Wat is er nieuw

Meervallen, maar welke?!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pieter@dejonge
  • Startdatum Startdatum
P

Pieter@dejonge

Guest
Hallo,

Ik wil enkele meervallen plaatsen bij mijn 8 discusvissen maar deze dienen enkel als stofzuiger.

Weet iemand een goede soort die erg veel rotzooi opeet?

Groetjes,

Pieter
 
Geen, zelfs algen eten ze zelden. Zeker geen rotzooi.
 
Iets wat dient als stofzuiger ??? Een stuk filterslang van 2 meter en een emmer. 1 keer in de week 20 procent van je bak afhevelen (moet toch gebeuren) , kan je meteen de rotzooi mee zuigen. Uitstekende mest voor in je tuin
 
Tja, watvoor meerval zoek je dan? de corydorassoorten houden enkel de boel in beweging waardoor het juist stoffiger word, een L-nummer zijn er maar een handjevol die alg eten, het overgrote merendeel van de L-nummers hebben een heel ander dieet, blijft weinig over op die manier, dan zouden alleen slakken overblijven als oplossing, ware het niet dat die niet tegen hoge temperaturen kunnen want dan kruipen ze je bak uit.
De meest effectieve manier is je al geadviseerd door Aquavisie, en dat is tevens de enigste juiste manier naar mijn mening, als je geen onderhoud aan je aquarium wil plegen moet je nepvisjes en nepplantjes nemen, kun je dag in dag uit jaar in jaar uit lekker genieten van een schoon aquarium.
 
Wat Pieter zoekt, Yvonne, is iets waardoor 'ie minder vaak hoeft schoon te maken. Het ouderwetse idee van een schoonmaakvis. Die bestaan niet maar dat zal 'ie waarschijnlijk niet willen horen
 
I know Jeroen, ik probeerde dat ook duidelijk te maken in mijn posting dat zoiets niet bestaat .
 
En garnalen ? Die ruimen toch afval op, in de zin dat ze er kleinere stukjes van maken, zodat de filter het beter aankan...
 
De afvalstoffen in kleinere stukjes lossen ook beter op.

Ik ben dol op mijn garnaal maar "stofzuig" alsnog het zand elke week met een stuk 6mm slang.
 
6 mm ?
Ik met een Sera pijp 4 cm,en 40 cm hoog.
Zuigt zand en vuil op.
Dan vinger op de slang,zand valt terug ,vuil gaat eruit.
 
jeroenw zei:
Wat Pieter zoekt, Yvonne, is iets waardoor 'ie minder vaak hoeft schoon te maken. Het ouderwetse idee van een schoonmaakvis. Die bestaan niet maar dat zal 'ie waarschijnlijk niet willen horen
Hoezo, hij dringt toch niet aan? Hij zal het misschien niet weten, maar dat is niet hetzelfde als niet willen horen.
 
@Pol_de_gezzmol garnalen houden niet van zulke hoge temperaturen (30 graden) die zullen dus ook de bak uitkruipen.
 
Zelfde idee maar iets minder subtiel. Voor mij werkt dit.
 
Hoe warm zitten je discus? Platydorus costatus zijn mooie opruimers (van voerresten dan, niet van alg), kunnen tot 28oC, pH 6.5-7.5.
 
Zijn die te vinden in Nederland? Ik zie ze heel weinig.
 
Eh, het laatste jaar heb ik ze in minmaal 3 winkels gezien, dus zo zeldzaam zijn ze niet... Had er zelf 3 maar pasten niet in Afr bak.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan