Wat is er nieuw

Meervallen vragen (veel)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Hallo,

We kennen het allemaal wel zoveel soorten maar wat kan nu echt bij elkaar en hoe zorg je dat ze de juiste voeding binnen krijgen.

We hebben alleseters,houteters,vleeseters,groeneters maar kunnen deze eigenlijk ook gecombineerd worden? zo ja hoe zorg je dat beide hun voeding binnen krijgen?wat is belangrijk bij het kiezen van 2 verschillende eters?.

- Welke combinatie van meervallen is niet aan te raden?
- Mocht je 2 soorten aanschaffen is het dan van belang dat ze beide de zelfde grootte hebben of mag de ene kleiner zijn dan de ander (volwassen).
- Beste meervallen in aantal van 2 of meer houden of kan je ze ook als enkeling houden?.
-De combinatie l-nummer met Loricariidae afraden of is het mogelijk? vanuit gaande dat je aquarium groot genoeg is.



Mag duidelijk zijn dat er ook meervallen zijn die in snelstromend waterleven en soorten die in bijna stilstaand uiteraard is die combinatie niet ideaal.


Groet Stijn,
die zelf druk aan het zoeken is en afwachten is wat er beschikbaar is
 
Meerval combi�s die niet aan te raden zijn..Tja daar gelden dezelfde richtlijnen als bij niet meervallen zou ik denken.

Passen ze bij elkaar kwa waterwaarden ? Eten ze elkaar niet op ? Heb je genoeg ruimte ? enzovoort enzomeer.

Meervallen zijn natuurlijk een gigantische afdeling in de vissen wereld denk alleen al aan de Cory�s...

Een pasklaar antwoord is niet zo uit je mouw te schudden denk ik.
 
Klopt, maar sommigen vragen zijn wel te beantwoorden door de kenners lijkt mij zoals combineren van hout eters met alles eters etc. Krijg me niet aangemeld op planetcatfish helaas en kan me oude wachtwoord niet herinneren en krijg geen enkel antwoord van de Administrators daar anders had ik natuurlijk mijn vragen daar gesteld ;(.

Hopelijk dat er iemand kijkt die me verder kan helpen want ben thuis in veel groepen maar meervallen horen er niet bij.
 
'houteters' zijn in sommige gevallen prima te combineren met alles eters, maar ook hier hangt het er wel vanaf over welke vissen je het precies hebt. Het is ook niet zo dat 'houteters' enkel hout eten, deze hebben voornamelijk gewoon visvoer nodig en eten maar in kleine mate hout.
 
Ludger die mening deel ik niet, volgens mijn research op zowel planetfish als L-welse(duitse site) zijn er wel degelijk soorten die 90% van hout leven en de overige 10% van inderdaad visvoer,algen net wat ze kunnen pakken.

Bedankt voor je reactie Ludger
 
mss zei:
Ludger die mening deel ik niet, volgens mijn research op zowel planetfish als L-welse(duitse site) zijn er wel degelijk soorten die 90% van hout leven en de overige 10% van inderdaad visvoer,algen net wat ze kunnen pakken.

Bedankt voor je reactie Ludger

Het kan ook zijn dat de vissen niet het hout eten maar het alg/organismen welke zich op het hout bevinden. Ik heb zelf 12 volwassen Panaqolus + tientallen jongen, en ik kan met zekerheid zeggen dat ze niet voor 90% hout eten, dan zou het hout snel minderen.

Maar misschien verschilt het per soort en eet de een meer dan een ander, echter lijkt het me sterk dat de vis voor 90% op hout leeft.

Ik denk dat je je vragen beter wat specefieker kan richten op enkele soorten, het is nu heel erg breed aangezien er honderden, zo niet duizenden meervallen zijn. Een degelijk antwoord geven is niet echt makkelijk op deze manier.
 
Ludger je hebt uiteraard een punt zoals ik het lees en begrijp is het bij meervallen die de naam hout eter krijgen dat hun dieet voornamelijk uit hout bestaat ze schrapen dus de dode resten hout weg en uiteraard bij te weinig hout zullen ze een andere voeding nodig hebben daarom is het ook handig om bij tevoeren.

En je hebt helemaal gelijk meestal als ik namen plaats van de vissen krijg ik geen reacties omdat het vaak soorten zijn die niet bekend zijn.

Het betreft de volgende soorten weet dat ze beschikbaar zijn en prijzen weet ik ook nu is vooral op wat ik mooist vind en neem me daar dus de tijd voor

( L092 � L194) Lasiancistrus tentaculatus
(L322) Lasiancistrus Saetiger
Panaqolus dentex
(L341) Panaqolus sp.
(L226) Panaqolus changae
 
Ik heb geen ervaring met die vissen dus kan je daar ook niet bij helpen. Je zou je kunnen aanmelden op www.plecoforum.nl. Dit is een forum speciaal gericht op meervallen, hier zitten wel mensen op met erg veel verstand van L-nummers.
 
Hallo Ludger zal mij daar een dezer dagen eens aanmelden hopelijk kunnen zei mij antwoord geven op mijn vragen
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan