melanotaenia boesemani


F

flecha

Guest
Ik heb een schooltje van deze vissen gekocht zes stuks. En ik heb geen ervaring met deze vissen, maar deze die ik nu hier heb die hebben praktisch geen kleur. Ze zijn zo grijsachtig met twee of drie donkere strepen op de flanken. Maar die mooie kleuren die hebben ze(nog) niet. En nu is mijn vraag zijn deze dieren nog te jong. Enzo ja hoe lang duurt het dan voor dat ze hun ware kleuren krijgen. De diamant regenboog visjes die ik gelijktijdig gekocht heb die zijn wel mooi op kleur. Hoe oud de boesemanis zijn weet ik niet. De grote is zoiets van 6 of 7 cm.
 
Dan moet ik ervan uitgaan dat ik in het zak ben gezet en dus allemaal vrouwtjes heb.
 
Kun je een foto maken? Dan kunnen we even kijken of het allemaal vrouwen zijn. Dat zou trouwens wel erg slordig van de aquariumzaak zijn, maar dat terzijde.
 
Daarom lees je je in, zodat je bij een lfs ZELF je vissen kan kiezen en
er niet zo maar klakkeloos van uit gaat dat hij wel iets leuks uitkiest
voor je, want het eerste wat in t netje komt, gaat erbij.

En als je dan al 6 vrouwtjes hebt, en je hebt ze pas gekocht, ga je er toch een aantal
omruilen voor mannetjes? Als een LFS dat al niet doet was t de laatste keer.

Plaats eens een foto? Wellicht kunnen anderen hier uitsluitsel geven.
 
Ik zal er straks proberen te maken. Maar moet dan op tijd thuis zijn want anders is de zon reeds aan het ondergaan inhet aquarium en is het licht anders van kleur.
 
Hier heb ik dan een aantal foto's laat maar weten ofdat ik echt in het zak ben gezet of dat het nog vrij jonge dieren zijn die nog op kleur moeten komen.

971558_0_82_dscn3087.jpg



734739_0_82_dscn3074.jpg



467827_0_82_dscn3073.jpg




695713_0_82_dscn3071.jpg




318731_0_82_dscn3050.jpg




546534_0_82_dscn3058.jpg




dit zijn een paar voorbeelden. Ik moet hier wel bij zeggen dat er boven de bak 2 tl 8 staan en een RGB LED unit en het foto toestel heeft het moeilijk om met LED verlichting de exacte kleuren weer te geven.
 
Dank u om het me te laten weten, maar ik vind het dan een smerige zet van de LFS om er op die manier vanaf te raken als dat zo bedoeld is SHI...
 
Als ik dan de school wil aanpassen dan ga ik nog zes mannetjes moeten bij kopen? Dan denk ik dat het toch te druk gaat worden in de bak hij is wel 1,5 x 0,7 x 50 maar toch ze zitten niet alleen want ik heb nog een schooltje van diamant regenboogjes en een schooltje van roodkop zalmpjes. Dan ga ik verkeerslichten moeten plaatsen.
 
Zo te zien zit er nog heel wat meer in de bak. Ik zie een praecox, een cobalt sumatraan, een neon tetra en een platy. Wat is je visbestand precies en is het niet wat druk voor boesemani's?
 
Een andere vraag, waarom ga je niet terug naar de lfs en ruilt er een aantal om zodat je een leuke verhouding hebt.

Is wel erg makkelijk om meteen te denken dat de lfs je heeft afgezet als je voor je ging niet eens het verschil
tussen een man en vrouw wist. Voor tzelfde geld heeft de lfs geschept wat er voor zijn net kwam.
 
Ik was van mening dat er geen verschil te zien is als ze nog jong zijn, want ik heb wel al de mannetjes gezien maar niet in deze LFS en zo komt het dat ik ze dan toch gekocht heb. En dat ik maar moest wachten totdat ze kleur zouden bekennen, want ik had op internet gelezen dat ze pas laat op kleur kwamen en daarom ben ik van dat gedacht uitgegaan om ze te kopen.
Mijn vissen bestand bestaat nu uit
4 neon tetra
7 zwarte tetra
1 scalare
4 platys
2 tijger barbelen
3 groene barbelen
6 diamant regen boogjes
en 2 zoen goeramies
Ja de Latijnse benaming ken ik niet van buiten.
 
Ik weet het is niet het juiste bestand maar mijn echtgenote is op het uiterlijk aan het kiezen geweest en ik heb eigenlijk alleen maar voor de zwarte tetras en voor de scalare gagaan. Ik heb vroeger ook een aquarium gehad 30 jaar terug maar toen was het vis aanbod zeker niet zo groot als nu. En ik wist toen goed wat samen ging en niet maar ja invloed van buiten uit (zonder verwijten)
 
Als ik dan nu mag kiezen om meerdere regenboogvissen samen te houden in mijn bak van 1,5 x 0,7 x 0,50 met dien verstande dat ik dus mijn huidig visbestand van de hand doe en juist mijn scalare over hou welke en hoeveel kan ik er dan combineren? Want ik ben nu helemaal gevallen voor deze vissen. En als ik dan de soorten weet dan kan ik me terdege informeren in zoeken op internet en waar ik nog op andere manieren mijn kennis kan opbouwen. Dat zou ik dan heel graag tegemoet zien, want het zijn vissen met uitstraling.
En daarom verwacht ik enige reacties aub.
 
De scalare zou ik juist niet houden. Dit zijn scholenvissen. Verder 1 van je overige scholenvissen uitzoeken en die uitbreiden. De rest weg.

Zoenvissen worden erg groot, te groot voor een 150 cm. bak naar mijn mening.

Met de tijger -en groene barbelen bedoel je Sumatranen? Deze kunnen ongelofelijk etteren als ze met te weinig exemplaren gehuisvest zitten � minimaal 10 en niet te warm houden.
 

Terug
Bovenaan