melanotaenia boesemani


F

flecha

Guest
Ik heb een schooltje van deze vissen gekocht zes stuks. En ik heb geen ervaring met deze vissen, maar deze die ik nu hier heb die hebben praktisch geen kleur. Ze zijn zo grijsachtig met twee of drie donkere strepen op de flanken. Maar die mooie kleuren die hebben ze(nog) niet. En nu is mijn vraag zijn deze dieren nog te jong. Enzo ja hoe lang duurt het dan voor dat ze hun ware kleuren krijgen. De diamant regenboog visjes die ik gelijktijdig gekocht heb die zijn wel mooi op kleur. Hoe oud de boesemanis zijn weet ik niet. De grote is zoiets van 6 of 7 cm.
 
Dan moet ik ervan uitgaan dat ik in het zak ben gezet en dus allemaal vrouwtjes heb.
 
Kun je een foto maken? Dan kunnen we even kijken of het allemaal vrouwen zijn. Dat zou trouwens wel erg slordig van de aquariumzaak zijn, maar dat terzijde.
 
Daarom lees je je in, zodat je bij een lfs ZELF je vissen kan kiezen en
er niet zo maar klakkeloos van uit gaat dat hij wel iets leuks uitkiest
voor je, want het eerste wat in t netje komt, gaat erbij.

En als je dan al 6 vrouwtjes hebt, en je hebt ze pas gekocht, ga je er toch een aantal
omruilen voor mannetjes? Als een LFS dat al niet doet was t de laatste keer.

Plaats eens een foto? Wellicht kunnen anderen hier uitsluitsel geven.
 
Ik zal er straks proberen te maken. Maar moet dan op tijd thuis zijn want anders is de zon reeds aan het ondergaan inhet aquarium en is het licht anders van kleur.
 
Hier heb ik dan een aantal foto's laat maar weten ofdat ik echt in het zak ben gezet of dat het nog vrij jonge dieren zijn die nog op kleur moeten komen.

971558_0_82_dscn3087.jpg



734739_0_82_dscn3074.jpg



467827_0_82_dscn3073.jpg




695713_0_82_dscn3071.jpg




318731_0_82_dscn3050.jpg




546534_0_82_dscn3058.jpg




dit zijn een paar voorbeelden. Ik moet hier wel bij zeggen dat er boven de bak 2 tl 8 staan en een RGB LED unit en het foto toestel heeft het moeilijk om met LED verlichting de exacte kleuren weer te geven.