Melanotaenia lacustris: hoeveel en waar te koop?


F

Firefly

Guest
Nadat ik 5 jaar geleden plotseling baby Melanotaenia lacustris regenboogvissen in mijn garnalenbakje aantrof, ben ik verliefd geworden op regenboogvissen. Inmiddels ben ik van plan de stap van een Lido 120 naar een Rio 240 of Rio 300 te zetten voor deze vissen. Hierin wil ik dan een kleine school houden.

1) Hoeveel Lacustris en Boesemani kunnen er in de Rio 240 respectievelijk Rio 300? Mijn L 144 en corydorasjes verhuizen mee. Mijn idee is de bak op de regenboogvissen en grondbewoners na vrij rustig te houden.

2) Waar vind ik Lacustris regenboogvissen? Boesemani's hebben ze tegenwoordig in bijna elke zaak, weten jullie goede adressen voor de Lacustris?

3) Wat is de ideale man/vrouw verhouding?

4) Minder relevant, maar kan een Lacustris eigenlijk paren met een Boesemani? Mijn Lacustris man vindt Boesemani vrouwen namelijk net zo leuk.
 
Stuur een priv�bericht naar het lid Hansopje: goede hobbykweker en liefhebber binnen het Internationaal Regenboogvissen Gezelschap, afdeling Nederland. Hij had laatst nakweek van M. lacustris beschikbaar.
 
In een Rio 300 kunnen wel 10-12 regenboogvissen, beetje afhankelijk hoe groot ze zijn. Je kunt ze in de verhouding 50/50 houden. Bij een grotere groep ook wel ietsjes meer mannen, zolang er maar genoeg vrouwtjes zijn.

Alle regenboogvissen kruisen met elkaar. Als je dus wilt kweken, moet je de soorten apart zetten en dan eieren verzamelen. Op kruisingen zit echt niemand te wachten!

Van M. lacustris heb ik nog wel nakweek. Stuur me anders een PB'tje.
 

Terug
Bovenaan