Wat is er nieuw

melkachtig water

Corydora-lover

Well-known member
Lid geworden
9 januari 2019
Berichten
140
Leeftijd
59
Locatie
Luyksgestel
Website
weerstationluyksgestel.nl
Hallo,

Hebben jullie een idee waarom het water van mijn discussen en andere schatjes zo snel wittig van kleur wordt.
Ik ververs het water iedere 5 dagen en heb het idee dat het water na een dag of 2 alweer een melkachtge waas krijgt en hoe hou ik het water helder

Ik heb een juwel vision 260 met interne filter, die er standaard bij zit.

gr,

Marcel
 
Over hoeveel vissen hebben we het, in hoeveel liter bij welke temperatuur en wat krijgen ze hoe vaak per dag te eten?

Maar met aan zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid is je huidige qua capaciteit niet toereikend, maar meer info, een foto en waterwaarden helpen om wat meer en beter advies te geven.
 
Ik vermoed ook teveel belasting van de bak.
 
interne filter. ??
Bij discussen? Man man.
Zet er een grote op , die het kan verwerken.
 
Hey,

Filter draait goed, heb 9 discussen, 20 corydoras ongeveer paar L nummers, 5 kardinaaltetras en een clownbotia.

Ik denk dat het inderdaad met het opstartten te maken heeft zo te zien in het filmpje.
Ik heb een maand terug ongeveer de grindbodem vervangen door een zandbodem.
Bak is bijna leeg geweest, maak het filter regelmatig schoon, water verversing en bodemreiniging iedere 5 dagen.
Zal donderdag filter nog eens mee schoonmaken voor ik de bak schoonmaak voor de vakantie.

Kan ik zeker het best bacterien in de bak gooien om het weer helder te krjigen

Ph 7,5, NO2 <0.3 GH 7 KH3 en CO2 10.

Marcel
 
Laatst bewerkt:
260 liter bruto, met deze bezetting en dit filter........, en dan heb je nog niet ale gevraagde info gegeven.......

Maar bodem reinigen en filter schoonmaken -> is geen bacterien dus -> bacterie bloei -> dus witte waas.......

Denk dat het filter te klein is, de hoeveelheid liters te klein is, de verversingsfrequentie te klein is, de uitgevoerde werkwijze niet de optimale is

Ik zeg -> zandbodem -> vuil ligt er op, dus geen bodemreiniging meer uitvoeren maar alleen het vuil wat er evt. op ligt weg zuigen
Ik zou sterk adviseren -> plaats een riant extern filter ipv het interne filter
 
Als ik het vuil niet afhevel gaat het dan niet rotten.
Ik had begrepen om zoveel mogelijk vuil af te hevelen.
Voor ons is het niet mogelijk om een extern filter te plaatsen in de kast onder het aquarium.

Voordat de bodemwisseling plaatsvond heb ik nergens last van gehad,

Marcel
 
Vuil van op de bodem kan je wel afhevelen, maar de bodem zelf (het zand) dat moet vooral blijven liggen.........

Bodem zou na een maand op zich wel weer redelijk wat bacterie moeten bevatten, maar kan best zijn dat je nu in een piek zit, want normaal is het ook een week of 4 indraaien, maar dat weet ik niet helemaal.

In blijf er bij dat je een onbalans hebt in je bak mbt de bacteriën en de belasting, waardoor dit probleem extra speelt denk ik.

Weet nog niet hoe vaak je voert en wat en welk formaat vissen je hebt, maar ik denk dat ik naar 50% waterwissel om de dag zou gaan qua verversing, denk dat je dan wat minder probleem hebt alhoewel ik mij ook zij afvragen of ik deze bezetting in deze bak zou willen.......
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan