Wat is er nieuw

Meneer en mevrouw maanvis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DennisDob
  • Startdatum Startdatum
D

DennisDob

Guest
Ik heb in de winkel 2 maanvissen gekocht en ik heb er duidelijk bij gezegd dat ik een koppel wil. Bij 2 winkels vertelden ze dat zij geen geslacht konden bepalen bij jonge maanvissen, 1 winkel wist zeker dat het een koppel was. Op internet lees ik heel veel verhalen maar ik kan het zelf dus niet zien. Iemand hier ervaring met maanvissen geslacht bepalen?

2d1qvcx.jpg

Dit zou mevrouw zijn
eqw4rs.jpg

en dit meneer.

Ik heb geen idee van geslachtsbepaling bij maanvissen, maar een koppeltje zo klein? Ik denk het niet eerlijk gezegd. Als je echt een bewezen koppel wilt, dan kom je beter uit bij een kweker van maanvissen. Kost een paar centen maar dan heb je wel wat. Nu heb je gewoon twee visjes uit een dierenwinkel, leuke diertjes hoor maar of je echt een koppel te pakken hebt waag ik te betwijfelen.

Is lastig te bepalen.
Bij volgroeide dieren zien de kenners vaak aan de vorm van de kop/neus het verschil.
En bij de ei-afzetting 😉

En zelfs al heb je een man en een vrouw meegekregen, dan nog is dat geen koppel.
Ik ben bang dat je juist de visjes heb gekocht bij de minste van de 3 winkels. Wat die 2 winkeliers je hebben verteld klinkt stukken re�ler dan wat nummer 3 je heeft verteld.

Als ik zo de foto's zie lijken ze nog erg klein. Wat het nog lastiger maakt geslacht te bepalen. Hoe groot zijn ze nu? (hoe groot is het lichaampje?)

~ Ivo

Ze zijn in de hoogte ongeveer 5-6 cm inclusief vinnen, dus het lichaampje zelf is 3-4 cm. Ik hoef ook niet persee en 'kweekkoppel' maar een mannetje en vrouwtje lijkt mij wel beter dan 2 mannetjes/vrouwtjes. De winkel waar ik ze gehaald heb is naar mijn ervaring juist de beste van de 3. In het tijdsbestek van bijna een jaar is slechts 1 van de 30 vissen die ik daar heb aangeschaft dood gegaan. Vandaar dat ik ze daar heb gehaald aangezien ik het zeker een aanwinst vind voor mijn bak!

Kleine opdondertjes dus nog... niet te zien.

Houd er rekening mee dat ze een aantal keren per dag afwisselend gevoerd moeten worden en dat je elke week flink wat water ververst. Dit om ze mooi en gezond groot te krijgen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan