Wat is er nieuw

MeneerBos en zijn 128L tank

MeneerBos

New member
Lid geworden
28 september 2025
Leeftijd
31
Dag allemaal,

Ik ben MeneerBos (zeg maar Johan) en ik heb sinds iets meer dan een half jaar de hobby weer opgepakt. Vroeger een klein aquarium gehad in mijn jeugd met neon tetra's en wat ander klein spul.

Toen ik een paar jaar geleden in het huwelijksbootje stapte met mijn vrouw, was goed duidelijk dat we vanwege haar allergie geen behaarde huisdieren zouden kunnen houden. Bij de lokale kringloop kwam ik een aquarium van 32L tegen en heb er een garnalentank van gemaakt, om toch aan mijn wens van een huisdier te voldoen! Hier werd al snel een 110L tank aan toegevoegd van iemand die afstand deed van de hobby.

Inmiddels is de garnalentank verkocht aan het zoontje van een kennis en ik heb ik besloten om mijn 110L helemaal om te gooien. Ik vond echter een 128L erbij en wil deze komende maand helemaal opnieuw gaan inrichten om mijn vissen van een iets grotere en beter ingerichte tank te voorzien. Het bestand bestaat uit kardinalen, mollies, hockeysticks, roodkoppen, kleine algeneters, blauwe garnalen en helena's. Een heel huishouden bij elkaar!

Voor wat ik zelf aan vissen heb, vind ik dat ik best wat kennis heb opgebouwd afgelopen jaar, maar er kan altijd meer kennis bij! Ik ben heel benieuwd wat ik hier ga vinden en brengen en sluit me graag bij jullie aan!

Met vriendelijke groet,
Johan

Welkom Johan

Welkom.

Welkom mreneerJohan.

Welkom Johan!

Welkom Johan. Veel plezier met deze fascinerende hobby!

Welkom op het AF.

Welkom op het forum Johan

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan