Wat is er nieuw

Mening over Superfish Aquaflow

GwenSwinkels

Well-known member
Lid geworden
11 januari 2021
Leeftijd
19
Hai allemaal,

Ik ben opzoek naar een betere filterpomp voor mijn 2 sluiers. Het is een 54 L bak en er zit nu een Superfish Aquaflow 50 in. Ik weet dat de bak eigenlijk te klein is, maar momenteel is er voor mij geen mogelijkheid om een grotere bak aan te schaffen. Nu wil ik buiten de grootte van de bak het zo goed mogelijk doen voor mijn sluiers en ben ik dus opzoek gegaan naar een sterkere filterpomp. Op een ander forum ben ik al heel goed geholpen door anderen. Zij raden mij een externe filter aan. Alleen is het zo dat mij een interne filter praktischer lijkt aangezien het aquarium op mijn bureau staat en niet op een meubel waar een filter onder past.

Gister werd er tegen me gezegd dat je Superfish Aquaflow beter nooit kan kopen, omdat het eigenlijk helemaal geen goede filters zijn. Toch ben ik nog even wat gaan zoeken op internet en kwam ik de XL variant tegen. Deze filtert 500 L per uur en ook kan er biologisch filtermateriaal in gedaan worden. Op YouTube zie ik ook alleen maar positieve reviews.

Ik vraag me af wat jullie mening is over deze filter?

Gwen

Superfish interne filters zijn niet opgewassen tegen de vervuiling van 2 sluiers - los daarvan neemt een intern filter die dat wel zou zijn teveel ruimte in de toch al beperkte omvang van je aquarium waardoor er nóg minder ruimte overblijft voor je vissen. Als je echt het beste voor ze wil; kun je ze beter elders onderbrengen of (terug)brengen naar de winkel, hoe vervelend dat ook is. Met jouw formaat bak zijn er echter hele leuke andere vissen die je kunt nemen, bijvoorbeeld een betta of een leuk scholenvisje.

Zoals Lara al aangeeft zal die voor je bewoners te klein zijn. Zelf heb ik altijd de 100 versie gebruikt op dat soort bakjes en naar volle tevredenheid verder. Je hoort soms negatieve geluiden maar ik herken deze zelf niet terwijl ik er hier op een bepaald moment wel 6 had draaien.
Je kan een externe kopen inderdaad maar deze bak is niet gezond voor de Sluiers dus als je geen andere bak kan nemen dan zou ik ze wegdoen en iets kopen wat wel in je bakje past.

Bedankt voor jullie reacties. Ik wil mijn sluiers eigenlijk echt niet kwijt, dus dan zal ik misschien toch gaan kijken naar een grotere bak. Ik las dat sluierstaarten minimaal 50 L per vis nodig hebben, dus een bak van 60x40x40 zou ook al voldoende moeten zijn toch? Dit past dan namelijk nog wel gewoon op mijn bureau.

Bedankt voor jullie reacties. Ik wil mijn sluiers eigenlijk echt niet kwijt, dus dan zal ik misschien toch gaan kijken naar een grotere bak. Ik las dat sluierstaarten minimaal 50 L per vis nodig hebben, dus een bak van 60x40x40 zou ook al voldoende moeten zijn toch? Dit past dan namelijk nog wel gewoon op mijn bureau.
Sorry, ik bedoelde 60x40x50

Misschien toch een meubel naast je bureau, want een 60 cm bak op je werkvlak neemt toch ook veel plek in. Er staan voor een prikkie veel bakken met meubel op Marktplaats, dan weet je ook zeker dat het meubel sterk genoeg is.

Misschien toch een meubel naast je bureau, want een 60 cm bak op je werkvlak neemt toch ook veel plek in. Er staan voor een prikkie veel bakken met meubel op Marktplaats, dan weet je ook zeker dat het meubel sterk genoeg is.
Ik heb een 2 persoonsbureau van ongeveer 2 meter, dus opzich past het prima en is het stevig genoeg 😊

Of een buro stevig genoeg is is wel een puntje want dat soort goepkope buro s zijn denk ik niet echt geschikt om een zware bak op te zetten. Maar goed ik ken dat buro niet natuurlijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan