Wat is er nieuw

mening waardes

ozzywaw

Well-known member
Lid geworden
16 november 2009
Berichten
170
Leeftijd
52
Locatie
den helder
Graag wil ik jullie mening/opmerking over mijn volgende waterwaarde wbt zoetwater 45ltr bakkie, aantal weken ingedraaid,bruine opstart alg nagenoeg al verdwenen.bewoners nu 6 japonica's en vrijdag komen er 5 Panda loaches en 1 betta(m) erbij.weinig planten en nu nog zonder co2 toevoeging(in nabije toekomst wel). Tot nu toe nagenoeg geen groene alg,afentoe klein iets,maar haal ik gelijk weg

Ph: 8 (is hier ook de kraanwater)
Gh: 9
Kh: 7
Nh3: 0
Po4: 0.5
No3: 0.5
No2: 0

Dank jullie wel,top
 
De No3 mag in elk geval omhoog. Daar zullen de planten blij mee zijn 😉
 
dank je wel sanneke,
en ophogen tot 10?
ik wil dit ophogen met al bestaand vloeibaar no3,welk beste merk heeft dit. :thumbs:
 
een beetje easy life nitro toevoegen wellicht?
 
Ik weet niet precies welke plantenvoeding voldoende voedingsstoffen bevatten en hoe te doseren.

Easy life profito heb ik zelf jaren gebruikt, maar bleef last van algen houden.

Sinds een paar weken over gestapt op planted box een fles micro en een fles macro.

Zij geven heel duidelijk aan welke stoffen er in zitten en hebben ook een goede helpdesk voor vragen.

Lid backplay kun je ook benaderen, die verkoopt ook plantenvoeding en heeft er ook veel ervaring mee en verstand van al die waarden.
 
Nitro van Easylife kun je prima gebruiken om de no3 op te krikken. Een bakje van 45 liter zal weinig voeding verbruiken dus je kan kijken na een toevoeging hoeveel je no3 is en een week later dit weer meten. Dan weet je hoeveel no3 er wordt verbruikt en dat kun je wekelijks dan bijvoegen. In mijn 60 liter bakjes is een no3 van 5mg al voldoende.
 
Nitro van Easylife kun je prima gebruiken om de no3 op te krikken. Een bakje van 45 liter zal weinig voeding verbruiken dus je kan kijken na een toevoeging hoeveel je no3 is en een week later dit weer meten. Dan weet je hoeveel no3 er wordt verbruikt en dat kun je wekelijks dan bijvoegen. In mijn 60 liter bakjes is een no3 van 5mg al voldoende.

En nitro per dag toevoegen het beste?
Is het dan ook verstandig om easy life fosfo toetevoegen
om deze op 0.5 tehouden
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan