Wat is er nieuw

Meningen gezocht reflectors / planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Straatklinkerfm
  • Startdatum Startdatum
S

Straatklinkerfm

Guest
Hoe is de ervaring qua verschil betreft de groei van de plantjes?

Wat zijn volgens jullie de voor en na delen .

Ben benieuwd

Is afhankelijk van een hoop dingen,merkte hier bv dat het met 2 reflectoren iets te was en heb nu alleen een reflector op de voorste buis voor de lagere planten.
Reflectoren kunnen een voordeel zijn als er net te weinig licht voor de planten is maar meer licht betekend ook meer vraag naar andere voeding wat dan aanwezig moet zijn want anders ontstaan er juist weer problemen met de planten natuurlijk.

Precies zoals seabait zegt. Ik heb een record waarin m'n plantjes bijna niet groeiden. Sinds ik een reflector heb groeien ze wel goed. Maar als de planten zonder reflector goed groeien zou ik er geen reflector bij hangen. Vaak is het dan te veel van het goede en moet je het licht weer minder lang laten branden.

Dan heb je ook nog verschil in planten. Sommige hebben veel licht en dus snel een reflector nodig, andere doen het juist goed met wat minder licht.

Ik heb dus inderdaad dat bepaalde plantjes TE wild groenen ( das dus niet mooi )

En bepaalde plantjes lijkt het net of ze te veel licht weer niet waarderen.

nu zit ik er ook aan te denken , om alleen de voorste lamp een reflector op te doen.

En mijn gevoel zegt , dat ik ondanks de ei methode , toch in combinatie van het licht , net quite speel.

Plus een reflector minder , lijkt me ook gunstiger betreft het co2?

Geen idee wat betreft co2 maar een reflector op de voorste buis is ook heel prettig voor je ogen wanneer je dak open doet bv 😉

het lijkt me toch ,, minder licht..minder vraag naar co2

voor je ogen is t sowiezo fijner haha

Straatklinkerfm zei:
Ik heb dus inderdaad dat bepaalde plantjes TE wild groenen ( das dus niet mooi )

En bepaalde plantjes lijkt het net of ze te veel licht weer niet waarderen.

nu zit ik er ook aan te denken , om alleen de voorste lamp een reflector op te doen.

En mijn gevoel zegt , dat ik ondanks de ei methode , toch in combinatie van het licht , net quite speel.

Plus een reflector minder , lijkt me ook gunstiger betreft het co2?

Als je je gevoel wilt bevestigen dan moet je eens vlak voor de waterwissel de waarden meten. Zo weet je wat er over is en wat er verbruikt is 😉.

eeeey pionetjeeeee ... kom er in met je mening 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan