Wat is er nieuw

Merk is pyton volgens een Facebook forum.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Altispinosa
  • Startdatum Startdatum
A

Altispinosa

Guest
Hoi,

Iemand een idee waar ik deze kan kopen en wat de juiste benaming is waarvoor dank.

Johnny.

zzzz van het merk Python..jpg

Ik heb de gele van JBL en die doet verder prima dienst.

Wil je een bodemafhevelaar of een water wissel systeem?

Dat scheelt nogal in prijs 😀

Ik heb die die je noemt, dus de Python No-Spill. Heel erg degelijk systeem, maar kost een paar centen en er is geen winkel in Nederland die het levert. Ik heb de mijne via Amazon gekocht en ben er nog ieder waterwissel erg blij mee.

Die van JBL is vergelijkbaar, maar voor zover ik heb begrepen minder degelijk uitgevoerd.

Wil je een bodemafhevelaar of een water wissel systeem?

Dat scheelt nogal in prijs 😀

Ik had de JBL in en out. Dus een water verwissel systeem. Plastic verwissel systeem wat aan de douche moest was zo kapot. Nu gebruik ik alleen nog de bodem afhevelaar en druk aan de slang een koppelstuk voor aan de kraan aan en je hebt bijna het zelfde.

Dus gewoon een bodemafhevelaar kopen en 10 meter tuinslang. Ff zuigen en het loopt de WC in. 10 minuten later vast maken aan de kraan en klaar.

Zijn er dan geen positieve bevindingen van het merk Sera waar John een link van gaf ?

Dat is puur een hevelklok om je bodem te reinigen en niet te vergelijken met de Python. Ik heb deze toen gekocht: Amazon product ASIN B000255NXC
Later heb ik er nog een verlengstuk bij gekocht, waardoor ik hem nu aan de kraan in de bijkeuken kan zetten. Echt ideal!

Zijn ze enkel maar te verkrijgen via Amazon in de UK (Engeland ) ?

wat is er nu zo speciaal aan de phyton dan?

voor 25euro heb je 15meter degelijke kwaliteit tuinslang + koppelsysteem voor de kraan.....

Het verschil zit hem in het aansluitsysteem op de kraan, waardoor je een hevel/pomp hebt zonder aan te zuigen. Door die pomp om te zetten kun je vervolgens de bak makkelijk weer vullen. Verder zit er een hevelklok aan (da's dan weer niet zo bijzonder) en je kunt hem met een kraantje in het stuk slang vlakbij de hevelklok makkelijk dicht zetten.

In Engeland is hij wel bij meer zaken te krijgen en ook op Ebay kun je hem wel vinden. Het is een Amerikaans product (http://www.pythonproducts.com) en kwalitatief zit het gewoon goed in elkaar. Aan de andere kant is het niet meer dan een zogenaamde venturi pomp en je zou ook naar iets als dit kunnen kijken: http://www.ebay.nl/itm/Venturi-Mixe...hash=item1a305bee13:m:m38RTVreRsnyy3SfNuPDTSg

Ik heb zelf voor die van Python gekozen omdat daar alles bij zat en ik er van bekenden uit Engeland goede verhalen over hoorde, in tegenstelling tot die van JBL. Ding was aardig aan de prijs, maar tot nu toe iedere cent waard.

zou m dan iig niet in de afvoer uit laten komen als je de bodem gaat afhevelen, straks zit je afvoer vol zand.

persoonlijk niet ik t nut er niet van in tegenover een gewone tuinslang, dat aanzuigen is 2sec werk.

Je zou ook zoiets kunnen maken, mits het uiteinde van de slang die hier naar de wastafel gaat (je zou hem ook buiten kunnen neerlegben of in een emmer) lager ligt dan het aquarium.
IMG_1925.PNG

Voor het grval je het niet kunt lezen:
1 Slang naar wastafel
2 slang naar aquarium
3 aansluiting op de kraan
4 kraantje 2

Je sluit kraantje 2.
Je doet de normale kraan open, totdat de hele slang gevuld is met water.
Je sluit de kraan.
Je draait kraanfje 2 open, nu word het water uit het aquarium gezogen en gaat in de wastafel oid. (Volgens mij heer dit de wet van de communiserende vaten oid)
Als je het water hebt ververst, sluit je kraan 2.
Je draait de normale kraan open, en vult de bak bij.

Hopelijk is het een beetje duidelijk...😀😀😉

Het verschil zit hem in het aansluitsysteem op de kraan, waardoor je een hevel/pomp hebt zonder aan te zuigen. Door die pomp om te zetten kun je vervolgens de bak makkelijk weer vullen. Verder zit er een hevelklok aan (da's dan weer niet zo bijzonder) en je kunt hem met een kraantje in het stuk slang vlakbij de hevelklok makkelijk dicht zetten.

In Engeland is hij wel bij meer zaken te krijgen en ook op Ebay kun je hem wel vinden. Het is een Amerikaans product (http://www.pythonproducts.com) en kwalitatief zit het gewoon goed in elkaar. Aan de andere kant is het niet meer dan een zogenaamde venturi pomp en je zou ook naar iets als dit kunnen kijken: http://www.ebay.nl/itm/Venturi-Mixe...hash=item1a305bee13:m:m38RTVreRsnyy3SfNuPDTSg

Ik heb zelf voor die van Python gekozen omdat daar alles bij zat en ik er van bekenden uit Engeland goede verhalen over hoorde, in tegenstelling tot die van JBL. Ding was aardig aan de prijs, maar tot nu toe iedere cent waard.
Dan zou ik toch ook al voor de Python kiezen maar nog niemand die iets vermeld heeft van de Sera die John gepost heeft.

Dus je zet een waterstraal luchtpomp aan de kraan. Welke dan dus water aanzuigt van het aquarium.

Kan VEEL makkelijker. Met de 'luie stoel methode'

Zie link. Met foto erbij. Kun je zo in elkaar knutselen.

http://discuszolder.nl/aquariumbodem-schoonmaken/

En als je dan bij het verversen aanzuigstuk C eraan zit. Kun je altijd dezelfde hoeveelheid afhevelen.

Je kunt het inderdaad ook prima zelf maken. Ik wist dat niet toen ik hem aanschafte en voor mij is dit systeem nu ideaal, maar als ik het niet had zou ik de optie die Marcel aangeeft ook zeker overwegen.

Dat met die Serra buis doe ik ook. hang een net in de emmer , waar het water in loopt, gaat er een visje of garnaal mee ,die kan gelijk terug in de bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan