Wat is er nieuw

Met de handen in het haar...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mieke91
  • Startdatum Startdatum
M

Mieke91

Guest
Zonet vond ik Julius dood in de bak. Ik snap er niks meer van.

Twee weken geleden ongeveer heb ik een afstrijkje laten maken, daar zaten parasieten op, toen behandeld met dactycid, na 10 dagen weer behandeld met dactycid. Afgelopen zondag heb ik de tweede behandeling gestart en gisteren heb ik 50% ververst, een koolfiltertje in de bak gehangen en sansai biorex toegevoegd zoals altijd. Dan zou het nu gewoon goed moeten zijn, maar in plaats daarvan gaat een vis dood. Ik weet niet wat er aan de hand is en ik vind het heel eng dat het 'zomaar' lijkt te gebeuren.

Het enige wat er aan Julius te zien was, waren witte puntjes op zn koppie. Bob heeft dat ook, daar heb ik foto's van gemaakt. Het leek mij niet heel kwaadaardig, maar mss heb ik dat verkeerd ingeschat.

Wie helpt meedenken wat er aan de hand kan zijn en wat ik eraan kan doen?

Foto's van de puntjes van Bob.
183531mieke91_0_82_img_6079.jpg

227492mieke91_0_82_img_6080.jpg

het lijken op paaipukels, maar het kunnen ook parasieten/wormen zijn dat hebben mijn vissen ook gehad aantal jaar terug. het ziet er wel pressies hetzelfde uit als dit. ze hadden het op de kop en buik bij mij. ik heb ze behandelt met DACTYCID (Colombo cerpofor) dat is tegen wormen en parasieten een best sterk middel dus goed naar de gebruikswijze kijken. na de kur was het wel over bij mij. succes!

Terug van weggeweest maar hoe gaat het nu met je vissen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan