Wat is er nieuw

Met gemak meer (led)verlichting in je bak.

Seabait

Well-known member
Lid geworden
11 december 2011
Berichten
34,289
Locatie
Middelburg
Is niks bijzonders maar vond het wel grappig om hier te plaatsen want misschien heeft er iemand wel wat aan.


Ik had voor m'n 60cm een superfish ledlamp gekocht die gewoon in de bevestiging van de T8 past,vind het zelf heel mooi licht maar kreeg wel last van algen.
Na een tijdje weer de led vervangen voor een gewone tl en nu geen last meer van alg.
Blijf nog steeds led mooier vinden dan tl en kreeg vanmiddag ineens het idee om ook de ledbuis in m'n kap te monteren zonder gebruik te maken van de tl fittingen.
Ik heb 4 gaatjes in m'n kap gemaakt en met draadjes de ledbuis naast de tl vastgemaakt.
Nu kunnen beide lampen tegelijk branden of apart van elkaar en kan ze ook nog automatisch laten schakelen dmv een tijdklok.
Was binnen 5 minuten gepiept.

Nog wat foto's.

495638_0_82_p1100644.jpg


746277_0_82_p1100645.jpg


968565_0_82_p1100649.jpg


En nog een foto van de hightec bevestiging,kon m'n zwarte tei-wraps niet vinden 😉


157975_0_82_p1100648.jpg
 
Mooi,john.

Alleen, heb je de draadaansluitingen nog ingepakt?

Daar zijn ook losse buishouders met aangegoten draden voor,he.
Is dan waterdicht.
 
Dankje Bertus,nee dat hoeft niet want is al waterdicht vanuit de fabriek bij deze buis ook.



425922_0_82_p1100650.jpg
 
Nog een paar foto's gemaakt van de bak zelf om het verschil te zien,laatste met enkel de led is wat bewogen maar gaat om het idee.

Eerste foto is met beide lampen aan,

474456_0_82_p1100652.jpg



Enkel TL,

836236_0_82_p1100653.jpg


Enkel LED,


982979_0_82_p1100654.jpg
 
Enkel Tl toch mooier. John.
Voller van kleur.

Maar ja, als enkel led goedkoper in verbruik is...

En die aansluitingen,heb ik toevallig ook,met losse draden aangegoten.
 
Als ik het zo eens bekijk vind ik het met beide lampen aan mooier.
Enkel led is wel goeiekoper maar niet ideaal voor het bakje wat alg betreft dus dat gaat h'm iig niet meer worden.

Kan nu een beetje afwisselen als ik dat wil 😉

Is geen kwaliteit lamp zo'n superfish led maar is de prijs ook naar.
 
vindt idd met beide mooier, iets meer diepte lijkt het.
simpel en effectieve oplossing, haha zo kan het dus ook.
 
Ik vind het met beide lampen aan ook het mooist, maar je verliest dan idd wel weer het voordeel van goedkopere energie.

Overigens bedankt voor die foto's want zat gisteren eens te kijken naar prijzen van led en t5 lichtbalken, en zie nu dat ik alleen led niet echt mooi vind.
 
Klopt Niels,nou was extra licht in dit bakje niet echt noodzakelijk maar had de ledbuis toch in huis.
Zat er nog aan te denken om het in m'n vision te doen maar vind het weer zo zonde om in die bak gaatjes in de kap te boren terwijl het niet noodzakelijk is.

Daar kan je eigenlijk nog niks van zeggen ronrijn,is maar een vb van een SF ledbuis en je hebt van andere merken veel betere en mooiere verlichting hoor dus zou nog eens goed ronkijken.

Ik laat ze trouwens ook niet heel de tijd samen branden want is niet nodig en enkel verspilling van energie,doe het zo af en toe aan als ik bv foto's ga maken.
 
Leuk hoor 🙂.

Kun je hem niet aan een stabilisatiestrip hangen?
 
Dan hangt de buis iets in het water en dat durf ik toch echt niet aan om eerlijk te zijn.
Is prima zo,heeft m'n impulsaankoop toch weer wat nut Niels 😉
 
ouwe klussert :thumbs:

Wat zijn lichtkleuren van je TL en die LED? Als ik het goed zie zit er wat verschil tussen toch?

~ Ivo
 
Haha,zo'n klus was het niet hoor 😉
Klopt Ivo,de TL is een 840 en de LED een Daylight.
 
Seabait zei:
Dan hangt de buis iets in het water en dat durf ik toch echt niet aan om eerlijk te zijn.
Is prima zo,heeft m'n impulsaankoop toch weer wat nut Niels 😉

haha zo zie je maar weer waar impulsen al niet toe kunnen leiden / lijden ;-)
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan