Wat is er nieuw

Met succes viooltjes onderwater

Format_z

Well-known member
Lid geworden
9 januari 2020
Leeftijd
63
We hebben wat normale violen overgehouden door de zachte winter. In januari begonnen ze zelfs al weer uit te lopen.
Ik heb sindsdien deze plantjes uit de grond getrokken en alle aarde van de wortels afgespoeld. Ik heb ze toen op een rooster met de punten van de wortels in een plasje water met aquariumwater uit mijn gezelschapbak gezet. Toen begonnen met om de dag het water een paar mm hoger te zetten. 2 weken geleden stonden ze geheel onder water maar groeiden nog steeds.
Ze staan sindsdien in mijn aquarium en doen het goed. Ze groeien zelfs door. Misschien een tip voor andere forumlezers? Vanavond zal ik een paar foto's plaatsen. Een plantje heeft zelfs al een knopje, met zoals ik nu zie een geel bloemetje.

Veel planten die niet geschikt zijn voor aquaria worden wel zo verkocht, ik denk dat dit plantje er dan ook bij hoort. Ze houden het wel even vol, maar rotten vroeg of laat.

Ja hoor, hij bloeit inmiddels !!!! kijk even rechts onderin
1585746572354.png

Laatst bewerkt:
Als ik een poosje mijn hoofd in je aquarium steek krijg ik dan ook weer haar?

Alleen als je Easyhair van Easylife gebruikt. Kun je ook met doseerspuitje op de kale plekken spuiten (;
Easyhair bevat helemaal geen échte koolstofbron. Daar gaan die haren echt niet van groeien hoor.
Het is symptoombestrijding, en je haalt er ook de goede haren mee weg. Dat wil je niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan