Wat is er nieuw

Met welke garnaal heb ik te maken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter matthijssie1994
  • Startdatum Startdatum
M

matthijssie1994

Guest
Ik ben al een paar weken een bakje aan het indraaien voor garnalen, gister ben ik eindelijk naar een aquarium speciaalzaak geweest en heb ik garnalen gekocht. ik zei dat ik een beginner was en dat ik makkelijke garnaaltjes nodig had. nou ben ik benieuwd welke garnaal heb ik gekocht? Ik ben uit enthousiasme vergeten te kijken welke ik nou gekocht heb bij het prijsplaatje.

ik heb er 10 gekocht btw.

ik ben ben benieuwd!

pugzz5l1pmzse.jpg

wgjfdlpxh5izg.jpg

slbmrv3ezsull.jpg

Toch even mijn bakje laten zien! ben er trots op!! Hoop dat het zo blijft en dat het niet de verkeerde kant op gaat zoals me andere bak zie link onder:

https://www.aquaforum.nl/threads/algenprobleem.154024/#post-1794742

Lijken mij de Red Sakura s toe.

Oja ik zie het op google ja. zijn dit makkelijke garnaaltjes of je weet? ga meteen ff speuren op google naar meer informatie. 🙂

Klopt, Neocaridina, een geselecteerde vorm van de vuurgarnaal, zeer hoge dekking.Als het prijskaartje je beviel heb je een zeer goede koop gedaan, leuke bak overigens :thumbs:

Edit: Een stukje info.
Rode Sakura garnalen zijn makkelijke garnalen om te houden. Ook kweken ze eenvoudig, vergelijkbaar met vuurgarnalen. Zodra het vrouwtje bevrucht is, draagt ze eitjes onder haar buik voor ongeveer 3 - 4 weken. Als de jongen vervolgens worden geboren, zijn ze al volledig ontwikkeld. Al vrij snel na de geboorte krijgen deze rode sakura's hun prachtige rode kleur. Tijdens het opgroeien wordt de rode kleur van de sakura's nog intenser!

Rode Sakura garnalen kopen
Je kunt rode sakura garnalen kopen per stuk of als een groepje van 10 garnalen. . Houd er rekening mee dat garnalen groepsdieren zijn. Houd het liefst daarom minimaal 10 garnalen in je aquarium.

Wetenschappelijke naam: Neocaridina Davidi var. Red Sakura
Bekend als: Rode Sakura, Red Sakura, Sakura Red
Minimale aquariumgrootte: 15 liter
Temperatuur: 16°C tot 27°C (ideaal is 'kamertemperatuur', zo'n 20°C tot 23°C)
PH waarde: 6,5 tot 8,0 KH: 4 - 14
Herkomst: import Azië (bij ons in quarantaine geweest)

Klopt, Neocaridina, een geselecteerde vorm van de vuurgarnaal, zeer hoge dekking.Als het prijskaartje je beviel heb je een zeer goede koop gedaan, leuke bak overigens :thumbs:

Top bedankt, ik vond ze nog best wel prijzig, 10 stuks 39,95. of is dit wel een redelijke prijs haha. ik ben er in ieder geval wel blij mee! Zijn het beginners garnalen of je weet?

Vaak krijg je garnalen die minder mooi gedekt zijn dan deze dus ik denk dat je blij mag zijn met deze garnalen.

Top bedankt, ik vond ze nog best wel prijzig, 10 stuks 39,95. of is dit wel een redelijke prijs haha. ik ben er in ieder geval wel blij mee! Zijn het beginners garnalen of je weet?
Als je er blij mee bent is de prijs minder belangrijk, ze zien er prachtig uit, dus een kwartje meer of minder zal geen probleem zijn.

bedankt voor de informatie! ik vind het zeker mooie garnalen! ik ben er blij mee. Hoeveel keer per week moet ik deze garnalen voeren? en is het verstandig om de schrimps protect aan te schaffen? (zie plaatje hieronder)

AvQekemyi0cfh7T1qoS2SqAeXP7wog0R.jpeg

Vaak krijg je garnalen die minder mooi gedekt zijn dan deze dus ik denk dat je blij mag zijn met deze garnalen.

Ik ben er ook zeker blij mee! Ben al de hele dag aan het kijken in mijn bakkie.

bedankt voor de informatie! ik vind het zeker mooie garnalen! ik ben er blij mee. Hoeveel keer per week moet ik deze garnalen voeren? en is het verstandig om de schrimps protect aan te schaffen? (zie plaatje hieronder)

MlH9s70r4KAOJ4r6xEDDnE-c3gGO4Am_.jpeg

Dit is spul hoef je niet te gebruiken.
Complete voederkorrels kun je om de dag voeren.
Garnalen zijn ook gek op bladeren, moerbei, catappa brandnetel etc.
Kijk maar eens op deze site wat er te koop is:
www.onlineaquariumspullen.nl

Ik voer ze op maandag, woensdag en vrijdag. Af en toe tussendoor een blad cattappa of moerbei of een gekookte spercieboon.

Verse geblancheerde spinazie :chef:

Ja er is veel afwisseling mogelijk. Brandnetelblad kun je ook zo buiten vinden bijvoorbeeld maar oppassen dat de honden er niet overheen hebben geplast.
Komkommer vinden ze ook lekker.

Mooie garnalen hoor.
Wat betreft je planten zijn er een paar aandachtspuntjes trouwens,als ik het goed zie staat de annubias een eind in de bodem en dat gaat niet werken.
Dat sprietige plantje precies in het midden aan de voorkant is geen aquariumplant.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan