Wat is er nieuw

Met welke plantjes begin ik?

• Onderwerp starter Onderwerp starter PeterW
  • Startdatum Startdatum
P

PeterW

Guest
Hallo,
Ik ben bezig om planten uit te zoeken voor mijn 80cm bak. Aangezien ik nieuw ben in het aquariumwereldje vind ik het een beste puzzel en heb dan ook een paar vraagjes:
1. Op het lijstje waar ik in wil gaan strepen staan:
Bacopa monnieri of caroliniana
Lobelia cardinalis (Kardinaalslobelia)
Hemianthus micranthemoides
Anubias barteri var. nana
Eleocharis acicularis (naaldgras)
Lilaeopsis mauritiana
Sagittaria subulata
Cryptocorine x willisii
Heteranthera zosterifolia (sterrenkruid)
Hygrophila polysperma (Belgisch groen)
Ludwigia palustris x L. repens
Shinnersia rivularis (Mexicaans eikeblad)
Ceratopteris thalictroides (Sumatravaren)
Ceratophyllum demersum (grof hoornblad)
Egeria densa (Argentijnse waterpest)
Ludwiga repens
Rotula rotundifolia
Crinum thaianum
Cryptocoryne (weet nog niet welke vari�teit)
Echinodorus grisebachii �bleherae� of osiris
Vallisneria spiralis
Microsorum pteropus
Vesicularia dubyana (Javamos).
Zijn dit acceptabele planten om mee te beginnen of zijn er andere/betere opties?
2. En hoe staan jullie tegenover een starterset, ik heb er een paar bekeken maar is het wel verstandig iets te kopen wat je niet kunt zien? En zijn het wel echte startersplantjes?
Ik hoor het graag.
Groetjes,
Peter

Begin met zuurstofplanten.

Hoornblad,Cabomba en waterpest.

Laat dat met indraaien mee .

Ik heb al vaak online planten gekocht en tot nu toe waren die altijd prima van kwaliteit en netjes verpakt.

Mijn plantjes heb ik besteld bij aquaplantsonline waren in prima conditie toen ik ze binnen kreeg. Verder ben ik begonnen met na wat informatie te hebben gezocht met alleen maar makkelijke planten eventueel als de bak wat langer draait kan je altijd nog wat andere planten toevoegen of natuurlijk wat verwijderen. Ik denk verder dat je beter geen rode planten kunt nemen in het begin aangezien van wat ik er van lees deze een stuk moeilijker zijn als groene planten. Mijn bak draait nu anderhalve week en ik heb er 6 verschillende soorten planten in staan nu.

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie snelle reacties, de tips neem ik mee. Ik denk dat mijn motto "rustig aan" moet zijn, eerst goed draaien en dan verfraaien.
Groetjes,
Peter

Die setjes van aquaplantsonline zijn vrij gevarieerd, planten zijn meestal van topkwaliteit, ook krijg je ruime hoeveelheden en ook zal je wat voordeliger uit zijn als wanneer je alles los koopt, althans dat laatste neem ik maar even aan.

PeterW zei:
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie snelle reacties, de tips neem ik mee. Ik denk dat mijn motto "rustig aan" moet zijn, eerst goed draaien en dan verfraaien.
Groetjes,
Peter

Zo is het, geduld is een schone zaak.
Beter eerst de stoffen eruit,die alg veroorzaken.

kellemes zei:
Die setjes van aquaplantsonline zijn vrij gevarieerd, planten zijn meestal van topkwaliteit, ook krijg je ruime hoeveelheden en ook zal je wat voordeliger uit zijn als wanneer je alles los koopt, althans dat laatste neem ik maar even aan.

Helemaal mee eens en je kan eventueel in de eerste weken snelgroeiers erbij plaatsen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan