Wat is er nieuw

Met welke vissen kunnen Platty's samen in een 10 L aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ilias
  • Startdatum Startdatum
I

Ilias

Guest
Kunnen ze bijvoorbeeld met guppy's, black molly's, kempvissen? In een 10 L aquarium

Ehm, geen van allen. En Platty's kunnen er ook niet in.
Misschien dat er garnalen in kunnen maar misschien kan een lid die daar meer van weet wat over vertellen.

En 20 Liter?

Platy's vanaf een bak van 60cm maar liever vanaf 80cm.

Gelieve ook eens in je andere topics te reageren.

Ilias zei:
Vanaf 40 liter zijn er enkele soorten (niet vissen, soorten) in te houden. Kleiner lijkt me niet mogelijk.

Dat is niet waar, neem nou als voorbeeld het o zo beroemde bakje: De Aqua 40, net iets meer dan 20 liter maar is geschikt voor een betta, garnaaltjes of een groepje Heterandria formosa.

Corydorasfan zei:
Dat is niet waar, neem nou als voorbeeld het o zo beroemde bakje: De Aqua 40, net iets meer dan 20 liter maar is geschikt voor een betta, garnaaltjes of een groepje Heterandria formosa.
Dat het kan is wat anders, ik persoonlijk zou het niet doen, zo had ik het beter kunnen verwoorden.

Nou, ik zeg het gewoon zoals ik het vind.
Rotterdammer dus ja..

Je kunt in een 10 liter geen vissen doen. Misschien zelfs voor garnalen nog te klein, daar het eigenlijk niet in evenwicht te houden is.
20 liter zou in mijn ogen geschikt zijn voor garnalen.
30 liter voor garnalen en 1 kleine soort, waar je bv een harem van maakt (1 man met 2 vrouwen) met als voorbeelden Epyplatus annulatus of Trichopsis pimula. Of natuurlijk 1 Betta man.
Vanaf 40 liter kun je er 1 schooltje vissen in doen, dan wel van het kleine soort zoals Boraras brigittae of vuurtetra. Plus garnalen.

Voor wat jij wilt, heb je minimaal 60 liter nodig en dan nog moet je echt keuzes gaan maken.

Nee daar kunnen zeker geen vissen in hoor. Een paar garnalen zou kunnen maar verder niks eigenlijk.

De meeste mensen kijken naar de minimum inhoud dat een aquarium moet hebben om bepaalde vissen te kunnen houden maar wat uiteindelijk belangrijker is is de hoeveelheid oppervlaktewater dat in contact komt met de lucht.
Je kan een 40 liter aquarium hebben dat vooral groot is in de diepte maar wat beter is is in de breedte of lengte. Vissen zwemmen vooral van links naar rechts en niet van onder naar boven.

Ikzelf heb mannelijke endler guppen zitten in een 25l bakje. Met de bodem, planten, stenen, verwarmingselement en filter erbij zit daar hoop en al maar 15 liter water in.
Endler guppen zijn de gemakkelijkste vissen om te houden in een nanobak qua waterwaarden.

Op de volgende sites kan je meer soorten vinden die geschikt zijn voor nanobakjes :

https://www.google.com/search?q=vissen+ ... 8&oe=utf-8

Hier 2 foto's van mijn nano. De gele stippen die je ziet zijn baby appelslakken die daar tijdelijk zitten tot ze groot genoeg zijn zodat ze niet opgegeten kunnen worden door de sluiers en dan mogen ze weer de juwel in. 🙂

20150808_160257.jpg

20150808_160312.jpg

Ik vind 10 liter ook veel te weinig.
Vissen moeten wel kunnen zwemmen...en zeker platy's! Ik vind dat vissen pas gehouden kunnen worden vanaf 50 liter. Kleiner is gewoon niet ideaal voor visjes. (Vind ik)

Mvg
Rennie

Wat zou het meest ideaal zijn voor vissen in te steken :

Een bakje van 60cm diep, 30 breed en 30 lang -> goed voor 54 liter

of

Een bakje van 15cm diep, 15cm breed en 80 lang -> goed voor 18 liter.

Laat ons zeggen dat we er corydoras panda in steken.

We hebben hier altijd over standaard maten. Extreme maten komen hier praktisch niet voorbij en zowel melde de topic starter dat altijd netjes.

Ja, dat snap ik.

Het is alleen niet van toepassing op dit topic.

In 10 liter kunnen geen Platy's, maakt niet uit welke afmetingen zo'n 10 literbakje heeft. Ik zou er niet eens garnalen in houden, omdat zo'n klutsje water vreselijk moeilijk stabiel te houden is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan