Wat is er nieuw

Meteen al baby's :)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Katy707
  • Startdatum Startdatum
K

Katy707

Guest
Hahaha 🙂

Heb mijn vissen net sinds vandaag en zonet al de eerste baby's gespot 🙂

Zal vast komen van de stress door de verhuizing, dat er eentje is bevallen.

Heb er nu minstens vier geteld.
Twee zijn nu even spoorloos en ik zie er twee tussen de richels van het filter ( Bluwave).
Daar zitten ze te snoepen van de algjes 🙂

Ben benieuwd of ze het redden 🙂

Ik ga niks uitscheppen ofzo, ik laat ze gewoon in deze bak opgroeien.
Mochten het uiteindelijk te veel gaan worden als ze groter zijn, ga ik ze verkopen of weggeven.
Of misschien zelf wat houden natuurlijk 🙂

Ik zie nu een vrouwtje boven in een hoekje zwemmen.
Mooi verstopt, tussen de drijvers in.
Zwemt en eet wel.
Lees dat dit een teken kan zijn van bevallen en ze is vrij dik 🙂

Spannend dus 🙂


Hoe groot is de kans van slagen dat de baby's het gaan redden?
Er is voldoende eten, voldoende verstopplekken, veel drijvertjes, hout enz.
 
Leuk!
Om antwoord te geven op je vragen is het handig om te weten over welke visjes het gaat.
 
Oh ja, hahaha sorry 😀

Ballon Molly 🙂

Ik ga er vanuit dat de jongen ook van hun zijn, tenzij ze per ongeluk in het zakje zijn gekomen tijdens het vangen bij de LFS.

Maar daar ga ik niet van uit.

De vrouwtjes-Molly's zijn vrij dik, dus denk wel dat er baby's in zullen zitten 🙂
 
Er is ook een mannetjes Ballon Molly welke een stuk hout heeft geclaimd met een plantje erop, hahaha 🙂

Niemand mag erbij komen,... alleen hij 🙂 😀
 
Ik zie weer die twee jonkies bij het filter zwemmen ( of het dezelfden zijn weet ik dus niet), maar het lijken beide twee Dalmati�r Balloon Molly's te zijn.
Meende namelijk een stippen-patroon te zien, hetzij vrij lichtjes.
 
Ik dacht dat dalmatier ballon mollies op de rode lijst stonden omdat ze zich niet konden voortplanten?
 
Dacht dat ballon moly's helemaal niet voortkwamen in het wild
 
Ze staan op de rode lijst vanwege de gekromde ruggengraat en dikke buik, waardoor ze een misvormd uiterlijk hebben (net als sluiers). Ze kunnen zich prima voortplanten.
 
Ik weet dus niet zeker of het wel jongen zijn van de Balloon Molly 🙂
Kunnen ook meegelift zijn via de LFS.

Voor hetzelfde geld zijn het Guppen ( en die wil ik dus niet) 😀

Maar we zullen zien.

Ik zag toch echt wel een licht vlekken patroon, dus ga ervan uit dat het wel Balloon Molly's zijn.
 
Kan iemand mij vertellen waarom mijn chinese danio's constant achter elkaar aan zitten??
 
Kan zijn dat ze elkaar intimideren, of een paringsdans?

Heb er verder geen verstand van helaas.
 
Nog steeds baby's te zien 🙂

Straks gaat het licht weer aan en dan ga ik eens goed kijken of ik er nog meer zie.
Ze zijn alleen meesters in verstoppen en ik zal er dus vast wel wat over het hoofd zien 🙂

Degene die ik zie, zien er goed uit.
Ik volg ze dan een tijdje en ik zie ze dan eten / zwemmen / verstoppen / op verkenning gaan enz.

Moet goed komen dus 🙂
 
Wat lief! Ik snap trouwens niet hoe je ervan uit kunt gaan dat de baby's zijn meegelift in een zakje van de LFS. Dat zie je toch gewoon in zo'n zakje? Ook al zijn ze klein... Dus ik ga uit van een bevalling. Bij een bevalling maakt ze stereotiepe bewegingen die bij de bevalling horen. Zit/zat ze op en neer te zwemmen (bijv. achter de filter). Zit/zat ze een tijdje stil tussen de planten of in een hoekje? Zat het mannetje achter haar aan of hing het ook stil in het water (op de loer)?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan