Wat is er nieuw

meterbak van vissen

vissen

Well-known member
Lid geworden
20 januari 2010
Hallo allemaal,

Na velen jaren vooral meelezen vind ik het tijd om zelf een foto-album te maken.

Ik heb een 180 liter bak die al een jaar of 5 draait. Op dit moment zitten er geen bewoners in maar daar komt binnenkort verandering in.

Door een ziekte zijn bijna al mijn vissen overleden en heb daarom besloten om een geheel nieuw visbestand te nemen.
Ik heb er ook voor gekozen om mijn bodem te veranderen mede doordat ik mijn overgebleven vissen tijdelijk in een ander aquarium heb ondergebracht. Dit was eerst fijn wit grind nu is het bruin zand geworden.

Ik vind Hemigrammus Bleheri een hele mooie vis en wil die ook graag in me aquarium hebben.
Verder zat ik te denken aan een groep Nannostrommus Eques voor de bovenlaag. Voor de bodem word het een groep corydorassen. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit welke soort. Het liefst wel eentje niet groter is dan 5 cm.

Mijn aquarium is een beetje Zuid- Amerikaans ingericht maar ik wil wel proberen om mijn waterwaardes zo bij te stellen dat mijn vissen zich thuis gaan voelen.
Dit heb ik echter nog nooit gedaan dus tips zijn altijd welkom.

Mijn waterwaardes op dit moment zijn:

No2: 0
No3: 0
GH: >7
KH: is niet af te lezen.
PH: 6,8 :6
Cl2: 0

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn aquarium pas 9 dagen draait dus ik moet nog even geduld hebben.
Deze waardes zijn gemeten met een testtrip. Ik ga binnenkort druppeltesten aanschaffen omdat dit wat nauwkeuriger meet.

Genoeg gel*lt tijd voor een paar foto's.

986193_0_82_img_20170103_212151.jpg

637911_0_82_img_20170103_212146.jpg

329518_0_82_img_20170103_212141.jpg

Ik weet dat hij wat wittig is maar dit word al minder en ik moet nodig de ramen schoonmaken.

graag jullie mening over de inrichting/visbestand.

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan