Wat is er nieuw

mexicaanse dwergkreeft var. blauw

• Onderwerp starter Onderwerp starter dschaap
  • Startdatum Startdatum
D

dschaap

Guest
Hallo allemaal,

Ik gan voor mijn oma een 60 cm bak opstarten, het word een gezelschaps/afval bak.
Et komen guppen, neon tetra's, meetvalletjes en slakken in. Nu is mijn vraag, kan er een Mexicaanse dwergkreeft bij?
Jaagt deze soort achter wissen aan of loopt ie een beetje over de bodem en blijft het daarbij? De meervallen zitten ook weel op de grond. Kan dat kwaad??

Groet, Daniel

Denk niet dat je je oma daar een plezier mee doet hoor,is een doosje bonbons niks? 😉

Gaat een giga ellende bakje worden als je dat zou doen.

Kreeften en vissen zijn een ongelukigge combinatie waarbij de vis slachtoffer is, slecht plan om zoiets te combineren.

En het moet natuurlijk ook allemaal onderhouden worden...

Was het oma's idee of dat van jou, Daniel? Als oma het er helemaal mee eens is zie ik het probleem niet zo mits ze weet waar ze aan begint.

Ze weet waar ze aan begint, had het vroeger ook, maar wil nu opnieuw een aquarium. En qua onderhoud, daar help ik heel erg bij. Het was mn opas idee, maar een kreeft gaat m dan niet echt worden. Bedankt voor de antwoorden

Ja weet ik, maar de siames kempvis maakt maakt dat wel weer goed. Die eet alle jongen op.

die had je er nog niet bij gezet, maar kempvissen houden van rustige medebewoners en guppen zijn niet bepaald rustig

Die zijn inderdaad echt niet te combineren in een 60 cm. bak. Betta's houden van rust. Ze combineren ook niet met neon tetra's vanwege de temperatuur. Je kan een middenweg zoeken, maar dan doe je beide soorten tekort.

Mee eens, je kan ipv de kreeft natuurlijk wat garnaaltjes doen. Die jongen worden wel weer deels weggewerkt door de vis.

De garnalen zijn idd wel grappig, maar mn oma vind ze niet erg leuk, zelf heb ik ook guppen, neons en een betta, gaat prima, de guppen en tetras zijn vooral heel laag, de kempvis zit bovenin, altijd al gedaan, en komen ze dichterbij jaagt hij ze weg, al hij gegeten heeft, zakt ie naar beneden en geeft hij anderen de ruimte.

Daar heb je het dus al. Guppen horen niet vooral heel laag te zitten, dit zijn oppervlaktevissen. Dat de Betta de andere vissen steeds weg moet jagen zorgt voor stress.

Ja, dat snap ik, ik doe mijn betta niet meteen weg, maar dit is voolopig wel de laatste, bedankt voor alle antwoorden.

Als ze garnalen niet leuk vind waarom wil je dan een dwerg kreeft? Dwergkreeften kunnen trouwens wel bij vissen, alleen niet bij bodembewoners. Heb er zelf 1 die bij rasbora's zit en dit is geen probleem, zelfs babyguppen worden niet opgegeten. Maar nogmaals, als ze garnalen niet leuk vind zou ik ook geen dwergkreeft nemen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan