Microdevario kubotai

M

Mir81

Guest
Ik weet niet of deze vis wellicht tot een van de groepen behoort of hier op de juiste plaats is, maar ik zou graag willen weten of er hier mensen zijn die ze in het aquarium hebben.
Ben erg benieuwd wat jullie ze te eten geven.
 
Mooi, en vooral klein. Moet voor de kleinste bakjes geschikt zijn. Verder ken ik dit visje niet; had er zelf nog nooit van gehoord en dacht even dat het de nieuwe benaming was van de Botia kubotai.

Check deze site even, wel in het Engels, maar doorgaan betrouwbare info.
 
Kennissen van mij hebben ze gehad.

Ze kregen een goed hoofd vlokvoer (JBL is beter dan bv Tetra of Sera) en levende en diepvries watervlooien en zwarte Muggenlarven.

Ze wensen wel veel drijfplanten, en beschutting van dichte bossen planten en eventueel een mooi stuk hout. Het zijn geen visjes voor een felverlichte bak met weinig planten een lichte bodem en achterwand. Maar als je ze onder de goede omstandigheden houdt dan worden ze echt mooi. Met op latere leeftijd een blauwe rug.

microdevario-kubotai.jpg
 
Hele mooie vissen en vooral die blauwe rug voegt iets toe. Hier een tijdje geleden ook in de bak gehad en ze kregen gewoon vlokvoer en af en toe diepvries of levend voer. Dit waren dan eigenlijk altijd of watervlooien of rode muggenlarven. Van beide aten ze goed. Niet echt een heel schuw visje en hier volgens mij in een 60cm bak gehouden. Niet te lichte bodem idd, met een donkerdere bodem komen te veel mooier uit. Randbeplanting is wel een must, maar dat is bij de meeste vissen zo. Ik had geen drijfplanten, maar liet mijn planten (oa een rode lotus) tot het opp groeien. Dit volstaat bij deze soort ook, althans; dat deed het bij mij
 
Ik heb een zwarte achterwand en bodem, flink wat planten en groot stuk hout waar ze onderdoor kunnen, dus dat komt goed.

Ik heb JBL Grana, Novo Fect, Bel en Vert, dus ook dat moet goed komen. Af en toe watervlooien halen dus!

Dat van die blauwe rug wist ik nog niet, leuk!!!
 
Terug
Bovenaan