Wat is er nieuw

microgeophagus altispinosa schijtluizen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ypoc
  • Startdatum Startdatum
Y

ypoc

Guest
Ik heb onlangs een koppel microgeophagus altispinosa gekocht.
Ze doen het goed, zijn niet agressief of wat dan ook...

Maar nu vroeg ik me af, heb ze nu al weekje, maar ze schrikken enorm maar echt enorm.
Ze zwemmen wel rond de ene wat meer dan de andere, maar zitten meestal verborgen.

Wat me vooral opviel in de eerste dagen toonden ze zich al redelijk veel, maar schrokken amper, tot ik wat afmetingen wou nemen en ik rolmeter naast aquarium plaatste, ze zwommen zich bijna dood.

En nu ook, je kan het aquarium benaderen maar als je maar 1 brute beweging maakt schieten ze weg.

En natuurlijk vraag ik me nu af waarom? Of hebben ze nog wat tijd nodig ofzo?
Zou natuurlijk wel leuker zijn als ze wat minder schrik hebben voor hun zelf maar ook qua uitzicht...

Ik denk dat ze nog wat moeten wennen aan bewegingen voor het aquarium. Sommige vissen blijven wel altijd een beetje schrikkerig.

Heb zelf een hele tijd M. Altispinosa gehad en eigenlijk nooit dit probleem zo ervaren. Alle vissen zijn een beetje schrikkerig voor bewegingen voor de bak.
Bij mij zijn de Laetacara ook erg schuw.
Beste tip die ik je kan geven, is: pak een stoel en ga bij de bak zitten en beweeg zo min mogelijk.
Komen ze vanzelf tevoorschijn.

Denk ook dat het gewenning is . Ik heb de 80cm naast de pc op het dressoir dus de vissen zijn bewegingen gewend. Zelfs het zwaaien voor de bak doet ze niet meer schrikken.

Maakte me al wat zorgen.

Maar qua medebewoners verloopt alles goed.
Ze zijn van niets bang of ook niet agressief, ze zwemmen soms samen met neon tetras.
De corydoras panda botsen zelfs som tegen ze als ze naar boven komen voor lucht etc etc.

Ze zijn alleen bang van mij 😛

Tja, of dat logisch is durf ik niet te zeggen Ypoc 😀 😉.

Zit er vaak volk voor de bak?
Je ziet wel eens dat de vissen in bakken waar meer mensen voorbij lopen of voor zitten zich beter laten zien dan wanneer er slechts af en toe eens iemand voorbij loopt of voor zit. Lijkt een beetje gewenning te zijn.

Zit idd amper volk voor bak

Bij ons vliegen er 2 kids voor de bak langs en dan zijn de vissen wel wat gewend kan ik je zeggen 😀.
Die worden denk ik al niet meer anders van een lichte aardschok hier 😉.

Heb je veel dekking in de bak ? Mijn ervaring met schuwe visjes is dat juist meer dekking bieden ze wat meer vertrouwen kan geven.

Zijn het wildvang dieren ? Die zijn toch vaak wat schuwer.

Meesten wennen er gelukkig wel aan en sommige visjes wennen er nooit aan.

Ik heb ook alti's en die komen juist naar voren zwemmen zodra ik er aan kom. Zijn nergens bang voor, alleen de ene helaas voor de andere. Dus vrees dat ik er 1 moet ruilen....

Wennen aan hun nieuwe omgeving, en de nieuwe bewegingen en mensen.

Dat zal met tijd ook wel beteren, als ze het wat meer gewoon zijn bij je.

Ook wat actiever zijn bij je bak dan, zorgen voor veel beweging buiten de bak.

Tja we willen vaak graag natuurlijk gedrag zien....

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met de vissen van Ypoc.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan