Wat is er nieuw

Microgeophagus altispinosa?

• Onderwerp starter Onderwerp starter FruityFresh
  • Startdatum Startdatum
F

FruityFresh

Guest
Hoi allemaal,

Ik maak me lichtelijk zorgen over een drietal vissen van een bevriende klasgenoot. Een tijd geleden bij hem uitgenodigd geworden om eens te kijken naar zijn aquarium. Hij noemde al snel zijn visbestandje op en zijn nieuwste aanwinsten de antennebaarsjes; 1m/2v. Nu dacht ik dat antennebaarsjes staat voor de Ramirez en dat deze in koppels dien te worden gehouden. Toen ik in het aquarium keek constateerde ik, alhoewel ik absoluut geen expert ben, dat hij waarschijnlijk een drietal Microgeophagus altispinosa heeft aangeschaft en na een snelle google zoektocht waarschijnlijk geen harem. Ik had een post gemaakt in het micro. aslti. topic, maar aangezien ik vandaag te horen kreeg dat de vissen veel zwart/grijs vertonen ipv mooie kleurtjes wil ik er wat spoed achter zetten. Ik maak me zorgen over de gezondheid van de visjes. Eentje was al eens aangevallen en heeft het gelukkig gered. Indien er meerdere mannetjes zijn kan ik misschien eentje opvangen. Willen jullie aub eens kijken?

De meest aanwezige en grootste van allemaal (ik gok een man):
FtDEgHBf0_ujWQhL1AChkP_NPMPHvl0t.jpeg

De tweede, die niet op de foto wilde en daardoor uiteindelijk een beetje stress kreeg door mijn telefoon (ik gok een vrouw)...

En de derde (ik gok een man):

alvast bedankt

Echt hele duidelijke foto's vind ik het ook niet. Maar ik denk ook dat de bovenste een man is, vanwege de verlengde vinstralen.

Derde, zou me niet verbazen als het een vrouwtje is, gezien de wat rondere bouw. Maar weet het dus niet zeker.

De tweede kan ik niet goed zeggen en ziet er dun uit.

Volgens mij is de eerste een man en de tweede een vrouw, gelet op de lichaamsbouw en vinvorm.
Over de tweede durf ik niets te zeggen, zo te zien een jongere vis, maar het kan ook een onderdanig mannetje zijn met een groeiachterstand.

Op zich hoef je je bij deze soort niet direct zorgen te maken over heftige gevechten, ook niet als er twee mannen in hetzelfde aquarium zitten. Ze kunnen prima als harem of groep gehouden worden. Echte agressie treedt zover ik weet alleen soms als er een nest is op, of als ze te weinig ruimte hebben.
Hoe groot is het aquarium van je vriend?

Persoonlijk zou ik vis 2, die ik er bepaald niet goed vind uitzien, terugbrengen. Eventueel ruilen tegen een duidelijke vrouw.

Bedankt voor de reacties. Zijn aquarium is 1 meter lang. Diepte en breedte durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik gok 30 bij 30 of 40 bij 40...

Het tweede visjes ziet inderdaad mager uit. Ik had hem het advies gegeven om dit visje te laten aansterken door gericht te voeden. Zeker te zijn dat hij of zij ook aan het voedsel komt. Maar goed, misschien is dat het resultaat door slechte kweek of het gepest van een van zijn/haar soortgenoten.

het viel me verder op dat de vissen eigenlijk weinig kleur vertonen en heel rustig in het water hangen. Buiten het soms pesten van elkaar gebeurde er vrij weinig. En blijkbaar is dat geen momentopname, aldus mn klasgenoot.

Ik zal dan maar niet ��n mannetje opvangen, zeker niet indien deze slecht eruit ziet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan