Midden Amerika biotoop maken


L

Lutzen Visbeek

Guest
Hallo,

Ik denk er over om een midden aAmerika biotoop te maken. Ik kan hier alleen zeer weinig informatie over vinden.

Alleen de standaard verhalen, guppy's platies etc. Ook welke planten er zijn is weinig te vinden.

Kan iemand mij wat hulp geven of linkjes?

Alvast bedankt
 
Ik ben zelf ook bezig om een Midden-Amerika biotoop te maken.
Of eigenlijk een gezelschaps biotoop met midden Amerikaanse levendbarenden.
Qua aquascaping probeer ik niet heel nauwkeurig het leefgebied na te bootsen, maar gebruik ik wel zoveel mogelijk M-A planten en vissen.

Dit heb ik gevonden, staan ook planten bij:
Met een Midden-Amerika biotoop kom je al gauw uit op een biotoop met levendbarenden. Guppy's, Platy's, Zwaarddragers en andere levendbarenden komen hier vandaan. Het aquarium kun je matig beplanten en decoreren met wat (Lei)steen. Enkele plantenfamilies uit Midden-Amerika zijn Cabomba, Bacopa, Lobelia, Ludwigia, Myriophyllum, Echinodorus en Heteranthera.

Ik vond nog een plantenlijstje van iemand op Vissenpraatjes:
3 x grofbladige Bacopa (Bacopa caroliniana)
2 x breedbladig pijlkruid (Sagittaria platyphylla)
1 x Echinodorus (red devil)
2 x Groene cambomba (Cambomba aquatica)
1 x Rode echinodorus (Echinodorus "reni")
3x Kardinaals bloem (Lobelia cardinalis)
4x Dwerganubias (Echinodorus tenellus)


Ik ga me vooral focussen op de levendbarenden, niet op cichliden of zo, dat zou nl ook kunnen.
 
Ja, dat is een beetje het bekende verhaal, als je bijvoorbeeld een tanganyika bak wil maken is er zeer veel info over vis en plant soorten. Zoiets zoek ik naar.

Het is voor een 400 liter bak
 
Lutzen Visbeek zei:
Hallo,

Ik denk er over om een midden aAmerika biotoop te maken. Ik kan hier alleen zeer weinig informatie over vinden.

Alleen de standaard verhalen, guppy's platies etc. Ook welke planten er zijn is weinig te vinden.

Kan iemand mij wat hulp geven of linkjes?

Alvast bedankt

Vertel eens... had je een bepaald land en/of visje in gedachte?
Je bak is 400 liter, wat zijn de exacte afmetingen?
 

Terug
Bovenaan