midden amerika starten


S

steven166

Guest
hallo, ik heb momenteel een Malawi aquarium 200*65*50 met jbl 1501 en sunsun 1400 als potfilter.

ik zou deze graag omschakelen naar een midden Amerika, bv vieja synspilum, herichtys labridens, nicaraguensis.

is dit mogelijk in deze bak met deze filtering?

2de vraag, mijn kraanwater is redelijk hard ph7.4 kh 15 gh 21. deze zijn waarschijnlijk zelfs nog te hoog voor midden Amerika?
 
Zou moeten kunnen met genoeg waterwissels. zou je bestand alleen niet veel voller maker dan wat je nu zou willen. Het zijn al best grote vissen die net kunnen in de 2meter. Je ph kan je gewoon verlagen toch? Het zou opzich kunnen met een ph van 7,4 maar 7,5 is de max aangeraden ph waarde. Dus dat is nogal krap.
je noemt een lijstje mr niet de hoeveelheid
Hoeveel vissen wil je erin stoppen?
 
de kh zou deze ook kunnen voor midden Amerika?

ik wil niet teveel vissen, bv een grotere zoals de sysnpilum en er groepje bv nicaraguensis bij en misschien een groepje bijvissen.
koppel vieja? [best aankopen als jonge groep}?
groepje 6tal nicaraguensis?
 
Benieuwd naar het uiteindelijke bezetting resultaat en als het kan foto's. Succes.
 
Ik heb al wel scape en ong bestand in gedachten maar zit alleen nog met de waterwaardes NL mijn KH dat hoog is.
 
de kh zou deze ook kunnen voor midden Amerika?

ik wil niet teveel vissen, bv een grotere zoals de sysnpilum en er groepje bv nicaraguensis bij en misschien een groepje bijvissen.
koppel vieja? [best aankopen als jonge groep}?
groepje 6tal nicaraguensis?
dit zijn nogal veel vissen. Ik zou hooguit 8 vissen kiezen van die grote en niet meer. En dan zodra ze erin zitten kan je zien hoe het gaat en of. je meer wilt toevoegen
 
Ben met Malawi nogal gewoon hoop vissen in een bak te zetten.

In de nabije toekomst ben ik wel van plan 240x85x60(70) te zetten maar enkel als ik de waterwaarden op normale wijze kan in stand houden.

Maar plan nu bestand liefst voor huidige 2 meter.
 
Ben met Malawi nogal gewoon hoop vissen in een bak te zetten.

In de nabije toekomst ben ik wel van plan 240x85x60(70) te zetten maar enkel als ik de waterwaarden op normale wijze kan in stand houden.

Maar plan nu bestand liefst voor huidige 2 meter.
Malawi is niet helemaal hetzelfde als MA, waarom zou je niet gewoon beginnen met wat minder vissen en het wat langzamer opbouwen? Dan kan je goed zien of de bak vol zit of of er nog meer vissen bij kunnen
 
Nee is heel ander gegeven en systeem.

Wat zou jij dan aanraden? Beginnen met groepje synspilum en er een gevormd koppel later uit selecteren? En dan eventueel groepje Nicaraguensis of koppel er bij?

Of het groepje synspilum laten en als er grotere staat bv nicaraguesis bij?

Kan ik in eerste geval bv groepje zalmen er bij?
 
Nee is heel ander gegeven en systeem.

Wat zou jij dan aanraden? Beginnen met groepje synspilum en er een gevormd koppel later uit selecteren? En dan eventueel groepje Nicaraguensis of koppel er bij?

Of het groepje synspilum laten en als er grotere staat bv nicaraguesis bij?

Kan ik in eerste geval bv groepje zalmen er bij?
Ligt eraan wil je een groep of wil je een koppel ? Als je een koppel wilt kan je gaan zoeken naar een bewezen koppel op marktplaats. Wat je ook kan doen is allemaal baby'tjes halen en die opkweken en dan de rest verkopen zodat je een koppel behouwt. Als je een groep dan leuk blijkt te vinden kan je het bij de groep houden. Een koppel Nicaraguensis zou ik daar wel bij durven te doen. Ziet er ook leuk uit. Ik zou alleen onder de 10 vissen beginnen en dan kan je goed zien hoe het gaat kwa drukte in de bak en vervuiling. Als je plots begint met 15 vissen dan kan het heel druk ogen en dat is niet mooi. Ook moet je dan mogelijk plots heel veel gaan verversen of je krijgt plots blauwalg of andere problemen.

Als ik jou was zou ik beginnen met wat jongere vissen van de synspilum. En dan mogelijk 3 stuks Nicaraguensis. Dan kan je zien of je wel een groepje synspilum wilt houden of dat je een koppel wilt. En omdat de vissen wat kleiner zijn heb je ook niet meteen zoveel vervuiling.
 
Ligt eraan wil je een groep of wil je een koppel ? Als je een koppel wilt kan je gaan zoeken naar een bewezen koppel op marktplaats. Wat je ook kan doen is allemaal baby'tjes halen en die opkweken en dan de rest verkopen zodat je een koppel behouwt. Als je een groep dan leuk blijkt te vinden kan je het bij de groep houden. Een koppel Nicaraguensis zou ik daar wel bij durven te doen. Ziet er ook leuk uit. Ik zou alleen onder de 10 vissen beginnen en dan kan je goed zien hoe het gaat kwa drukte in de bak en vervuiling. Als je plots begint met 15 vissen dan kan het heel druk ogen en dat is niet mooi. Ook moet je dan mogelijk plots heel veel gaan verversen of je krijgt plots blauwalg of andere problemen.

Als ik jou was zou ik beginnen met wat jongere vissen van de synspilum. En dan mogelijk 3 stuks Nicaraguensis. Dan kan je zien of je wel een groepje synspilum wilt houden of dat je een koppel wilt. En omdat de vissen wat kleiner zijn heb je ook niet meteen zoveel vervuiling.

Was ook mijn gedacht zo.

Zaterdag komt iemand naar mijn huidige bak kijken om eventueel te kopen en dan ga ik nieuwe laten maken. 240*85*70 ong. Hoogte misschien 60, nog bekijken wat beste is.
 

Terug
Bovenaan