Wat is er nieuw

midden planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter neon
  • Startdatum Startdatum
N

neon

Guest
Ik vind het zo moeilijk, planten uitzoeken.
Achterin heb ik een
sessiliflora
limnophila aromatica
reinickii
Ludwigia(geen idee welke)

Voorin heb ik
mini reineckii
staurogene repens (of zoiets)

Ik wil nog een hygrophila/nomaphila stricta.

Hier en daar wil ik nog een midden plantje. Ik hou niet van de 'kamerplant' types.

Waar ik moeite mee heb is met hoe groot de planten worden. Midden mag niet groter dan 20 a 25 cm.

Je kan altijd eens rondkijken op webshops, bij Middenzoneplanten.
Dan kan je even kijken wat je leuk vindt, conform met de hoogte die je aan wilt houden.

Ik ben aan het kijken idd, maar als ik dan de leuke plantjes bekijk in google afbeeldingen, in andermans aquarium zijn de plantjes regelmatig toch groter.
Dat zoek ik bewust niet, want dat heb ik al voldoende.

Er zijn zeker voorgrond planten die kleiner blijven dan 20cm hoor. En dan heb je natuurlijk nog het snoeien. 😉

Ik ben aan het kijken idd, maar als ik dan de leuke plantjes bekijk in google afbeeldingen, in andermans aquarium zijn de plantjes regelmatig toch groter.
Dat zoek ik bewust niet, want dat heb ik al voldoende.

Kijk, planten hebben een gemiddelde lengte/hoogte. Maar ja, de werkelijkheid kan natuurlijk wel wat afwijken. Bovendien heeft een plant "overlevingsdrang". Bij bijvoorbeeld te weinig licht gaat hij/zij "rekken" naar dat licht toe. Ook het al of niet voeding/bemesting krijgen speelt een rol. 't Ja, 't is niet eenvoudig... Blijft er dus niets anders over dan toch de gemiddelde opgaves aan te houden. Wel kan je, moet je eigenlijk, goed bekijken welke planten juist in jouw aquarium passen; hoeveel voeding/bemesting kun je geven, wat zijn je belichtingsmogelijkheden etc.

er zijn zat cryptocorine soorten die die midden maat hebben.

Ik vind de Aponogeton ulvaceus bijvoorbeeld een leuke plant, maar veel te groot. Is er zoiets (brede kronkel bladeren) ook in middenmaat?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan