Wat is er nieuw

Mijjn aquarium.!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hein..V
  • Startdatum Startdatum
H

Hein..V

Guest
Hier wat Foto's

173275_0_82_bak1.jpg


195397_0_82_bak2.jpg


458422_0_82_bak3.jpg


Op het moment heb ik:

20 Kardinaaltetras
15 SherryBarbeeltjes
2 Pleco's
2 Ramirezi balloon Geel
en 3 appelslakken,

en een aantal verschillende planten waar van ik de namen niet weet..!! 😛

698189_0_82_bak4.jpg


223525_0_82_bak5.jpg


355321_0_82_bak6.jpg


364578_0_82_balloon.jpg



Graag hoor ik jullie mening oven mijn Aquarium.!
 
Planten heb je genoeg.
Zou in het midden een open plek maken,waar de vissen kunnen Foerageren.


Laatste foto,Welke vissen zijn dat? HEIN?
 
Ziet er leuk uit hein, misschien nog een achterwandje?
Die laatste vissen is niet mijn smaak, maar als jij ze maar mooi vind 😉
 
Kweekvormpje, een mislukte kweek wordt voortgezet en krijg je dit soort afwijkingen. in principe niet een ramp maar als de vis er onder lijdt is het beter om deze af te maken met kruidnagelolie.

Discussie in 3,2,1...
 
Vuvuzela zei:
Kweekvormpje, een mislukte kweek wordt voortgezet en krijg je dit soort afwijkingen. in principe niet een ramp maar als de vis er onder lijdt is het beter om deze af te maken met kruidnagelolie.

Discussie in 3,2,1...
Een mutatie wordt gevonden en daar wordt selectief op doorgefokt. Zo zijn de Boxer, De mopshond en vele andere rassen bij dieren ook ontstaan.
 
@inuz ik heb een achterwandje.!maar die heb ik er uit gehaald omdat de sherrys er achter konden komen.!
en trouwens Joure.! das bij mij om de hoek. en de laatste vissen heb ik overgenomen.


@bertus dat zijn idd kweekvormen van de Ramirezi (antennebaars)
 
Oh ik zag namelijk een mooi behangetje 😉
Vreemd dat ze er achter komen.. Heb net zelf een achterwand in mijn bak gekit, maar geen ruimte er achter.
Je zou een stuk zwart plastic er achter (aan de buitenkant) kunnen plakken, of een poster..
Leuk Hein, waar woon jij dan? Woon hier nog niet zo lang, ben nog niet zo bekend met deze kant van friesland.
 
Ik had de achterwand er los in staan.! vandaar dat ze er achter kwamen. maar ik heb er nu een zwart stuk karton achter staan. misschien dat ik de achterwand achter t aquarium zet.! Dat behangetje dat je ziet dat is weerspiegeling van de wand er tegenover. Maar ik woon in Langweer.!
 
Wat vinden jullie.? zal ik de wat grof bladirige planten er uit doen en wat zachter fijner voor in de plaats doen.?
zelf vinde ik de vallisneria wat te robuust, deze groeid ook zeer hard en overwoekkerd snel het water oppervlakte.
 
Kun je doen, is geheel eigen smaak 🙂
Je hebt ook wel dunnere valisneria, valisneria nana.
 
Snelgroeiers.
Hoornblad,cabomba en waterpest.
heb je meer aan,en de vissen ook.
 
Heb hier en daar wat veranderd,
De Pleco's zijn weg en heb de Balloon Ramirezi omgeruild voor de gewone Ramirezi, had ook een paartje Kersenbuiken aangeschafd. en 5 sherrys eruit gehaald,

bestand is nu.

10 sherrys
20 kardinaal
2x Ramirezi
2x Kersenbuik
6x bijlzalm
6x Galaxy Rasbora.

heb de bak zelf ook wat veranderd.
972181_0_82_bakoverzichtj.jpg


en mooie Lotus 😀
444162_0_82_lotus.jpg




ik had men kersenbuikjes er nog geen week in en jaa hoor..!!
437563_0_82_kersen.jpg




en nou keek ik vanavond bij mn aquarium, wat zie ik daar nou toch.!!?
735271_0_82_antenneei.jpg

155696_0_82_eitjes_antenne.jpg


De Ramirezi had ook eitjes gelegd.

Maar het was maar van korte duur want er was iemand met honger..!!

516985_0_82_rover.jpg
 
Je bak staat er mooi bij maar de combinatie van Ramirezi's en Kersenbuiken is verre van ideaal Hein.
 
Inderdaad, verre van ideaal. Vraag me af hoe klang dat nog goed gaat..
 
Ze laten elkaar rustig zwemmen. nu alleen niet omdat de kersen jongen hebben.!
maar ik kijk het nog aan hoe het gaat anders moet er een koppeltje verdwijnen.
 
Is niet de vraag of het fout gaat maar meer wanneer dat zal zijn en kan je beter niet op wachten lijkt me.
 
Nee is ook zo, jammer.! bijde vind ik het echt leuke vissen.! welke zouden jullie houden.?
 
Zonder twijfel de Ramirezi's maar zijn niet de makkelijkste kostgangers want ze zijn erg bevattelijk voor ziektes.
 
ik zou ook de kersenbuikjes verhuizen, je krijgt er ook snel erg veel van in je bak, en zie ze maar kwijt te raken 🙁
 
Ik ook zonder twijfel de Ramirezi's. Als je zorgt voor o.a. schoon en zacht(er) water kan je er best veel plezier van hebben.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan