Wat is er nieuw

Mijn 150x60x60 opnieuw ingericht (nog niet helemaal klaar) door Vitor040

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vitor040
  • Startdatum Startdatum
V

Vitor040

Guest
Hallo 🙂

Ik ben mijn aquarium opnieuw aan het inrichten, en dacht dat het misschien wel leuk is om er een foto van te laten zien.
Hulp en ideeen zijn altijd welcome, als iemand meer foto's wilt zien, of specifiek ergens een close up van, dan hoor ik het wel 🙂

12322842_788560831252985_6947002986653672788_o.jpg

Grts 😀

Ziet er veel belovend uit, wat is het bestand?

Welkom op het A.F.

thanks 🙂 dat zijn inderdaad nepplantjes, echte gaan helaas niet, ik heb er namelijk kreeften inzitten en die trekken alles kapot, dus gaat alles elke keer dood.

Het bestand weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar onder andere: 4 kreeften (weet de naam niet), 2 appelslakken, 8 corydoras albino, 4 Corydoras sterbai, 5 Indische algeneters, 1 pleco.
verder nog, Slak etende slakkenen, en ongeveer 10 vissen waar ik de naam niet van weet.

Grts 😀

Mooi ingericht.

Pakken die kreeften je Corydora's niet? Het lijken me Clarki's als ik het zo zie.

thanks 😀 ik heb het nog nooit meegemaakt, maar het kan natuurlijk altijd voorkomen, het blijven kreeften.
Ze lijken inderdaad erg veel op de Procambarus clarkii 🙂

Meer hout staat ook zeker in de planning 🙂
Vind het persoonlijk een van de mooiste decoratie voor het aquarium.

Die visjes lijken me kegelvlekjes. Welke variant kan ik zo niet zien..
Ben zelf niet bekend met kreeften, maar vreten die ook aan mossen bv? Of zijn er geen planten veilig voor ze?
Die nepplantjes zien er zo enorm nep uit 😉

nee ze maken echt alles kapot.
knap dat je dat zo kan zien 😉
heb al een hoop mensen over de vloer gehad die ze enorm echt vinden lijken.

Echt een mooi formaat bak maar verder vind ik het persoonlijk wat inrichting betreft niet zo fraai voor je vissen.
Je ziet de vissen allemaal in de buurt van het hout ophouden om zich enigzins veilig te voelen,heel onnatuurlijk zo nu.
Is het geen idee om de kreeften te verplaatsen zodat je planten kunt nemen waardoor de vissen zich prettiger voelen?
Al slak etende slakken van de appelslakken zien snoepen?

Goed punt inderdaad.. zeker ook als die 10 visjes kegeltjes zijn (wat ik vermoed, ik zie bij het meest linkse exemplaar de vorm van een kegeltje in het achterlijf).. die wensen toch wel de schemer en voldoende schuilplekken, hangen graag onder beplanting.
Is drijfgroen een optie? Of pakken die kreefjes dat dan ook?

wel appart dat je dat kan zien van 1 foto.
de vissen zwemmen de heletijd rond, zitten totaal niet te schuilen.
erg vervelend, mensen met een te snelle mening.

drijfplantjes zijn misschien wel een optie inderdaad, daar zal ik eens naar gaan kijken.

Vitor040 zei:

drijfplantjes zijn misschien wel een optie inderdaad, daar zal ik eens naar gaan kijken.

Waar komt dat venijn nu vandaan? 😉
We denken met je mee, is toch positief?
Je weet niet welke visjes je hebt, dus ik spreek mijn vermoeden uit, en geef dan aan waar je dan rekening mee 'zou kunnen' houden.

hoezo venijn?
ik geef aan dat de vissen totaal niet aan het schuilen zijn, omdat er word gezegd dat ze aan het schuilen zijn om zich veilig te voelen.
is totaal niet het geval, alles zwemt lekker vrolijk rond.

Vitor040 zei:

Tja, Dat is als je op een forum komt.
Zijn er bosjes die er al wat langer mee gaan ,he.

Begin je pas,moet je blij zijn Dat er commentaar is.

Kan je alleen maar van leren. Als je wat aannneemt,tenminste.

Kijk, we kunnen allemaal zeggen ,wat mooi, en menen er niets van.

Mijn keuze zou het ook niet zijn, kreeften er bij,
WEl flink wat beplanting, voor je water, en je vissen.

Vitor040 zei:
hoezo venijn?
ik geef aan dat de vissen totaal niet aan het schuilen zijn, omdat er word gezegd dat ze aan het schuilen zijn om zich veilig te voelen.
is totaal niet het geval, alles zwemt lekker vrolijk rond.

Je kunt aan vis niet zien of ie vrolijk is 😉
Het punt is dat ze niet kunnen schuilen.. en dus zoeken ze de dichts bijzijnde omgeving op waar ze nog enige veiligheid ervaren. In de buurt van decoratie inderdaad, maar wel vrij laag in de bak zoals ik het zie.
Als dit kegeltjes zijn (ga ik maar even van uit) dan zie je inderdaad dat ze de neiging hebben van het licht af te 'vluchten' als ze er teveel van krijgen, bv.. als ik te fanatiek heb gesnoeid 😉
Als de boel weer wat begroeid is zijn ze duidelijk meer in hun element. En gedempt licht (of eigenlijk donker water) komt simpelweg meer in de richting van hun natuurlijk biotoop, en daar leven ze niet voor niets denk ik dan maar.

ieder zijn ding he 🙂 ik hou er kreeften in.
alles zwemt vrolijk rond zoals ik al zij.

Enne, Vitor, we zijn er niet om af te kraken,hoor.
Hebben het beste met jouw voor, en je vissen.

Dat iemand tips krijgt, wil niet zeggen dat hij of zij het blind moet volgen of het er zelfs mee eens moet zijn. Dat heeft niets met ondankbaarheid te maken. Het blijft zijn bak en ik mag aannemen dat ts het beste voor heeft met zijn dieren.

Dan mijn mening. Ik denk dat er nog wat werk is om hier een goede kreeften biotoop van te maken. Ik zou, ook voor de kreeften, wat meer donkere plekken maken. Maak je bak spannend om naar te kijken.

Nienepien zei:
Dat iemand tips krijgt, wil niet zeggen dat hij of zij het blind moet volgen of het er zelfs mee eens moet zijn.

Dat zegt toch ook niemand? maar je hoeft dan ook niet gelijk iemand als vervelend uit te maken.
Kan je ook op een andere manier duidelijk maken dat je er anders over denkt oid.

uiteraard bedoel ik niks ondankbaar.
ik sta open voor ideeen, anders zou ik niet naar een forum komen.

@nienepien, ik heb zeker weten het beste voor met mijn dieren, en er is inderdaad nog werk aan (staat er ook bij), er komt nog meer hout in dus meer donkere plekken komen er zeker.

@seabait, vanwaar deze reactie?

Dat zegt toch ook niemand? maar je hoeft dan ook niet gelijk iemand als vervelend uit te maken.
Kan je ook op een andere manier duidelijk maken dat je er anders over denkt oid.

ik maak niemand uit voor vervelend, ik zeg dat mensen met een te snelle mening vervelend zijn, aangezien er maar 1 foto is, en het totaal niet klopt wat er werd gezegd.

Ja, dan zien ze dat gelijk, ook al is het 1 foto. stukje ervaring, ook bij andere bakken.
Leg je er gewoon bij neer.
Het is gezegd, en laat het zo. :thumbs:

stukje ervaring, terwijl het niet klopt, goede reden...
het is gezegd dat het niet zo is, en laat het zo. 😉

Vitor040 zei:
stukje ervaring, terwijl het niet klopt, goede reden...
het is gezegd dat het niet zo is, en laat het zo. 😉

:thumbs: :koffie:

En nu weer lekker in gaan richten,he. 😉

Vitor040 zei:
ik maak niemand uit voor vervelend, ik zeg dat mensen met een te snelle mening vervelend zijn, aangezien er maar 1 foto is, en het totaal niet klopt wat er werd gezegd.

Ik lees het nog steeds dat je mij dus als vervelend ervaart! 😉

Was ook helemaal niet mijn bedoeling om een discussie in je album te gaan voeren maar als je kijkt naar bv de kardinaal tetra lees je overal dat ze niet graag in het volle licht zwemmen.
Dit zie je ook in alle andere albums van mensen die ze hebben,daar zwemmen ze wel mooi in de middenlaag.
Met deze info en je foto kwam ik tot mijn conclusie maar klopt dus volgens jou niet en ik ben benieuwd naar andere foto's.

Mijn reactie was/is echt niet om je te kwetsen oid en alleen maar goed bedoeld.

Dit persoontje ook, Als er een reden toe is.. 😉
Is er geen reden toe,soms ook. 😀 grapje,hoor.

sjongejonge wat een gedoe zeg...

Vitor040 zei:
sjongejonge wat een gedoe zeg...

Blijven lachen, Vitor.
Moet je nog aan wennen ,zeker? dat ge-emmer hier? 😉
Als je her een half jaar zit,ga je meedoen.

ik blijf zeker lachen hoor, vind het alleen beetje jammer.

Ne, joh. Alles went. zei mijn zus, ook een vent.

Zo zou jij je bak kunnen maken.
i5eWmxIa-9lr2l_Fv2pR57TxfETEkzWp.jpeg

Dan na verloop van tijd, dit.
i5eWmxIa-9lr2l_Fv2pR57TxfETEkzWp.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan