Wat is er nieuw

Mijn 2 eerste aquaria, 27 dagen oud. (Herbstnebel)

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Ben nog een amateur, biotopen zijn het niet echt want de fauna en flora komen zo een beetje van alle kanten van de wereld. 🙂

Mijn 260 liter bak .

Ben een beetje aan het experimenteren met een achtergrond. Deze keer heb ik bij wijze van test een donkerbruine sprei genomen en erop gelegd.

IMG_0103.JPG

IMG_0104.JPG

En mijn 25 liter bakje. (zoek de Betta splendens)

Hier heb ik donkerblauw knutselpapier gebruikt als achtergrond.
Soms denk ik dat je bij een nano de achtergrond best weglaat maar dan zie je al die stopcontacten aan de achterkant liggen en dat lijkt ook nergens op.

IMG_0106.JPG

Ziet er leuk uit allemaal.. wat is dat witte ding? Het filter? Da's een lelijk gevaarte 😉
In je handtekening staat "Aqua Flow 100 filter" maar dat is 'm niet toch?

Nee, de filter en het verwarmingselement zitten daar in.
Denk niet dat je het kan verwijderen, heb er zo nog niet echt durven aan trekken omdat ik met mijn lompe kracht soms meer stuk maak dan goed 🙂

Ken dat, ik ben der ook zo een 😉
Neemt niet weg dat het een lelijk ding is 😉

Het is blijkbaar mogelijk om het te verwijderen maar dan zou ik een andere type filter moeten nemen want als ik de aqua 100 er inplak langs de binnenkant blijft het nog steeds plaats in nemen maar het zou wel iets minder opvallen aangezien hij een donkere kleur heeft.

http://forum.practicalfishkeeping.co.uk ... p?t=118275

O ok, ik snap nu pas dat het deel uitmaakt van de bak zeg maar..
Misschien kun je met beplanting nog iets doen, om het zicht op 'het geval' wat te onderbreken 😉 Al geef ik toe dat het lastig is..

Dat met die sprei is helemaal zo gek nog niet, laten hangen joh!
Levert best een mooi effect op wanneer je er doorheen kijkt en het is mooi donker.

Ondertussen heb ik vanalles herplaatst, als achtergrond heb ik een zwarte folie opgehangen, het kienhout aan de rechterkant heb ik met de vertakkingen naar onder geplaatst zodat de vissen wat meer zwemruimte krijgen en de interne filter een beetje uit het zicht wordt genomen. Daarvoor heb ik ook een hele bos Mexicaanse waterpest aan de rechterkant geplaatst.

De cabomba heb ik midden-links tegen het achterraam geplaatst met een hoop stenen ervoor zodat de sluiers ze niet kunnen losgrondelen.

Links daarvan staat Vallisneria gigantea en nog een kleinere variant met een recht opstaand stuk kienhout waar de pleco zich dikwijls achter schuil houdt.

Zolang de sluiers nog in het aquarium vertoeven kan ik niet al te veel plantjes bijzetten aangezien die sjarels dat continu losgrondelen... 🙁

Wat ik wel zie is dat ik best nog 10kg bodem toevoeg want de 30kg die ik indertijd in gedaan heb was precies een beetje weinig.

Wat me eigenlijk nog stoort is de in en uit laat van mijn extern filter (links bovenaan). Ik hoop als de Vallisneria nog wat groeit dat die wat uit het zicht zullen verdwijnen maar ben er nog niet helemaal zeker van.

20150523_223945.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan