Mijn algeneter is dood.


D

Daphne

Guest
Gister heb ik 2 vrouwelijke betta's voor mijn mannetje gekocht. Alles ging goed, ook met de algeneter, die lekker onder zijn blad lag. Het mannetje probeerde de vrouwtjes te imponeren etc etc. Maar, vanochtend zag ik ze alle 3 van een afstandje naar een vlekje gaan onderin het aquarium. Ik dacht, wat is dat nou. Ligt mijn algeneter dood in het hoekje.... zouden ze 'm hebben aangevallen? Terwijl alleen het mannetje betta hem gewoon met rust liet. Of kan dat veranderen omdat de vrouwtjes erbij water. Gister was het water ook heel helder, vanochtend ineens wat troebeler. Terwijl de pomp gewoon z'n werk doet. En ze gister geen voer hebben gehad.


Foto dode algeneter

En foto van hoe het gister eruit zag

IMG-20180922-WA0000.jpeg


20180921_213917.jpg
 
Gister heb ik 2 vrouwelijke betta's voor mijn mannetje gekocht. Alles ging goed, ook met de algeneter, die lekker onder zijn blad lag. Het mannetje probeerde de vrouwtjes te imponeren etc etc. Maar, vanochtend zag ik ze alle 3 van een afstandje naar een vlekje gaan onderin het aquarium. Ik dacht, wat is dat nou. Ligt mijn algeneter dood in het hoekje.... zouden ze 'm hebben aangevallen? Terwijl alleen het mannetje betta hem gewoon met rust liet. Of kan dat veranderen omdat de vrouwtjes erbij water. Gister was het water ook heel helder, vanochtend ineens wat troebeler. Terwijl de pomp gewoon z'n werk doet. En ze gister geen voer hebben gehad.
 
Hoe groot in het aquarium?
Troebel water betekend ofwel een bacteriebloei, ofwel iets zoals komkommer dat aan het vergaan is.

Er gaat 80 Liter in, heb een nieuwe aangeschaft tijd geleden. Hoe kan dat dan, gister is water nog ververst.
 
Wat voor filter zit er in? en waarom water ververst? hoelang draait hij dan?


Kan zijn dat het filter de meerdere vissen niet aan kon...
 
Wat voor filter zit er in? en waarom water ververst? hoelang draait hij dan?

Had gister het water ververst omdat het al 3 weken oud water was (en mijn zoontje van 2,5 toen ik even niet oplette al het voor in de bak had gegooid) Ik weet het merk filter niet meer, maar er zit een sponsje in met van die balletjes. etc. En filter is 24/7 aan.
 
Ja al dat voer os een zware belasting en dat zal de mist denk ik veroorzaken. Ik zou de waarden meten en een paar flinke wissels doen. Heb je al het voer wel eruit gezogen wat er teveel in is gekomen?
 
Ja al dat voer os een zware belasting en dat zal de mist denk ik veroorzaken. Ik zou de waarden meten en een paar flinke wissels doen. Heb je al het voer wel eruit gezogen wat er teveel in is gekomen?

Ja, ik had gister direct de bak schoon gemaakt, omdat het troebel was natuurlijk. En toen het schoon was, heb ik de vrouwtjes eerst laten wennen aan de temperatuur etc. En de algeneter was gewoon lekker zichzelf. Ook in de avond, een paar uur na de verschoning.
 
Snap het. Dat betekent wel,dat gedeelte bacterie dood is.

En er nitriet ontstaat. Als er meer vissen in gaan, moet het filter ook groter. he.
Kan die het niet verwerken, krijg je wittig water.


Enne. 2 vrouwtjes bij de Betta man, is ook niet geslaagd ,he. kan ook fout gaan.
 
Ja het werd troebel door het vele eten neem ik aan. Ik zou de waarden graag willen weten van je water.
 
Snap het. Dat betekent wel,dat gedeelte bacterie dood is.

En er nitriet ontstaat. Als er meer vissen in gaan, moet het filter ook groter. he.
Kan die het niet verwerken, krijg je wittig water.


Enne. 2 vrouwtjes bij de Betta man, is ook niet geslaagd ,he. kan ook fout gaan.

Ik had gelezen dat er juist 2 vrouwtjes bij een betta moest. En de filter is tot 100 liter, moet voldoende zijn, lijkt mij
 
Nee, Beta,s zijn kempvissen. Die worden apart gehouden, tot ze gaan kweken.

Filter 100 liter ,kan ,als er weinig vervuiling is. Nu zal hij gelijk vol gezeten hebben, dus minder werken.
Dus geen zuurstof in het filter. dan sterf de nitrificerende bacterie. .

Zou nu wel weer goed kunnen komen, .als het filter zijn werk weer doet.
 
Nee, Beta,s zijn kempvissen. Die worden apart gehouden, tot ze gaan kweken.

Filter 100 liter ,kan ,als er weinig vervuiling is. Nu zal hij gelijk vol gezeten hebben, dus minder werken.
Dus geen zuurstof in het filter. dan sterf de nitrificerende bacterie. .

Zou nu wel weer goed kunnen komen, .als het filter zijn werk weer doet.

Vast wel, op internet stond deze aangeschreven als beste. Tot nu toe heeft ie altijd prima gewerkt. Heb 'm ook even omgespoeld, en al het vuil kwam eruit. Maar ik baal wel van de algeneter, was toch mijn favorietje
 
Heb 'm ook even omgespoeld, en al het vuil kwam eruit. al het voer in de bak had gegooid
Duidelijk bacteriebloei, met daarna verhoogd NH4. Water dagelijks verversen gedurende 1.5 week en de NH4,NO2 meten.
Verder je fitler niet meer schoonmaken, enkel de watten vervangen voor de rest niks.
 
Misschien wat anders maar die bodem straalt ook weinig rust uit en heb je genoeg drijvers en beplanting voor de betta s?
 
En dan een een Chinesche algeneter in een bak zonder alg.
En de bodem hoort zo niet. .
 
a, ik had gister direct de bak schoon gemaakt,

Ik besef me dat je heel veel vragen krijg en sorry, ik doe er nog een paar bij ;)

Hoe schoon heb je de bak gemaakt? Heb je de bodem ook gewassen? Hij is zo enorm schoon.
Hoe lang draait het bakje met deze bodem? Met andere woorden, wanneer heb je deze bak opgestart?
 
Ik besef me dat je heel veel vragen krijg en sorry, ik doe er nog een paar bij ;)

Hoe schoon heb je de bak gemaakt? Heb je de bodem ook gewassen? Hij is zo enorm schoon.
Hoe lang draait het bakje met deze bodem? Met andere woorden, wanneer heb je deze bak opgestart?

Het water was 3 weken oud. Dus ik gok 3 weken.
 

Terug
Bovenaan