Mijn Anetome Helena's eten geen slakken...


C

CasaDiVecchio

Guest
Ik heb sinds een week of 4 een aantal (4) Anetome Helena's in mijn aquarium.
Maar volgens mij zijn ze niet �cht actief met slakken eten, ik houd ze regelmatig in de gaten, maar zie ze nooit slakken eten, ze kruipen er gewoon langs of zelfs overheen.
Ook zie ik totaal geen lege huisjes, ik heb oa last van posthorentjes en torenslakjes.
Wat gaat er verkeerd in mijn aquarium?
.
 
Ik heb een tijd geleden appelslakken geplaatst, en deze eten de eitjes van oa posthoorn en andere slaksoorten.
Bij mij scheelde het behoorlijk, misschien hadden ze goede honger ;-)

Ik heb het ook geprobeerd met komkommerstukjes op een sat�prikker, maar dat leverde niet zoveel op.

Succes.
 
Waarschijnlijk vinden ze genoeg andere voedingsresten om daar op te teren. Bij mij verslinden ze elke slak die ook maar in de bak terecht komt :) Ik heb er dan ook wel heel wat meer erin zitten (op 1 meter heb ik zo'n 20 - 30 Helena's).
 
Ik had er 1, en die had al snel vele slakkenhuisjes achtergelaten ^^
 
CasaDiVecchio zei:
Ik heb sinds een week of 4 een aantal (4) Anetome Helena's in mijn aquarium.
Maar volgens mij zijn ze niet �cht actief met slakken eten, ik houd ze regelmatig in de gaten, maar zie ze nooit slakken eten, ze kruipen er gewoon langs of zelfs overheen.
Ook zie ik totaal geen lege huisjes, ik heb oa last van posthorentjes en torenslakjes.
Wat gaat er verkeerd in mijn aquarium?.

Denk dat er niks verkeerd gaat in je aquarium maar dat je gewoon wat meer geduld moet hebben ;)
 
Heb geduld idd...dit komst best goed. Ik begon met twee en merkte weinig verschil, daarna nog 1 erbij gedaan en plots was het helemaal klaar met de kleine slakjes
 
Ik had werkelijk 100den puntslakken in mijn discusbak(beetje te veel)vervolgens 5 helenas erin gedaan, en nu zie ik bijna geen puntslakken meer, maar nu heb ik 100den helenas...........
Komt volgens mij door de hoge temp. van 30 graden, en het vele keren voeren van mijn jonge discussen.

Gr. Rob.
 
Haha, hoe pak je dat dan weer aan, nu zit je met een slaketende slakken plaag.. Komkommer in de bak en vissen maar?
 
Appelslak tijdje aan een visdraadje in de bak hangen :D
 
Zanziee zei:
Haha, hoe pak je dat dan weer aan, nu zit je met een slaketende slakken plaag.. Komkommer in de bak en vissen maar?

ja, leuk, maar deze zijn verkoopbaar, puntslakken niet.

Gr. Rob
 

Terug
Bovenaan