Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Na wat te hebben gereageerd op andere topics besluit ik mijn eigen ervaringen te delen met anderen. Dit wil ik doen met mijn eerste serie foto's en wat info.
Dit zijn 2 van mijn grotere CR Garnalen. Ze doen het goed! En voelde zich al snel thuis.
Spot de garnalen (er zitten Regenboogjes en Crystals in. Dit is mijn Aquarium zoals ie nu is. Ik heb geprobeerd om de verhouding vis/garnaal/plant zo goed mogelijk te doen. Ook zie je op de foto mijn over gebleven Roodneus zalm. Deze heeft zich niet laten vangen. Toen ik het groepje terug ging brengen naar de dierenwinkel (Fa. Boer in Kampen) Deze groep was mij te druk en bracht stress in mijn aquarium. Wat niet ten goede kwam voor de rest van de bewoners. Ze bleken schijnbaar in een te klein aquarium te zitten (Jewel 600 - 60cm)
Mijn boot welke ik in een later stadium ga bedekken met Java-mos. Zoals je goed kunt zien kunnen de garnalen zich prima (en zichtbaar voor mij) verschuilen voor de vissen.
Hier kun je een Crystal nog beter spotten. De 2 algeneters lieten zich even niet zien met foto's maken. Alsof het een kat van mij is die altijd plots wat anders gaat doen zodra die weet dat ik foto's wil maken
Over 2 of 4 weken (hangt van de situatie af die zich in het aquarium voordoet) plaats ik weer een nieuwe reeks foto's en ervaring/info
Helaas heb ik Stip gekregen enkele dagen geleden in mijn Aquarium. Nu ben ik niet begonnen aan dure dingen uit de dierenwinkel maar ben ik het op de ouderwetse manier gaan doen. Namelijk: Zout en Temp. verhoging. Dit gaat tot nu toe redelijk goed. en de vissen hebben het nog wel maar doen niet meer overdreven zwemmen of zoals enkele deden, schuren langs bladeren. God schiep de wereld ook niet in 1 dag dus voordat het helemaal weg is ben je natuurlijk wel enkele dagen verder.
Maar ondanks dat gaat het met de garnalen goed. Ik hoop niet dat garnalen ook Stip kunnen krijgen of dat alleen Vissen dat kunnen. Hierbij enkele foto's van mijn garnalengroepjes. (gedeelte ervan)
Zoals je kunt zien is er een garnaal zwanger. Ook vertonen de kleinere actief zwemgedrag wat een enkele ook deed nog voor ik Stip kreeg dus dat is de oorzaak niet van het actief zwemmen. Ik zie ze namelijk ook af en toe aandacht zoeken bij de grotere. Hitsig gedrag is dat toch? (zeg als ik het niet goed heb)
Mijn stip is verdwenen en hopelijk kom het niet meer terug. Heb het gedaan simpelweg: zout (elke dag beetje) en een temp. van 27 a 28 graden. een week lang. Bak met rust gelaten natuurlijk wel gevoerd. Nu was er al een regenbooggarnaal zwanger (deze heeft volgens mij de eitjes pas geleden geworpen. Nu is een Crystal Red garnaal zwanger. Dus ze voelen zich samen met de vissen en 2 algeneters prima thuis.
Het enige wat ik nu heb is slakjes. Deze probeer ik door middel van 's ochtends net na het licht aan gaat ze verminderen door er weer wat uit te halen. Mocht het toch te vlug gaan neem ik een overweging om een slak etende slak erin te nemen.
Heeft iemand hier advies over?
Helaas geen foto(s) van de garnaal vanwege de plek waar hij zit
Ik ga volgende week (zojuist besteld) 2 slak etende slakken ophalen. Helena's. Ik hoef geen bak vol want ik wil er zelf ook af en toe wat uithalen. Ik hoop dat ze ze wat kunnen terugdringen.
Ojah en over bak verschonen betreft: Doe het wanneer het nodig is. Ik heb nog nauwelijks mijn grond verschoond. In het echt wordt de grond ook niet periodiek verschoond. Ken je vissen en aquarium goed en denk goed na voor je het verschoond. Doe het pas wanneer het echt weer nodig is. Stop je aquarium niet vol met planten en/of vissen (in de zee is het ook goed verdeeld)
Ik had juist gelezen dat ze garnaaltjes met rust laten. Uiteraard is het met al het levend wezen zo: Wie uitgehongerd is eet alles wat ie pakken kan.
Als je in de wildernis moet leven en je sterft van de honger, eet je ook alles wat maar eetbaar lijkt. Hou je bewoners tevreden en ze laten andere met rust.
Heb er tetra's die die schijnen ook garnalen te lusten (ja wel als de vissen echt honger hebben)