Wat is er nieuw

Mijn aquarium is lek

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnneB

Well-known member
Lid geworden
5 februari 2015
Helaas kwam ik er vanavond achter dat een hoeknaad(denk ik) van het aquarium lek is. Dus alles er uit gehaald en overgezet in een andere bak. Mijn vraag is; hoe kan ik dit het beste repareren?

Oude kit zoveel mogelijk weghalen, alles ontvetten en opnieuw kitten. Met een beetje mazzel heb je de zaak weer waterdicht. Heb je er geen ervaring mee is het misschien verstandig om iemand te zoeken die hier wel verstand van heeft. Zet eens een advertentie hier op dit forum, wie weet .....

99% van de bakken gaat niet zomaar ineens lekken. De kand is vrij groot dat er condenswater llangs het glas naar beneden stroomt. Heb ooit een lek bakje overgenomen (voor de kap) die helemaal niet lek bleek te zijn.
Mn 80 cm "lekt" bijna altijd (waardeloze kap).

Het kan ook zijn wat Aadmec zegt. Wat ik zou doen als je de bak toch al leeg hebt is even de kitranden nalopen op zichtbare onregelmatigheden. Als die er niet zijn de bak vullen met water en even een nachtje zonder kap laten staan, kijken of die dan nog steeds lekt.

Kitten kun je inderdaad zelf doen, is niet zo lastig en genoeg over te vinden. Maar bij hoeknaden is het misschien wel handig als het een beetje mooi gebeurd, en dus door iemand met wat ervaring 😉 (ik heb zelf mn bodem opnieuw gekit, maar dat verdient geen schoonheidsprijs, maar gelukkig ligt er grind op 😛 )

Hmm, hopelijk is het condenswater. Is daar nog wat aan te doen?

Rand van kap goed schoonmaken (plantenrestjes ed) , goed kijken of er geen water langs filterdraad loopt ed.
Even goed kijken of of de kap recht staat zodat het niet naar 1 hoek loopt. Heb je een luchtsteentje? Dat Orgt namelijk voor veel spatwater op de kap.

Hou de klepjes iets open,dat de warme lucht eruit kan, die geeft condens van het warme water.
Hoe warm staat het bij jou?

Of gebruik maken van dekruiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan