Wat is er nieuw

Mijn aquarium op dit moment...(Sharon__xx)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
S

Sharon_xx

Guest
Ik dacht laat ik eens een foto-album plaatsen , zoals het er nu aan toe gaat in mijn aquarium 🙂 Heb een schuimnest op de foto's zonder eitjes , nu zitteer inmiddels wel eitjes in 🙂

En ik heb een tweede bak met een kreeft , garnalen en een paar neons 🙂

Ik hoop dat jullie het wat vinden 😀

pleco.
639859_0_82_img20140609wa0013.jpg

gourami paps.
368912_0_82_img20140609wa0029.jpg

gourami mams,
272177_0_82_img20140609wa0034.jpg

schuimnest paps en mams.
487958_0_82_img20140609wa0015.jpg

mijn mopje 🙂
627942_0_82_img20140609wa0023.jpg

vermaakt zich prima 🙂
613722_0_82_img20140609wa0028.jpg

ben benieuwd 😀

Is schuim nest
Van de betta's

Nee van gourami's Ik heb geen betta's 🙂

Ok� heb ik verkeerd gezien 🙂

Lovevissen123 zei:
Ok� heb ik verkeerd gezien 🙂

Kan gebeuren , paps zwemt er naast 🙂

Jij ook al zo'n waaiergarnaal, het zijn toch echte oerbeesten, leuk Sharon!

Is toch geen waaiergarnaal..lijkt mij een marmerkreeftje,..
Maar kan ik ook naast zitten

geweldige diertjes zijn het

Ik zou eens googlen op marmerkreeftje , het is inderdaad een kreeft soort , maar er stond in de winkel alleen kreeft :S

eric79 zei:
Is toch geen waaiergarnaal..lijkt mij een marmerkreeftje,..
Maar kan ik ook naast zitten

Ik zie het verschil niet goed tussen deze dieren hoor, ik vind ze ook best griezelig hahaha

Hij/zij lijkt inderdaad op een marmerkreeft , tis een leuk diertje

Tot je er duizenden hebt 😛 Ze planten zich namelijk ongeslachtelijk voort.

Ow dat is best appart , ik dacht dat dat alleen bij planten kon 😛

Maar ik heb altijd wel een plekje waar ze naartoe kunnen

@Botia: hahaha, altijd weer met die directe opmerkingen, geweldig! 😀

Weet niet of het kwaad kan dat de verwarming onderaan in het grind is gestoken. Misschien is het beter om er wat ruimte omheen vrij te maken.

Heb je misschien ook een totaaloverzicht van je aquarium, dan krijg ik een beter idee van je aquarium.

Ja ik zou even wat ruimte vrijmaken om de verwarming heen. De foto van het totaal overzicht die komt nog moet even de kabel zoeken waarmee ik foto's op de laptop kan zetten , mijn broertje heeft een fase dat als die kwaad op iemand is dat ie spullen van een willekeurig iemand gaat verstoppen , heeft hij nu ook met mijn kabel gedaan :S Maar ver kan die niet zijn

Op de foto is het nog een beetje leegjes , mijn planten zijn nu aardig gegroeid maar het zijn de zelfde planten die er op deze foto staan..

392474_0_82_bak_2014_3.jpg

de bodem is nu ook uitgedund

Dat ziet er gezellig uit! Dat gaat een mooi aquarium worden. :thumbs:

Ja broertjes, je hebt er eigenlijk niets aan als ze zo irritant zijn, hahahaha 😀

Sharon_xx zei:
Ow dat is best appart , ik dacht dat dat alleen bij planten kon 😛

Maar ik heb altijd wel een plekje waar ze naartoe kunnen
Wandelende takken doen het ook.

En bij Giebels komt een soort van klonen voor. Ze stoten hun eitjes uit vlakbij parende karpers. De zaadcellen van de karper die door het water zweven. prikkelen de eicel van de Giebel maar dringen niet binnen. Maar door die prikkels gaat de eicel zich wel spontaan delen en ontstaat er een visje wat een exacte kopie van de moeder wordt.

Bedankt voor de leuke reacties !! Het is een hele klus en een aantal ruilbeurten gekost (qua vissen) , maar nu ben ik tevreden en houd het voorlopig even zo. Ik ben wel van plan ooit andere decoraties enzovoort erin te toen , maar ik heb nu een schuimnest dus doe er voorlopig niets aan 🙂

Gaat kreeften

Met garnalen samen
Gaat dat goed samen

Ja , ze kunnen wel bij elkaar , maar ik kan niet garanderen dat het 'altijd' goed gaat..

die van mij valt ze nog niet lastig dus gaat het nog goed

Zo hier wat nieuwe foto's (het is nog lang niet af en op dit moment echt een rotzooi 🙁 , maar ik kreeg in eens een migraine aanval dus vandaar. Het word nog meer beplant sowieso voor mijn betta. Met war drijfplantjes en wat achtergrond plantjes , nu moet ik voor even tegen deze lelijkheid aan kijken :S Maarja tot nu toe :

Mijn kreeft op het hout...

883887_0_82_cam00568.jpg

Mijn betta man...
853396_0_82_cam00569.jpg

Mijn algeneter , heb er 4 stuks van :
145445_0_82_cam00561.jpg

Volgens mij zijn zelfs deze foto's niet mooi , maar morgen ga ik er verder mee aan de slag..

Het oogt nu inderdaad wel wat leeg maarja dit kun je veranderen 🙂
Is er een reden dat je aquarium zo wazig is of is dit de laatste tijd zo?
Ook ziet die ene plant er niet zo heel goed uit en heeft volgens mij wat alg 🙂

Om eerlijk te zijn vind ik de combinatie Betta en kreeft niet echt een geslaagde en ik spreek uit ervaring.
Ik had een CPO kreeftje samen met een betta en van de prachtige staart was binnen mum van tijd niks meer over. Ook heeft de batta het uiteindelijk met de dood moeten bekopen.
Kreeften zijn jagers en vooral snachts heel actief. Een betta vind het heerlijk om snachts tussen de planten te liggen en zo zijn rust te krijgen. Voor een kreeft het ideale moment om toe te slaan en dat deze dan ook zeker niet laten 🙂

Voor de rest nu lekker het aquarium opnieuw gaan inrichten en misschien gaan denken aan plantenbemesting dan heb je als het goed is ook minder snel last van algen endergelijke 🙂

Bedankt voor de tips. Ik zal mijn kreeft apart doen. Ik had echt een slechte dag , alles ging fout.. Morgen zou het allemaal beter gaan hoop ik Pfff...

Ik hoop het ook maar komt goed soms heb je wel eens van die dagen 🙂

Is wel verstandig ik denk anders dat deze echt je Betta gaat kortwieken 🙁

Ik hoorde dat een kempvis alleen bij guppen vrouw konden en niet bij man , is dat waar

Ik zou straks wel even betere foto's maken mijn water is nu weer een beetje bij aant trekken en heeft niet meer zon wazige kleur

Het liefst bij geen van beide 🙂
De mannetjes van de guppen worden door hun felle kleuren door de betta aangezien als concurent en dood gemaakt.
Ook denk ik dat kempvissen warmer horen te zitten dan guppen.

Oke dan ga ik een andere bak voor mijn guppen regelen , ik kweek guppen maar mijn kreeft vind ze lekker , verder is mijn kreeft een best sociaal diertje.

Hahaha een kreeft vind alles wat hij te pakken krijgt lekker dus dat scheelt 😛
Of in ieder geval de CPO die ik toen der tijd had wel

Mijn kreeft liep vandaag samen met neon tetra's , de neons gingen onder zijn staart zitten en tussen zijn scharen en hij deed helemaal niets , misschien gewoon beginners geluk

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan