Wat is er nieuw

Mijn Aquarium van Brian van der Ekst

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian van der Ekst
  • Startdatum Startdatum
B

Brian van der Ekst

Guest
Ik ben begonnen met het opstarten van een 60x30x30cm aquarium. Hierin willen wij beginnen met kweken.

Als eerste hebben wij een Bodemsubstraat van Tetra toegevoegd met daarbovenop nog een laag zwart aquariumgrind. Er zit een Co2 regelaar in het aquarium van Dennerle in, 1 st. Dragon Rock en wat planten.

Hierbij de planten die er in zitten:
2x Echinodorus bleheri
2x Rotala Macrandra
4x Hemianthus callitrichoides
(nog 2 plantjes, kon ik de naam niet meer van terugvinden..

Ook volgt nog een foto. Deze foto is van het aquarium na 1 dag, dus het is nog kaal. O, en let niet op de poster erachter, maar leek me beter dan een rode muur... 😛

IMG_20190224_100852.jpg

Welkom! Zou voor de achterwand wel wat anders doen, maar is ook wel persoonlijk. Een tube verf van de action kost je de wereld niet en zo heb ik beide bakken ook van een zwarte laag voorzien. Vind ik rustiger ogen. Zou de groene en rode plant links wat meer naar achteren zetten, lijkt de bak ook dieper want die planten komen over een niet al te lange tijd wel aan het oppervlak. Daarvoor zou je een lagere plant kunnen zetten als je zou willen., zoals die groene plantjes die je in het midden hebt

Leuke tips voor een 60cm, met de namen als linkjes voor foto's. Of kijk eens bij de albums (vaak in de handtekening) van andere leden voor ideeën of suggesties
- Paracheirodon simulans (valse of blauwe neon)

- rasbora kubotai

- rasbora hengeli of de espei Lijken enorm op elkaar en klopt. De hengeli heeft een oranje streep waarbij de espei`bijna volledig oranje is.

- rasbora galaxy Vaak wel wat duurder

- Boraras brigittae, merah of maculatus

- vuurzalm (hyphessobrycon amandae)

Welkom! Zou voor de achterwand wel wat anders doen, maar is ook wel persoonlijk. Een tube verf van de action kost je de wereld niet en zo heb ik beide bakken ook van een zwarte laag voorzien. Vind ik rustiger ogen. Zou de groene en rode plant links wat meer naar achteren zetten, lijkt de bak ook dieper want die planten komen over een niet al te lange tijd wel aan het oppervlak. Daarvoor zou je een lagere plant kunnen zetten als je zou willen., zoals die groene plantjes die je in het midden hebt

Leuke tips voor een 60cm, met de namen als linkjes voor foto's. Of kijk eens bij de albums (vaak in de handtekening) van andere leden voor ideeën of suggesties
- Paracheirodon simulans (valse of blauwe neon)

- rasbora kubotai

- rasbora hengeli of de espei Lijken enorm op elkaar en klopt. De hengeli heeft een oranje streep waarbij de espei`bijna volledig oranje is.

- rasbora galaxy Vaak wel wat duurder

- Boraras brigittae, merah of maculatus

- vuurzalm (hyphessobrycon amandae)

Bedankt voor uw reactie! Wat betreft de achterwand geef ik volkomen gelijk, het ziet er ook niet uit. 😛
Het idee met de planten was een idee van mijn vriendin, die zag zoiets in de speciaalzaak, dat wordt ruzie als ik er aankom 😉
Leuke vissen, ook! Zal ze zeker in gedachten houden!

Ja, dat het anders moet is duidelijk. Dank voor uw reactie.
Moet niks, gaat over wat jij mooi vind. Er is iig keuze zat!

Het idee met de planten was een idee van mijn vriendin, die zag zoiets in de speciaalzaak, dat wordt ruzie als ik er aankom 😉
Leuke vissen, ook! Zal ze zeker in gedachten houden!
Je gaat over een tijdje een wand van planten aan de voorkant van je bak hebben, waardoor je eigenlijk het zicht op je vissen weghaalt. Tis nu makkelijker verplaatsen nu het los staat, maar ook dat is een eigen keuze! Tja, laten we het erop houden dat ik blij ben dat ik zelf de inrichting van mijn bakken kan bepalen :juggle: 😛 😀

Moet niks, gaat over wat jij mooi vind. Er is iig keuze zat!

Je gaat over een tijdje een wand van planten aan de voorkant van je bak hebben, waardoor je eigenlijk het zicht op je vissen weghaalt. Tis nu makkelijker verplaatsen nu het los staat, maar ook dat is een eigen keuze! Tja, laten we het erop houden dat ik blij ben dat ik zelf de inrichting van mijn bakken kan bepalen :juggle: 😛 😀
Hahaha, had ik zelf aan moeten denken, ga dit zeker tegen haar gebruiken. 😛 Dankjewel!

Leuk begin, succes !

Misschien kan je nog overwegen om dat grote filter eruit te halen en over te stappen op een externe, dan heb je wat meer ruimte in de bak en staat het wat mooier :!

Leuk begin, succes !

Misschien kan je nog overwegen om dat grote filter eruit te halen en over te stappen op een externe, dan heb je wat meer ruimte in de bak en staat het wat mooier :!
Deze kreeg ik bij aankoop van het aquarium. Misschien is het een idee om, als ik dan toch wel wat planten moet verplaatsen, wat hogere planten voor het filter te zetten?!

Daar is dat groene of rode plantje perfect voor 😀 Of je vallisneria laten groeien
Precies, die Rotala macrandra schijnt ook een flinke te worden. Gewoon even wat kleine aanpassingen en we gaan er wat van maken!

Wel met beleid je plantjes uit de bodem halen ivm je substraat.

Mooi! Ik vind die plantjes juist mooi staan zo. Doordat het wat naar voren komt is het wat speelser en daardoor creëer je juist diepte. En die poster, daar hoef ik niets meer over te zeggen. 😉

Mooi! Ik vind die plantjes juist mooi staan zo. Doordat het wat naar voren komt is het wat speelser en daardoor creëer je juist diepte. En die poster, daar hoef ik niets meer over te zeggen. 😉
Dankjewel! Poster is veranderd, naar mijn mening een grote verbetering. Afbeelding volgt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan