J
Jordi89
Guest
Hallo,
Mijn aquarium (juwel rio 125) draait nu meer dan 3 weken. En ik dacht laat is een fotootje en ect posten.
Waterwaarde:
ph: 7.0 / 7,5
gh: 8
kh: 4
nh3: 0
nh4: 0
no2: 0
no3: <10
Filter:
sponsjes
wittesponsje (watten)
120gram turf in een pantie
keramiekpijpjes
Visbestand:
Koppel: Laetacara dorsiger
1x Ancistrus Sp.
6x corydoras schwartzi
10x Hyphessobrycon Herbertaxelrodi (zwarte neon)
10x Carnegiella strigata (Marmerbijlzalm)
2x Paarse Appelslak
Planten:
Echinodorus Bleheri
Hydrocotyle Leucocephala
Vallisneria Natans
drijfplant: Pistia Stratiotes
Verder:
Maaskeien, Moorkienhout, kokosnoot (om schuilplekken te maken)
Verhaaltje:
na 2 weken indraaien had ik mijn Corydoras en Ancistrus al in het aquarium gedaan, omdat ze in een tijdelijke plasticbak zaten. aan gezien ik wel al nitraat in me aquarium had en geen nitriet ( of de nitriet piek is me heel te voorbij gegaan) leek mij dit niet gevaarlijk. wel heb ik om de dag de nh3/nh4, no2 en no3 gemeten.
vervolgens had ik mijn neons uit het andere aquarium gehaald. en 3 dagen geleden ik mijn laetacara en de marmerbijlzalmpjes ingedaan.
Ook begint mijn water wat langzamer meer te kleuren, wel wil ik er nog andere verlichting in doen.
Ik hoop trouwens dat mijn Laetacara dorsiger een koppel is want ik heb een half uur voor het aquarium in de winkel gestaan om te kijken of ik al een koppel zie.
wat mij opviel is dat deze 2 in de buurt van elkaar bleven en een terratorium beschermde (bloempotje).
vraagjes:
Gisteren las ik op de dennerle site iets over licht uren.
In de tropische thuiswateren van de meeste aquariumplanten wordt de hemel steeds opnieuw verduisterd door onweer. Het is daarom aan te raden, planten een pauze te gunnen en de verlichting 's middags twee tot vier uur uit te schakelen. Tijdens deze uren hebben de planten genoeg aan het daglicht door het raam. Gewenst neveneffect: algen wordt het leven moeilijk gemaakt.
Voorbeeld:
9.00 tot 14.00 uur, 1e lichtfase, 5 uur
14.00 tot 17.00 uur lunchpauze, 3 uur
17.00 tot 22.00 uur, 2e lichtfase, 5 uur
(bron: http://www.dennerle.eu/global/index.php ... 99&lang=nl )
zou dit echt kunnen die pauze? aangezien in vaak in de middag niet thuis ben maar wel in de ochtent en avonde?
Ook zag ik gisteren nog kilivisjes uit zuid-amerika gezien en deze zou ik graag nog een harem van willen hebben, doen? of word het dan echt te over bevolkt?
Foto's:
Laetacara dorsiger:
hier kijkt iemand stiekem naar me:
Neons:
Ancistrus Sp.:
Corydoras:
Bijlzalm:
totaal plaatje:
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden....
Mijn aquarium (juwel rio 125) draait nu meer dan 3 weken. En ik dacht laat is een fotootje en ect posten.
Waterwaarde:
ph: 7.0 / 7,5
gh: 8
kh: 4
nh3: 0
nh4: 0
no2: 0
no3: <10
Filter:
sponsjes
wittesponsje (watten)
120gram turf in een pantie
keramiekpijpjes
Visbestand:
Koppel: Laetacara dorsiger
1x Ancistrus Sp.
6x corydoras schwartzi
10x Hyphessobrycon Herbertaxelrodi (zwarte neon)
10x Carnegiella strigata (Marmerbijlzalm)
2x Paarse Appelslak
Planten:
Echinodorus Bleheri
Hydrocotyle Leucocephala
Vallisneria Natans
drijfplant: Pistia Stratiotes
Verder:
Maaskeien, Moorkienhout, kokosnoot (om schuilplekken te maken)
Verhaaltje:
na 2 weken indraaien had ik mijn Corydoras en Ancistrus al in het aquarium gedaan, omdat ze in een tijdelijke plasticbak zaten. aan gezien ik wel al nitraat in me aquarium had en geen nitriet ( of de nitriet piek is me heel te voorbij gegaan) leek mij dit niet gevaarlijk. wel heb ik om de dag de nh3/nh4, no2 en no3 gemeten.
vervolgens had ik mijn neons uit het andere aquarium gehaald. en 3 dagen geleden ik mijn laetacara en de marmerbijlzalmpjes ingedaan.
Ook begint mijn water wat langzamer meer te kleuren, wel wil ik er nog andere verlichting in doen.
Ik hoop trouwens dat mijn Laetacara dorsiger een koppel is want ik heb een half uur voor het aquarium in de winkel gestaan om te kijken of ik al een koppel zie.
wat mij opviel is dat deze 2 in de buurt van elkaar bleven en een terratorium beschermde (bloempotje).
vraagjes:
Gisteren las ik op de dennerle site iets over licht uren.
In de tropische thuiswateren van de meeste aquariumplanten wordt de hemel steeds opnieuw verduisterd door onweer. Het is daarom aan te raden, planten een pauze te gunnen en de verlichting 's middags twee tot vier uur uit te schakelen. Tijdens deze uren hebben de planten genoeg aan het daglicht door het raam. Gewenst neveneffect: algen wordt het leven moeilijk gemaakt.
Voorbeeld:
9.00 tot 14.00 uur, 1e lichtfase, 5 uur
14.00 tot 17.00 uur lunchpauze, 3 uur
17.00 tot 22.00 uur, 2e lichtfase, 5 uur
(bron: http://www.dennerle.eu/global/index.php ... 99&lang=nl )
zou dit echt kunnen die pauze? aangezien in vaak in de middag niet thuis ben maar wel in de ochtent en avonde?
Ook zag ik gisteren nog kilivisjes uit zuid-amerika gezien en deze zou ik graag nog een harem van willen hebben, doen? of word het dan echt te over bevolkt?
Foto's:
Laetacara dorsiger:
hier kijkt iemand stiekem naar me:
Neons:
Ancistrus Sp.:
Corydoras:
Bijlzalm:
totaal plaatje:
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden....