Mijn aquarium


R

Richard013

Guest
Hallo, hier vast een voorproefje van mijn aquarium..
Het aquarium is van het merk AkvaStabil Fusion. De maten van de bak zijn 2.00 bij 0.60 bij 0.60. Het geheel draait op twee externe Eheim pompen. De eerste pomp is de Eheim Professional 3 1200 Xl De tweede pomp is de Eheim 2078 Professionel 3.
De bak is voorzien van 6 led balken met een computer gestuurd systeem voor de zonsondergang en opgang te regelen.
Verder zit er een achterwand in van het merk Rockzolid en zeven modules van hetzelfde merk.

Dit was een beetje het technische deel van mijn aquarium,nu het leukste deel, de vissen :thumbs:

Zoals ik al eerder vermeld had heb ik een Malawi aquarium met l nummers erbij. De soorten die ik in mijn bak heb zijn:

Malawi Cichliden:
aulonocara benchi benga
aulonocara mamelela
Copadichromis azureus
Cyrtocara Moorii
boadzulu red empress
Labidochromis caeruleus Yellow
Nimbochromis Venustes
Zimbabwpe Rock
placidochromis phenochilus
protomelas steveni eastern
Chilotilapia rhoadesii

De L Nummers die ik heb:

3 keer de l 114
3 keer de l 024
1 keer de l 600
2 keer de l 142
2 keer de l 128
1 keer de l 014

Tot zover het vis bestand. Hier nog wat foto,s van mijn aquarium

437783_0_82_aquarium1.jpg


754345_0_82_aquarium2.jpg
 
De combinatie L-nummers en Malawi is niet echt gelukkig. De L-nummers komen uit Zuid Amerika en vragen over het algemeen zacht en zuur water, terwijl de Malawicichliden juist hard en alkalisch water vragen. Je doet hiermee dus minimaal een van beide soorten ernstig te kort
 
er zitten een paar mooie vissen tussen
een opmerking:
het is beter voor je malawi's om wat rots formatie te maken dan voelen ze zich wat meer thuis.

een vraag:
zijn alle soorten 1 man op 2 of 3 vrouwen ?
 
Misschien is het leuk om een fotoalbum van je bak te maken. Als je dat wil kan ik het wel voor je verplaatsen.
 
Mooie kleuren, maar de visjes hebben precies geen schuilplaatsen?
Of zie ik dat verkeerd?
Bij Malawi horen veel rotsstenen waar de visjes zich in de gaten van de stenen kunnen verstoppen...
 
super mooi aquarium,geweldig merk en mooie achterwand,wat het visbestand betreft,even een opmerking,malawi en lnummers,komen dan weliswaar niet samen in het malawi meer voor,maar als jij het mooi vind,moet dat kunnen,wat water waarden betreft maakt het niets uit,ze worden allemaal op kraan water gekweekt,als het wildvang zou zijn.dan is het andere zaak
toppie aquarium.

groet benlj
 
zo das nog eens een mooi bak en wow wat een kleuren pracht
voor de rest ben ik het met ben eens als het qua gedrag temperatuur en water bij elkaar kunnen waarom niet
sommige leden draven wel eens door hoe goed bedoelt ook
laat je daar niet door afschrikken
en welkom op het forum trouwens

groet

jaap
 
Mooie bak Richard, nog wat meer schuilplaatsen nodig voor de Mbuna's?
Deze akvastabil staat in mijn verlanglijstje.
 
L- nummers ben ik niet in thuis, maar Synodontis nyassae is een mogelijkheid. Ik denk dat met zo,n achterwand je vissen zich wel 'thuis' voelen. ( of je moet ze verteld hebben dat die niet echt is )
Verder mooie bak hoor! VG, Jon.
 

Terug
Bovenaan