Wat is er nieuw

Mijn bacopa is bruin

K

karinD

Guest
Mijn bacopa is bruin. Dat begon hij al heel snel te worden na het inrichten van de bak, maar nu is hij nog steeds bruin. De bladeren sterven niet meer af zoals eerst wel gebeurde, dus ik denk niet dat het nog wennen aan de waterwaardes en het licht is.
Het is ook niet alleen de plant die ik er toen in heb geplant, maar ook alle nieuwe uitgroei en vertakkingen, alles is bruin. Hij groeit wel goed, maar dan bruin.

Heeft hij iets te kort? Moet ik iets toevoegen aan het water? De rest van de planten doen het prima, daar zie ik niks aan.

Ik geef iedere dag plantenmest, op dit moment nog van Dennerle maar dat flesje is bijna leeg en dan ga ik over op ProVito. Ook geef ik iedere dag Easy Carbo, beiden voor 50 liter water want ik denk dat dat ongeveer de hoeveelheid is die erin zit.

Ik heb even een fotootje gemaakt ervan.
065_zps98eea70c.jpg

Zal ik je eens wat zeggen ???

Zo hoort die plant er uit te zien , blijkbaar krijgt hij voldoende licht

wUKCfoZJzYYHOJ1_ibr5hrzKmBcd31Ss.jpeg

Je planten zien er niet slecht uit eigenlijk.
Weet je welke soort bacopa dit is/moet zijn? Er bestaan ook rode soorten namelijk.
igC8OpXStmx9TPpEETagD-vpuJl40Fzh.jpeg

Wat zijn de waterwaarden van deze bak?

Edit:
Oh aquavisie was me voor.
Erg mooie foto trouwens av!

Ik kwam die tijdens een keuring tegen, zo mooi zie je ze niet vaak

Oh, ik zat me al zorgen te maken dat er iets niet goed was in het water voor de plant. In de winkel was hij gewoon groen, en bij mij begon hij al heel snel bruin te worden. Niet mooi bruin zoals nu, maar het zag er echt niet fijn uit met donkere plekken inde bladeren. Ik begreep, dat dat kwam doordat hij moest wennen aan de nieuwe waterwaardes. Dat zou na een poosje over moeten gaan en ja, dat lelijke verdween weer. Maar goed, hij bleef dus wel bruin.
Maar dat hoort zo dus. Haha, weer wat geleerd!
De waterwaardes ga ik zo weer even meten. De vorige keer dat ik gemeten heb, was de dag voor de eerste vissen erin kwamen, 25 augustus.
PH 8, KH 6, GH 9, No2 0, No3 0,05, Po4 0.
De andere waardes heb ik niet gemeten. Vandaar ook dat ik dacht dat hij iets miste, zoals ijzer ofzo.

Er zijn meer planten die onder de juiste belichting bruinachtig gaan kleuren, bv Belgisch groen, Hygrophila polysperma

mEiBTAYABXnAkWoH56fXP5R1yaryylRP.jpeg

Nooit geweten!

Kijk ,dit niet te begrijpen.
No3 0,03
Po4 0.

Ziet er Picobello uit.Visie.
Bij jou?deze foto?
Me de Rode Minor?

De waardes zijn nog steeds hetzelfde.
Ja, die No3 en die Po4 blijven maar zo laag. Ik heb begrepen, dat ze toch iets hoger moeten worden. Maar dat komt misschien nog? De bak draait pas sinds 1 augustus.

Bertus zei:
Ziet er Picobello uit.Visie.
Bij jou?deze foto?
Me de Rode Minor?

Nee, ik ben al jaren fotograaf bij districtskeuringen en zo kom je nog eens ergens. Ik ben ook jaloers op veel bakken die ik dan zie. En het is de rode fantoomzalm Hyphessobrycon (Megalamphodus) sweglesi

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan