Mijn bakjes (Sailjo)


Waar had jij die rasbora maculata/brigittae trouwens vandaan? Een kennis van me klaagde dat ze ze nergens kon vinden namelijk.
Zitten op dit moment buiten het vangseizoen voor zover ik weet, dus zullen bij de leveranciers ook niet snel op voorraad zijn
 
Waar had jij die rasbora maculata/brigittae trouwens vandaan? Een kennis van me klaagde dat ze ze nergens kon vinden namelijk.
Rasboras maculata waren verkrijgbaar bij de pets place Cambuur in Leeuwarden. Weet niet of ze deze nu nog steeds hebben.
 
20201218_104532.jpg
 
Hopelijk gaan ze het doen in je bak, doorgaans doen deze garnalensoort het slecht in beplante bakken en beter in bakken die ingericht zijn met javarotsen
 
Bekijk bijlage 298539

Er zijn zeker nog een aantal verbeter punten, maar het begint er een beetje op te lijken.
Spuitbuis ( spraybar ) moet nog of helemaal zwart of helemaal doorzichtig ( misschien de achterwand poster vervangen voor zwarte folie )
wavemaker wil ik eigenlijk nog wat minder in zicht hebben, idem met invoerbuis en verwarmingselement. Er zitten nu her en der nog wat klemmetjes of planthouders, mos begint al een beetje houvast te krijgen op het hout, maar nog niet helemaal veilig voor verwijdering. Vissen zijn uitgebreid met 10 kardinaal tetra en 8 aeneus corydoras
Mooi hoor
Groet,Peter
 
hier doen ze het erg goed op 29 grade gaan ze echt dansen over de stenen
 
grote uitdagingen hier, althans.. groot... Ik wil de boel wat veranderen en ik ga van 5 naar 3 bakjes ( lees wel, de 3 grootste ). Guppenbak is in zijn geheel verkocht, daar voor in plaats een andere ( net iets hogere ) 60cm bak. Maar wel een hele andere opzet. Ik moet er nog erg aan wennen, maar we gaan het zien....
Stenen liggen nog even op het hout om drijven tegen te gaan. Er moet goed gekeken worden hoe ze straks geplaatst gaan worden daar er goede gravers actief zijn !
 

Bijlagen

  • nieuwe bak.jpg
    nieuwe bak.jpg
    256.1 KB · Weergaven: 103
  • 20210412_121832.jpg
    20210412_121832.jpg
    318.5 KB · Weergaven: 99
Dat ziet er al veelbelovend uit.

Ik zou je alleen willen aanraden de stenen te vervangen door zakjes zand. Zelf doe ik dat in een panty. Als zo'n steen gaat rollen doordat bv het hout werkt, kan hij zomaar je ruit aan tikken, met mogelijk alle gevolgen van dien.
 
Ziet er goed uit al, wel een vraag; is een 60cm niet te klein voor de roodneuzen. Ik dacht altijd dat deze toch minstens vanaf 80cm, dan wel een meter aangeraden werden vanwege hun actieve zwemgedrag. Geen ervaring mee, dus kan er totaal naastzitten hoor
 
Ziet er goed uit al, wel een vraag; is een 60cm niet te klein voor de roodneuzen. Ik dacht altijd dat deze toch minstens vanaf 80cm, dan wel een meter aangeraden werden vanwege hun actieve zwemgedrag. Geen ervaring mee, dus kan er totaal naastzitten hoor

ja, ik ga ze denk ik ook in de grote bak doen, helaas had ik te veel vertrouwen in de winkel. Ze hebben nu nog alle ruimte daar er alleen grond bewoners in de bak zitten, moet eerst wat uit de grote bak halen en dan verhuizen ze denk ik daar naar toe.
 
Erg leuk gedaan Annemarie en waren die stenen allemaal zo mooi vak dat ze blijven staan?
 
aloha, de 5 roodkopzalmen zijn verhuisd naar de grote bak en zullen binnenkort nog wat gezelschap erbij krijgen. Ze scholen nu wel mooi samen en gaan ook vaak wel mee met een groep kardinaal tetras. De zwaarddragers uit de grote bak zijn allemaal verkocht en ook 1 manlijke gele ancistrus uit de 60cm bak zodat er meer rust is. De 3 bakken draaien nu allemaal goed en ik kijk nog rustig om me heen voor een kleine aanvulling....
 

Terug
Bovenaan