Wat is er nieuw

Mijn bakkie 60x40x30cm (Tails)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tails
  • Startdatum Startdatum
T

Tails

Guest
Hallo allemaal,

Hier mijn bakkie. Er komt nog een schooltje Neons, of kardinaaltjes in, en een paar cory Panda's. Eerst moet het bakje nog ff staan, maar het is bijna zover! Alle plantjes zijn echt, en ik hoop dat ze lekker groeien. 🙂

img_7435.jpg

Ziet er al mooi uit enkel heb je een terrariumplantje staan aan de rechterkant (rode).

Ziet er goed uit 😉
Wel een vrij dikke laag zand..
Is dat 1 soort zand? Of zie ik lagen?

Zijn dat links voor de rode plant en rechts naast het filter twee stuks Anubias?
Zo ja: die mogen niet met de wortelstok in de bodem.

Mascha&Ivo zei:
Zijn dat links voor de rode plant en rechts naast het filter twee stuks Anubias?

Alleen die rechts is. (met dat grote blad neem ik aan) Die staat inderdaad niet met de wortels volledig in het zand.

@ Kellemans:
Ja een flinke laag zand. Maar met het schoonmaken van de bodem neem ik op den duur een hoop zand mee, en dat gooi ik weg. Om te voorkomen dat ik een verrotte bodem krijg. Maar ik moet zeggen, we waren wel iets uitgeschoten met het zand. 🙂

@Seabait: Kan dit plantje niet in het aquarium? Ik vond hem zo mooi..

Tails zei:
@Seabait: Kan dit plantje niet in het aquarium? Ik vond hem zo mooi..

Maar tijdelijk helaas en gaat uiteindelijk dood.
Is de fittonia nogwat en is een plantje wat dus onterecht heel vaak gewoon tussen de aquariumplanten staat.

Ze moeten eigenlijk betere informatie geven bij de verkoop van die planten.
Maar ja vaak weten de winkels het zelf niet eens vermoed ik.

Mascha&Ivo zei:

Wacht even, ik weet niet of wij het over dezelfde plant hebben. Die rechts achter het kleine rode plantje staat, die staat niet met wortels in het zand.
Die aan de linkerkant wel, maar het zijn twee verschillende planten.

Moet dit andersom zijn? Dus rechts wel met de voet in het zand, en links niet?

jessicapilon zei:
Ze moeten eigenlijk betere informatie geven bij de verkoop van die planten.
Maar ja vaak weten de winkels het zelf niet eens vermoed ik.

Ja dat klopt. Ik was vandaag in dezelfde zaak waar ik die plantjes had gehaald, en ik werd door iemand anders geholpen, en hij zei meteen dat deze plantjes eigenlijk niet in een aquarium horen. Maar ja, die andere verkoper heeft er niets over gezegd 🙁

Tails zei:
Mascha&Ivo zei:

Wacht even, ik weet niet of wij het over dezelfde plant hebben.
Ik ook niet haha. Ik heb ze even omcirkeld voor je: klik!
Daarvan vraag ik me dus af of het Anubias soorten zijn. Ik kan het niet met zekerheid zien/zeggen. Links zou Anubias congensis kunnen zijn, rechts Anubias barteri var. barteri. Check dat eventjes.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Tails zei:
Mascha&Ivo zei:

Wacht even, ik weet niet of wij het over dezelfde plant hebben.
Ik ook niet haha. Ik heb ze even omcirkeld voor je: klik!
Daarvan vraag ik me dus af of het Anubias soorten zijn. Ik kan het niet met zekerheid zien/zeggen. Links zou Anubias congensis kunnen zijn, rechts Anubias barteri var. barteri. Check dat eventjes.

~ Ivo

haha. Ik heb het nog even gevraagd in de dierenwinkel waar ik ze had gekocht, en hij zei dat als er een donkere 'stam' aan zit dat die niet in het zand mag. De wortels mogen wel in het zand. Dus als het goed is staan ze nu goed. 🙂

Bedankt voor je tip!

kellemes zei:
Ziet er goed uit 😉
Wel een vrij dikke laag zand..
Is dat 1 soort zand? Of zie ik lagen?

Dank je 🙂

het is 1 soort zand. Het komt door het licht dat het lagen lijken. 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan