Mijn bakkies van JDS


Ja het veranderd niets aan de waterwaardes.
En het is gemakkelijk te splitsen of hakken in meerdere kleine steentjes.
 
Mooi spul allemaal Dirk,jij boft maar met zo'n vrouwke! ;)
 
Toch wel drakensteen. Hier ook maar eens een scape mee gaan maken, want dit gaat goed met dr garnalen bij jou?
Zo ben ik dus begonnen met mijn drakensteen.

Drakensteen 24-5-2017.jpg
Drakensteen_24-5-2017.jpg
Nieuwe opstart SF 24-5-2017.jpg
superfish_17-6-2017.jpg
Superfish-17-6-2017.jpg
Superfish 17-6-2017.jpg
 
Stiekem is Sanne alvast een deel van de dieren aan het verhuizen;)
Ja ze verhuist ze naar mij en dan neem ik ze weer mee terug.
:D:D:petjeaf:
Tnx! Morgen als het goed is een dagje vrij dus een mooi excuus om aan de slag te gaan :D

Hey leuk zeg.
Als je de stenen gaat breken kun je dat met een wat kleinere schroevendraaier en een hamertje doen.
Als je te hard slaat dan kunnen ze verkeerd breken.
Met een kleiner schoevendraaierje kun je gecontroleerd de stenen hakken
 
Hey leuk zeg.
Als je de stenen gaat breken kun je dat met een wat kleinere schroevendraaier en een hamertje doen.
Als je te hard slaat dan kunnen ze verkeerd breken.
Met een kleiner schoevendraaierje kun je gecontroleerd de stenen hakken
Tnx voor de tip!
 
Ziet er goed uit!

Heel veel plezier met z'n drieeën! Ik las dat het niet meer zo lang duurt:thumbs::thumbs::thumbs:
 
echt aparte garnalen zo. elke is weer anders.
 
Blijf toch apart om te zien; blauwe garnalen. Maar wat gaaf!
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Even een updateje

Ik de garnaaltjes die ik van @Sanneke80 heb gehad zijn bevallen van mooie zonen en dochters.

20180301_191208.jpg


Ze zijn nu ongeveer 1mm groot
20180301_191155.jpg
20180301_191123.jpg
 
Erg leuk om te zien Dirk.
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Heel gaaf! Knallen lekker van dat zand af :D
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Ik heb ze nu goed kunnen tellen en het zijn er 15 om precies te zijn.
 
Héél erg mooi!
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Staat er allemaal weer netjes bij.
 
Dank voor de complimenten. Ik steek best wat tijd in mijn bakkies alleen snoeien van de nanos ben ik geen ster in. Gister mijn Rio gesnoeid en een halve emmer snoeivuil eruit gehaald. Maar dat is elke week zo met de Rio.
 
Dank voor de complimenten. Ik steek best wat tijd in mijn bakkies alleen snoeien van de nanos ben ik geen ster in. Gister mijn Rio gesnoeid en een halve emmer snoeivuil eruit gehaald. Maar dat is elke week zo met de Rio.

Dat is een teken dat het goed gaat in elk geval:thumbs:
 
Sinds ik die co2 heb groeit het als een malloot de Valicineria groeit 50cm per week . Die slierten zijn niet bij te houden.
En de Tijgerlotus maakt bladeren die mij bak verduisteren . Ik had laatst een blad van 16cm doorsnee.
 
Ziet er goed uit! Wat voor voeding gebruik je?
 
Ziet er goed uit! Wat voor voeding gebruik je?
Ik gebruik de poeders van plantedbox(ook bij de garnaaltjes)
Ben er erg tevreden over
 
Ze staan er alle drie mooi bij!
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Even een update.
Na mijn verhuizing naar Den Bosch ben ik een tijdje (ongeveer 3 weken) aquariumloos geweest.
We hadden de visjes in een noodopvang gezet en ze hebben het allemaal overleefd.

De laatste week ben ik lekker bezig geweest met de opbouw.

We hebben onze plantjes gecombineerd en uitgezocht en we hebben er met de oude plantjes en de oude visjes het beste van proberen te maken.
Ik heb mijn co2 weer afgesteld en de inhoud van een bestaand filter in een sterker filter gedaan, verschillende sponzen uitgeknepen in het water om de bacteriën te enten. Alles draait weer zoals van ouds.
Ik verwacht ook geen nitriet piek omdat we de bacteriën uit een bestaand en draaiend filter hebben gebruikt en de sponzen uit een ander bestaand draaiend filter hebben gehaald.
De visjes hebben het goed naar hun zin kunnen het goed vinden samen. We hebben tot nu toe nog geen uitval gehad.

20180830_104520.jpg
 

Terug
Bovenaan