Mijn bakkies van JDS


Fijn dat je bakje er weer staat en alle visjes het hebben gered! Al een beetje gewend in je nieuwe woning?
 
Fijn dat je bakje er weer staat en alle visjes het hebben gered! Al een beetje gewend in je nieuwe woning?
Jazeker. Leuke omgeving lekker rustig buurtje.
Mensen zijn hier heel anders, veel rustiger en vriendelijker.
 
Wat mooi dat alles het heeft overleefd!

Woon jij nu bij Sanne in haar oude huis of zijn jullie samen in iets nieuws gaan wonen???
 
En hoe gaat het met Sanne? Ik mis haar vrolijke noot hier!

Gaat goed met Sanne. Ze is een beetje moe van de verhuizing, de voorsleep en de nasleep.
Ze beloofd om snel gedag te komen zeggen.

Wat mooi dat alles het heeft overleefd!

Woon jij nu bij Sanne in haar oude huis of zijn jullie samen in iets nieuws gaan wonen???

We hebben samen een nieuw huisje. Dus we zijn allebei met een frisse start begonnen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat het nieuwe huisje nog geen 300 meter van Sanne haar oude huisje is. :D
 
Gaat goed met Sanne. Ze is een beetje moe van de verhuizing, de voorsleep en de nasleep.
Ze beloofd om snel gedag te komen zeggen.



We hebben samen een nieuw huisje. Dus we zijn allebei met een frisse start begonnen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat het nieuwe huisje nog geen 300 meter van Sanne haar oude huisje is. :D

Mag toch hopen dat het nieuwe huisje aardig aan de maat is met Sanne en jou bakje(s) bij elkaar :D

Nee leuk hoor, iig veel geluk met elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Mag toch hopen dat het nieuwe huisje aardig aan de maat is met Sanne en jou bakje(s) bij elkaar :D

Nee leuk hoor, iig veel geluk met elkaar.

We hebben een kamertje over waar de stelling instaat.

Vandaag en gister de rest van de bakkies geïnstalleerd en 1 nano wordt geheel nieuw omgedraaid met ph verlagende bodem voor garnaaltjes.
1 Bakkie was in de loop van de tijd vol gegroeid met Valisineria waardoor de corrys bijna geen ruimte meer hadden, dus die hebben we flink moeten stekken.
Voor de rest staan er nu 6 bakkies in de woonkamer en 8 in de stelling. De rest is naar de zolder gegaan omdat we geen ruimte hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even weer een update
De laatste 2 avonden een beetje aan het pielen geweest met mijn nano .
20180905_091410.jpg

Dit was dag 1
Steentjes erin gelegd en de Anubias mama mini op de steen gezet

20180908_203541.jpg

Dit was dag 2
De.rest van de plantjes erin gezet en nog wat met de steentjes geschoven.

Ik ben geen ster in scapen dus het is geen kampioensbakkie maar ben lekker bezig.
Ik ga morgen weer verder en zal de vorderingen steeds posten.
 
Even weer een update
De laatste 2 avonden een beetje aan het pielen geweest met mijn nano .
Bekijk bijlage 257677
Dit was dag 1
Steentjes erin gelegd en de Anubias mama mini op de steen gezet

Bekijk bijlage 257679
Dit was dag 2
De.rest van de plantjes erin gezet en nog wat met de steentjes geschoven.

Ik ben geen ster in scapen dus het is geen kampioensbakkie maar ben lekker bezig.
Ik ga morgen weer verder en zal de vorderingen steeds posten.
Leuk! Vind het helemaal niet verkeerd, maar mag ik 1 opmerking maken?
De steen linksachter staat er voor mijn gevoel helemaal los bij, vormt niet echt een geheel met de rest, maar misschien ben ik de enige die het op die manier zit.

En scapen nah, dat is helemaal niet aan mijn besteedt hoor, dus misschien kun je mijn opmerking beter naast je neer leggen :D
 
De steen linksachter staat er voor mijn gevoel helemaal los bij,
Ja daar heb je wel gelijk in. Ik heb deze zo neergezet dat de filter een beetje weggewerkt kon worden. En de uitblaast precies tussen de 2 stenen in de bak inblaast. Ik heb het kleinste filter al gepakt wat ik had. Zo'n superfisch aquafolw 100. Anders had ik een sponsfilter met 2 sponzen en een luchtpompje moeten ophangen en die was 2x zo groot.
Ik ga morgen nog wat mosjes op de stenen plakken en proberen wat meer diepte te creëren. misschien dat het een ander gezicht wordt.
Anders kan ik altijd nog kijken of het nog veranderd kan worden.
 
Ik ben ook geen scaper hoor. Ik vind het meer leuk om iets te maken wat ikzelf leuk vindt en wat niet aan een standaard voldoet.
 
De Rio125 . Ongeveer 3 weken na het planten van de planten in de nieuwe situatie.
Er zijn 2 nieuwe plantjes bijgekomen.
De Pogostemon helferi, een voorgrond plantje en de Staurogyne sp. Bihar (staat nu nog op de voorgrond maar wanneer groter gaat ie naar achter)deze wordt wat hoger.
20180919_203731.jpg


De superfisch nanocube 25. Heb ik niets aan veranderd na 1.5 week. Groeit erg langzaam.
Met 12 uur licht per dag.
20180919_203813.jpg
 
Erg fraai Dirk.
Dank je
Erg mooi Dirk, de nano vind ik zelfs prachtig.
Dank je. Ik denk dat ik gewoon veel geduld moet hebben met de nano.
Gaan er vissen komen in de nano?
Er komen garnaaltjes in
Heel misschien een mini visje.( als ik een soort kan vinden die niet agressief naar garnalen is)
Ik zal te denken aan


Boraras merah
Of...
Gobiopterus species cf. panayensis

Ze moeten ook op een lage ph kunnen natuurlijk en ik moet eerst genoeg weten of ze met garnalen samen kunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ff een aanvulling.. Ik ga denk ik op de beurs kijken welke garnalen ik erin ga doen. Ze hebben daar heel veel soortjes. En dan is mijn bakkie extra goed ingedraaid (8 weken) :D:D
 
Alle vissen eten garnalen, ook rasboras, ik had de corydoras pygmeaus bij mijn tijgergarnalen zitten, zat zwangere garnalen, nooit jonkies, totdat ik de pygmeaus eruit heb gehaald, kleine visjes eten kleine garnaaltjes en grote vissen grote garnalen
 
Die Merah's vind ik ook altijd leuk. Kan je in een kleine bak nog een 'schooltje' houden. En garnalen zijn gewoon enorm grappig.
 
Update....:D

Nu een paar weekjes later, omdat ik een nieuwe baan heb en daar erg druk mee ben en niet zoveel tijd meer heb om dagelijks op het forum te komen, weer een fotootje van de Superfish Nanocube 25.

Het is al lekker aan het groeien maar er zitten nog geen garnaaltjes in.
Ik wacht nog even tot de beurs, misschien kan ik daar wat moois vinden om een goep te starten.
20181014_202308.jpg


Er viel mij wel iets op bij de Anubias Nana Mini.
Deze krijgt bonte blaadjes wat ik zelf wel heel erg leuk vind. Maar ik weet niet of het normaal is en of een van jullie dat ook wel eens gehad heeft
20181014_203152.jpg

20181014_203136.jpg


Dit is op het moment de Rio 125

20181014_203621.jpg

De Echinodoras is al zijn oude blad verloren. Ik dacht in eerste instantie dat het de overgang van vrij zacht water in Delft naar harder water in Den bosch was. Maar het bleek gewoon de borstelneus te zijn die gaatjes in de bladeren maakte. Dus die hebben we in een andere bak gezet.
De Valicineria wilde ook niet echt groeien maar is toch redelijk aangeslagen en heb deze al 2x moeten snoeien in 3 weken tijd omdat die zoveel licht wegnam zodat de andere plantjes te weinig licht kregen.

Ik hoop snel weer een paar leuke foto's te plaatsen en als ik de nieuwe garnaaltjes heb zal ik daar ook zeker een paar mooie foto's van maken en hier posten.
 
Ziet er goed uit! Weet je al welke garnalen je wilt?
Leuk nog iemand met afwijkend blad. @NicoleE heeft ook een anubias met bont blad, kijk anders even in haar fotoalbum.
 
Mooi Dirk!

In het garnalenbakje is het flink gegroeid zeg.

Ik heb zelf een deels bonte Anubias barteri. Zou volgens APO niet niet bestaan en ik kon hem ook niet vinden op internet. Wel kon ik de bonte nana vinden, maar geloof niet dat die zo vaak voorkomen.
De bonte bladeren zitten allemaal op ëén vertakking. Hij blijft maar bonte bladeren gooien, hopelijk is het een stabiele mutatie.
Inmiddels zitten er zeker 5 bonte bladeren aan, het laatste blad was witter (in plaats van licht groen),
bont1.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Mooi Dirk!

In het garnalenbakje is het flink gegroeid zeg.

Ik heb zelf een deels bonte Anubias barteri. Zou volgens APO niet niet bestaan en ik kon hem ook niet vinden op internet. Wel kon ik de bonte nana vinden, maar geloof niet dat die zo vaak voorkomen.
De bonte bladeren zitten allemaal op ëén vertakking. Hij blijft maar bonte bladeren gooien, hopelijk is het een stabiele mutatie.
Inmiddels zitten er zeker 5 bonte bladeren aan, het laatste blad was witter (in plaats van licht groen),
Bekijk bijlage 260102

Het enige wat ik kan bedenken bij mij is dat de Nana's tijdens de verhuizing 2 weken in een emmer hebben gezeten. Zonder voeding en zonder verwarming.
Ik weet niet of een overschakeling van warm naar koud en weer terug naar warm ermee te maken kan hebben dat ze gaan muteren.
De Nana heeft ook heel lang geen nieuw blad meer gegeven en nu gaat die eindelijk aanslaan. En bijna alle nieuwe blaadjes worden bond. En het zijn verschillende wortelstokken dus ook niet van 1 plantje.
:S
 
Het enige wat ik kan bedenken bij mij is dat de Nana's tijdens de verhuizing 2 weken in een emmer hebben gezeten. Zonder voeding en zonder verwarming.
Ik weet niet of een overschakeling van warm naar koud en weer terug naar warm ermee te maken kan hebben dat ze gaan muteren.
De Nana heeft ook heel lang geen nieuw blad meer gegeven en nu gaat die eindelijk aanslaan. En bijna alle nieuwe blaadjes worden bond. En het zijn verschillende wortelstokken dus ook niet van 1 plantje.
:S
Vreemd hoor, kan het zijn dat hij nu meer licht krijgt?
Bonte planten worden weer groen als ze te donker staan, dat geldt tenminste voor kamerplanten, en ik zou niet weten waarom dat voor een Anubias niet zou gelden.
 

Terug
Bovenaan