Mijn bakkies van JDS


Ik heb het tijdens de indraai periode van de bak gelijmd deze bak heeft toevallig 3 maanden ingedraaid omdat ik persee op de beurs garnalen wilde kopen.
Na 3 maanden zijn alle giftige stoffen er wel uit als je gewoon wekelijks 50% verwisseld.
0,0 problemen gehad en 0,0 uitval.
De lijm die ik gebruikt heb is van Pattex, en dan die blauw/zwarte tubetjes.[\quote]
Ik heb alleen ingedraaide bakken waar ik regelmatig aan toevoeg dus dan heb ik geen tijd om 3 maanden te wachten
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Ik heb alleen ingedraaide bakken waar ik regelmatig aan toevoeg dus dan heb ik geen tijd om 3 maanden te wachten

Dat hebben wij ook hier.
We hebben 8 nanobakkies een Rio125 en een jewel 60cm in de woonkamer. En een kweekstelling met 9, 40cm bakkies.

In alle nano bakkies zitten verschillende soorten garnaaltjes. En in de kweekstelling zitten ook nog 3 soortjes. En 3 bakkies met in de stelling met Corrys

We hebben eigenlijk altijd 3 bakkies vrij met niets die zijn permanent omgedraaid.


Alleen in dit ene bakkie in de woonkamer wilde ik persee garnalen zetten die ik op de beurs gekocht had.(Ja ik weet het dat is een dingetje van mij. Als ik iets wil, wijk ik daar niet vanaf :D:D)
 
Ik vind dat juist een sterke eigenschap, als je ergens voor gaat en doorzet tot je het hebt zoals jij het wil
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Geduld hoort bij de hobby maar dat is soms erg lastig om op te brengen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Dit zijn de Galaxy baby's

20190325_094204.jpg


20190325_094221.jpg
 
Mooi Dirk maar wat is dan het verschil met de TB striped Pinto s? Ik dacht dat je ook rode Pinto s hebt met deze streeptekening.

Edit: Zover ik het begrijp moeten de Galaxy Fishbone ook een streep op de rug hebben maar ja ik zit niet zo in deze gradatie.

https://www.shrimpparadise.com/garnalen/galaxy-co-1/galaxy-fishbone-black/
 
Ja dat is best nog prijzig en het verschil met de striped Pinto zit hem dan denk ik in die spots.
 
Het gaat om het aantal strepen en de spots idd.
3 strepen is lage kwaliteit en 4 of meer strepen is hoge kwaliteit.
Een volledig wit kopschild is lage kwaliteit en veel spots is hoge kwaliteit.

Heb je er 1 met 5 strepen en een volledig wit kopschild heb je een lage kwaliteit

Heb je er 1 met veel spots en 2 strepen heb je ook lage kwaliteit.

Heb je er 1 met veel spots en 5 strepen dan heb je hoge kwaliteit.

Het zijn langzame kwekers. We hebben deze soort nu vanaf de afgelopen beurs en we hebben pas 4 baby's gezien.


De fishbone variant waren heel prijzig maar die zijn ineens veel goedkoper geworden zag ik net..
 
Ja klopt alleen willen we de groep nog iets groter laten worden voordat we ze wegdoen.
;):thumbs:
 
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn album geüpdate hebt..
De bakkies en garnalen doen het super goed.

20190603_134326_012.jpg


20190603_134136.jpg


20190603_134607.jpg


20190602_215140.jpg


20190602_215022.jpg


20190602_215505.jpg
 
Ziet er allemaal prima uit.
Alles goed met jou en Sanne?
 
Ziet er allemaal prima uit.
Alles goed met jou en Sanne?
Ja gaat goed met Sanne.
Ze is de laatste tijd flink bezig met de bakkies.
We zijn nu ook in de kweekstelling overgestapt op 100% osmose en daar is ze de laatste tijd lekker mee bezig geweest. :D
 
Ja gaat goed met Sanne.
Ze is de laatste tijd flink bezig met de bakkies.
We zijn nu ook in de kweekstelling overgestapt op 100% osmose en daar is ze de laatste tijd lekker mee bezig geweest. :D
Mooi, doe haar de groeten van ons.
Heb je daarvoor ook de bodems moeten vervangen?
 
Ja de bodems zijn allemaal aangepast.
Maar niet in alle bakkies van de stelling zitten garnaaltjes en osmose.
Maar de bakkies die wel met garnaaltjes zijn, zit osmose en een Amazon bodem
 
mooi hoor:petjeaf:
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Dank je. We doen ons best het zo mooi mogelijk te maken en te houden
 
Gaat nog steeds lekker dus Dirk :thumbs:
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Heel mooie verzameling bakken! Die worden goed verzorgd!
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
prachtig inderdaad (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Dank je. We doen ons best het zo mooi mogelijk te maken en te houden
 
Gaat nog steeds lekker dus Dirk :thumbs:
Sanne doet het voornamelijk Ton.
Ik ben de laatste tijd met andere dingen bezig zoals airbrush en het bouwen van houten modelbouw schepen op schaal. ;)
Ik help haar alleen met de emmers legen en vullen omdat ze dat zelf wat moeilijke kan.
Heel mooie verzameling bakken! Die worden goed verzorgd!
Dat kan mijn vrouwtje wel ja.. en ik strijk de eer op met de fotos hahaha:p
Maar dit is nog niet de helft van alles wat we hebben hoor. We hebben nog 7 bakken in een kweekstelling en nog 2 in de woonkamer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er super uit! Complimenten aan Sanne :deal:
 
Ik zie nergens dropcheckers ,dus geen co2? Hoe hou je die bakken dan zo algenvrij?
 
Doe haar de groeten van ons Dirk, er zijn nog veel leden welke haar kennen.
Ziet er super uit! Complimenten aan Sanne :deal:
Dat heb ik gedaan en de groetjes terug.

Ik zie nergens dropcheckers ,dus geen co2? Hoe hou je die bakken dan zo algenvrij?
Ik heb een jaar lang co2 in de RIO gehad maar dat gaf alleen maar problemen.
De set staat nog wel aangesloten in de kast onder het aquarium alleen de slang heb ik uit de bak gehaald.
We hebben heel weinig direct zonlicht in het huis ik denk dat het daaraan ligt.. verder heb ik er geen verklaring voor.
Water verversen doen we maar 1x per 3 weken 25% en voeding doen we 20ml na een waterverversing. En het filter (een oude JBL701e)maken we pas schoon als de doorstroming veel minder is.
We gebruiken de poeders van PlantedBox.
En in de Nano bakjes voer de garnaaltjes gebruiken we helemaal geen voeding.
Sanne heeft denk ik magische handen waar ze de algen mee wegstraald :p :DD

Even een aanvulling... de vissen voeren we maar
3x per week wellicht hebben we minder voer dat kan gaan rotten in de bodem en dat we daarom minder algen hebben.
Ook hebben een paar van die mooie gele slakken die de bodem goed schoon houden.
Een andere verklaring en de andere bovenstaande verklaring zal ik niet weten dat we geen algen hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan