Tessahol99
Well-known member
Mijn betta heeft een vlieg opgegeten die geland was in het aquarium, kan dit kwaad of kan mijn betta hier ziek van worden? ?
Oke top xD een gratis snack dus.Kan geen kwaad hoor, scheelt je weer een dag voeren haha
Ik heb hier in de zomer ook al vaker platgeslagen vliegen en muggen in t aquarium gegooid. Die worden vaak direct opgegeten 😉
Maar er hangt wel een risico aan vast. Wilde vliegen kunnen ziektes meebrengen.
Als je ze toch levend voer wil geven, koop dan eens een potje krulvliegjes. Die kunnen niet vliegen en worden gebruikt voor insect etende amfibieën.
In het wild valt er ook regelmatig een betta dood.Hoe groot is dit risico? In het wild eten ze dit aaneensluitend zonder noemenswaardige problemen. Ik neem aan dat een maag van een Betta sterk genoeg is voor dit soort gespuis, op pure pechgevallen nagelaten natuurlijk..
vliegen eerst even blancheren dus, en dan in het aquarium 🙂Maar er hangt wel een risico aan vast. Wilde vliegen kunnen ziektes meebrengen.
Als je ze toch levend voer wil geven, koop dan eens een potje krulvliegjes. Die kunnen niet vliegen en worden gebruikt voor insect etende amfibieën.
Hmm, mja.In het wild valt er ook regelmatig een betta dood.
Mij lijkt de kans even groot als bvb je hond of kat de ziekte van lyme kan krijgen van een teek.
Voor enkele euro heb je een potje krulvliegen die steriel gekweekt zijn... lijkt me het risico helemaal niet waard. Hie groot of klein die nog mag zijn.
Het was ook niet bepaald een bewust genomen risico... ?In het wild valt er ook regelmatig een betta dood.
Mij lijkt de kans even groot als bvb je hond of kat de ziekte van lyme kan krijgen van een teek.
Voor enkele euro heb je een potje krulvliegen die steriel gekweekt zijn... lijkt me het risico helemaal niet waard. Hie groot of klein die nog mag zijn.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.