Mijn Crystal Red in wording (iTom)


Hoeveel bellen zou je dan doen.
Is een andere ik noem het maar verstuiver misschien beter want ik zie toch wel meer bakjes van deze hoogte waar CO2 aan toegevoegd wordt.
 
Zelf zou ik met een dropchecker gaan werken zodat je altijd goed zicht hebt op de kleur. Lichtgroen is vaak prima voor je planten en volgens mij ook voor de meeste garnalen wel tenzij je erg gevoelige soorten hebt.
 
Zorg dat de diffuser direct in de stroming staat.
Zou het aantal bellen omhoog brengen naar de 30 en als het kan een andere diffuser.
Deze is 1 van de minder effectieve Co2 diffusers die gebruikt kan worden. Kijk eens voor een Twinstar Diffuser. Daarmee krijg je veel kleinere belletjes, waardoor het beter oplost
 
Vanmiddag nieuwe aanvulling van het Crystal Red volk gehaald. Zien er wel goed uit maar kijk ik goed en wat zien ik .................. Stof of is het iets anders want het beweegt en het zwemt.
Weet iemand wat het is.
 
Nou duidelijk geen garnaal en ik zou het niet in de bak willen hebben. Het gaat te snel om te zien wat het zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
Wat het echt was geen idee, de verkoper vertelde dat hij ze altijd er uit vangt en aan de andere vissen geeft die er van smullen.

Inmiddels een C)2 indicator binnen en deze bleef eerst blauw, de richting van de spraybar iets verandert en nu zie ik licht groen, gaat zo te zien wat naar geel toe.
Het aantal bellen wat lager gezet, tellen doe ik niet meer, raak steeds de tel kwijt.

20231201_194630.jpg
 
De aanhouder wint en zo zag ik vandaag enkele hele kleine Crystal Reds.
Zal voor de zekerheid ook straks even het filter open maken, de meeste gleuven zitten dicht met watten maar ja, die kleintje kruipen overal in en doorheen denk ik.

20231228_144313.jpg


Iedereen een fijne gezellige jaarwisseling en een gezond en fijn 2024 vanuit Dordrecht
 

Bijlagen

  • 20231228_144407.mp4
    41.5 MB
Op het einde van 2023 toch nog maar een filmpje gemaakt.
Zwangere CR doet haar best.
Jonge CR zijn nog lastig te herkennen op de zandbodem, de blauwe zijn beter zichtbaar en daar is aardig wat uitbreiding van.

 
Ze beginnen al beetje brutaal te worden en te groeien.
20240102_160139.jpg
 
Mooi dat ze nog voortplanten Tom want vaak doen ze weinig in deze periode.
Volgens mij fokken ze gewoon het hele jaar door.

Moest gelijk denken aan die keer dat ik met mijn Opa naar Blijdorp was.
We stonden (dacht Opa) bij de Wolven en de oppasser hoorde mijn Opa zeggen dat het wolven waren.
De oppasser vertelde dat het Hyenas waren.
Opa was nog al doof en zei wat zegt hij.
Ik zei Opa, het zijn geen wolven maar hyena's.
Oh, zei Opa en wat is dan het verschil.
De oppasser vertelde dat wolven huilen en hyena's lachen.
Ik vertelde dat aan mij Opa want die verstond natuurlijk niks en hij vroeg daarna of er nog meer verschillen waren.
De oppasser vertelde dat wolven maar 1x per jaar paren en hyenas het hele jaar door.
Ik vertelde dat ook weer aan mijn Opa en die zei dat hij wel begreep waarom hyenas dan lachen en wolven huilen.
 
:ROFLMAO: Hahaha wat een humor!

Fijn dat je garnaaltjes het zo naar hun zin hebben!
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
Vandaag ook weer eens een waterwissel gedaan in de garnalenbak.
Die blauwe fokken echt als een malle.
Ook het filtertje gereinigd, nou ja, gewoon nieuwe watten ingestopt, wel deze even gespoeld in het oude aquariumwater natuurlijk.
Kwam nog 4 blauwe tegen die in het filter zaten, die ook gered en zwemmen nu weer lekker rond.
Ik zag vanavond dat ze allemaal, de Blue Velvet en de Cristal Red gezellig samen iets hadden gevonden maar wat het was, geen idee.
Vond het ook niet zo belangrijk, gewoon leuk om het grut zo bezig te zien.

20240314_190120.jpg


20240314_190140.jpg
 
Zijn dat echt de Blue Velvet Tom want ik vindt sommige ook wat weg hebben van de Carbon Rilli.
 
Catastrofe in mijn garnalen bakje.
Ik voeg CO2 toe en dat ging altijd goed, vandaag echter een nieuwe vulling aangesloten en even de kraan wat verder opengezet om snel bellen te krijgen.
Dan let ik even niet op en moet ook nog dringend weg dus vergeten de toevoer terug te brengen op het oude niveau.
Kom ik terug van weggeweest liggen ze bijna allemaal op apegapen.
Mond op mond beademing werkte niet dus een fikse water wissel,
Inmiddels komen de meeste weer bij hun positieven gelukkig want het was wel een naar gezicht om ze zo te zien liggen snakkend naar zuurstof.
Hoop dat morgen de boel weer vrolijk rond dartelt.
 
Ja garnalen kunnen slecht tegen veel co2 en ik heb dat lang gelden met ik dacht bio co2 gehad. Ik hoop dat ze weer bijtrekken Tom en het is weer een leerpuntje.
 
De meeste waren vanmorgen weer behoorlijk actief, enkele hebben het niet gered dus voorlopig maar geen CO2 meer in de bak met garnalen.
 
De garnaaltjes doen het gelukkig weer helemaal goed.
Moeders vind het alleen een beetje saai en wilde er wel wat visjes bij hebben.
Nu heb ik natuurlijk het laatste woord in huis en dus zei ik Ja vrouw, ik ga wel wat halen.
En zo kwam ik thuis met 3 mannen en 5 vrouwen Koi-guppen.

20240417_195250.jpg


20240417_195112.jpg
 

Terug
Bovenaan