Wat is er nieuw

Mijn eerste aquarium (54L) door Baardalgh

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baardalgh
  • Startdatum Startdatum
B

Baardalgh

Guest
Mijn eerste aquarium staat. Eindelijk. Het idee om te starten met een klein aquarium bestaat al langer, maar ik wilde me eerst goed inlezen in de verzorging van de vissen en het onderhoud van het aquarium.

Afgelopen zaterdag heb ik de Hornbach leeggekocht en sinds gistermiddag “draait” mijn aquarium van 54L. Behalve wat decoratie, één echte plant en een flesje Tetra SafeStart is het aquarium nog een lege boel en ik kan dan ook niet wachten tot de vissen er in kunnen. De plant wil ik eigenlijk weer gaan verwijderen wanneer het aquarium goed draait, want “nepplanten” (of zelfs geen planten) vind ik mooier.

Vanavond heb ik ook voor de eerste keer de waardes gemeten (dat heeft waarschijnlijk weinig zin, maar ik wilde het even proberen). Vanaf wanneer zou het overigens zinnig zijn om echt te gaan meten? Over een week of twee?

Genoeg gepraat: de foto’s!

F8899129-3F23-437E-A906-CC86E6BEFA46.jpeg

97E39F9F-9EAE-4CA4-81D2-85C281880787.jpeg

4B795697-6B33-4D1B-9C3A-D27D36794A56.jpeg

DF4FF8E5-1905-4FE8-B6AD-2D19615650E5.jpeg

Nepplanten raad men ten stelligste af en zonder planten is ook maar een kale bak tenzij je er cichliden in wil gaan houden.
Wat zijn de afmetingen van je bakje eigenlijk ?

Nepplanten raad men ten stelligste af en zonder planten is ook maar een kale bak tenzij je er cichliden in wil gaan houden.
Wat zijn de afmetingen van je bakje eigenlijk ?
De maten zijn 60x30x34. De meningen over nepplanten zijn nogal verdeeld geloof ik. Wellicht dat ik ze uiteindelijk toch vervang door een echte, ik heb gelukkig nog wat tijd om er over na te denken. 😉

Echte planten zijn inderdaad beter hoor.
Bedankt voor je tip. Zal deze week even langs de speciaalzaak gaan om dan toch wat extra planten uit te zoeken. Spijtig voor mijn nepplantjes, maar het is niet anders.

Bedankt voor je tip. Zal deze week even langs de speciaalzaak gaan om dan toch wat extra planten uit te zoeken. Spijtig voor mijn nepplantjes, maar het is niet anders.
Das een verstandige beslissing en de beste keuze.
Benieuwd welke plantjes je er in gaat zetten dan.

Leuk bakkie!
De plant wil ik eigenlijk weer gaan verwijderen wanneer het aquarium goed draait, want “nepplanten” (of zelfs geen planten) vind ik mooier.
Zoals eerder gezegt, planfen zijn heel belangrijk voor her biologisch evenwicht, ze produceren zuurstof en nemen afvalstoffen zoals nitraat en fosfaat op.😉

Echte planten zijn inderdaad beter hoor.

Das een verstandige beslissing en de beste keuze.
Benieuwd welke plantjes je er in gaat zetten dan.

Leuk bakkie!

Zoals eerder gezegt, planfen zijn heel belangrijk voor her biologisch evenwicht, ze produceren zuurstof en nemen afvalstoffen zoals nitraat en fosfaat op.😉

Bij deze. De waterpest (met nog iets, het is een mix) stond er al in, vandaag hebben de nepplanten plaats gemaakt voor Micranthemum Monte Carlo en nog een ander plantje waarvan ik de naam niet weet.

Het is nog niet veel, maar nu kan de bak in elk geval goed indraaien (en zweeft er allemaal zooi door mijn water sinds ik de planten er in heb gezet).

De planten stonden overigens beide in zo’n zwart bakje, deze heb ik er afgehaald. Daarin zit nog een soort spons waar de wortels in zitten (zonder loodje), maar helaas krijg ik deze niet los zonder de wortels te beschadigen. Kan ik deze gewoon laten zitten?

Edit: Ik lees net dat dit spul steenwol heet en er toch echt af moet. Is inmiddels geregeld.

Bedankt voor de tips! Meer tips zijn uiteraard welkom!

300D1EC5-10A8-4172-AC27-D7DB74EC3F8C.jpeg

1F4D2E24-0FAE-4208-9EEE-27C15CA6918C.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan