Wat is er nieuw

Mijn eerste aquarium door Gamer0308

• Onderwerp starter Onderwerp starter gamer0308
  • Startdatum Startdatum
G

gamer0308

Guest
Heey hallo,

Dit zijn een aantal fotos van mijn eerste aquarium dit nu ongerveer 4 maanden draait.

9jTcuHEt2igyEKJ_sT-ujEqK86XhiroA.jpeg

tips over de vissen en waar ik op moet letten zijn altijd welkom 😀

Dat zijn nog eens veel soorten bij elkaar zeg 😀 wel een hele mooie bak.

Ja, totaaltje ziet er verzorgd uit....maar wat en hoeveel heb je precies bij elkaar zitten?

Gr Martin

Ik durf het eerlijk gezegd niet te vertellen welken soort het allemaal zijn.

Je bak ziet er verzorgt uit, alleen voor zover ik je visbestand kan zien is het een rommeltje.
Die zal ik als ik jou was rigoureus omgooien. Er zit zelfs een vijver vis in.

Om je een goed advies over je visbestand te kunnen geven zou het wel perfect zijn om precies te weten welke soorten je nu hebt zwemmen.

Zwemt er nou een goudvis tussen??

Jep , volgens mij is dat een vijvervis.

Klopt, er zwemt een Shubunkin tussen.

kan de shubunkin daar wel tegen?
ik bedoel aangezien het een koud water vis is
en nu in een tropische warme bak zit.
ik vind die vlindervis van jou echt prachtig 🙂
maar ja ik vind ze ook allemaal mooi maar die vlindervis is echt een van de mooiste 🙂

Uwaarom een voederautomaat als ik vragen mag

Ronan12345 zei:

Waar zie jij een voederautomaat??

gamer0308 zei:

Niet om je gelijk overal op af te kraken hoor, maar dit bestand is zacht gezegd niet optimaal. Zoals hierboven ook al gemeld heb je er een koudwatervis in zitten en verder meerdere soorten die allemaal iets anders van het water of inrichting, temperatuur etc verlangen.

Beste wat jij nu kunt doen als je niet weet wat alles is en welke eisen ze stellen aan het water en hun omgeving om even foto's te maken van elke vissoort die je in je bak hebt rondzwemmen. Dan plaats je ze in het topic en kunnen wij kijken om welke vis het gaat etc.

Als je dat dan weet, moet je een keuze gaan maken met wat je met je bak wilt doen. Welke richting je op wilt gaan zeg maar. Gezelschapbak of biotoop en daar dan je keuze van de vissen vanaf laten hangen 😉

Maar sowieso EERST die goudvis eruit!! Dat is toch echt een koudwatervis en die hoort niet in een (sub)tropisch aquarium thuis.

Black_mollie zei:
Ronan12345 zei:

Waar zie jij een voederautomaat??

Links boven ?

gamer0308 zei:

Niet om je gelijk overal op af te kraken hoor, maar dit bestand is zacht gezegd niet optimaal. Zoals hierboven ook al gemeld heb je er een koudwatervis in zitten en verder meerdere soorten die allemaal iets anders van het water of inrichting, temperatuur etc verlangen.

Beste wat jij nu kunt doen als je niet weet wat alles is en welke eisen ze stellen aan het water en hun omgeving om even foto's te maken van elke vissoort die je in je bak hebt rondzwemmen. Dan plaats je ze in het topic en kunnen wij kijken om welke vis het gaat etc.

Als je dat dan weet, moet je een keuze gaan maken met wat je met je bak wilt doen. Welke richting je op wilt gaan zeg maar. Gezelschapbak of biotoop en daar dan je keuze van de vissen vanaf laten hangen 😉

Maar sowieso EERST die goudvis eruit!! Dat is toch echt een koudwatervis en die hoort niet in een (sub)tropisch aquarium thuis.

De bak ziet er goed uit!

maar je visbestand is een zooitje.
dit zeg ik niet om je te pesten, maar om voor jou problemen te voorkomen.
Bijna alle vissen hebben het allerliefste veel soortgenoten om zich heen, dus het is sowieso niet verstandig om van alles wat te kopen. verder hebben vissen altijd bepaalde eisen, bijv met hoeveel soortgenoten ze ongeveer gehouden moeten worden, de temperatuur van het water, waterwaardes etc.
als je bepaalde vissen te warm (of te koud) houdt, dan worden ze sneller ziek, maar ze gaan ook sneller door hun levensverwachting heen. ook kan het veel stress opleveren (waar ze uiteindelijk ook ziek van worden en/of dood aan gaan) om bijvoorbeeld hele rustige vissen met hele drukke vissen te zetten. om een voorbeeld te noemen: ik heb zelf een visje gehad dat ik te warm hield (zebradanio), deze begon echt te etteren en andere vissen lastig te vallen.

op je foto's zie ik de volgende vissen:

de goudvis, Platy's, hoogvinkarper(?), maanvis, Megalamphodus megalopterus (Zwarte Fantoomzalm), Melanotaenia boesemani (regenboogvis), afrikaanse vlindervis, Trichogaster trichopterus (Blauwe Spat), volgens mij een Gyrinocheilus aymonieri (chinese algeneter) en ik meen ook nog een barbelensoortje te zien..

niet bepaald een ideale combinatie en aantallen.

Je hebt echt een leuk aangekleed aquarium hoor, keurig gedaan.
Tja, een vissenbestand kiezen is best moeilijk, er is ook zoveel moois te koop.
Ik zou doen wat hier aangeraden wordt, een lijstje van je vissen maken d.m.v foto's desnoods en erbij schrijven wat je echt de mooiste vis(sen) vind die je wil behouden zodat daar een mooi vissenbestand omheen gebouwd kan worden, maak er maar een tot 10 lijst van, de mooiste eerst 😉
Je zal zien met een mooi bestand blijft het lang goed gaan en heb je zelf veel plezier van je aquarium :thumbs:

super bedankt voor het commentaar want veel wist ik namelijk niet.
ik zal zsm fotos maken van all me vissen en kan ik deze hier dan plaatsen of moet ik deze op een ander topic plaatsen?

en wat kan ik het besten doen met de vissen die er niet in horen?
moet ik deze bij voorbeeld ergens aanbeiden op marktplaats of iets dergelijks?

Ik kan de reacties van de mensen boven me alleen maar beamen.

Toen ik de foto zag van het totaaltje, dacht ik wat een prachtig mooie bak! Je palnten staan er heel mooi bij, daar kan ik nog wat van leren.
Daarna ging ik verder kijken en dacht ik; "What the fuck, is dat nou een sluierstaart?!". Hoe kan iemand zoiets nou doen. Maar waarschijnlijk ben je slecht voorgelocht door je vissenwinkel. Dat overkomt iedereen wel ns.

Je moet bij het kopen van vissen ��n ding heel goed onthouden, verreweg de meeste dierenwinkels hebben maar ��n ding in gedachten en dat zijn de eurootjes. Vraag daarom eerst hier advies of nog beter zoek wat op over soorten die je er graag in wilt.

De fotos kan je plaatsen in het Samenstelling Visbestand gedeelte van het forum. Er komen hier genoeg deskundige mensen die je er graag mee helpen.

De vissen die je er uit gaat halen kan je misschien terug brengen naar de dierenwinkel en ruilen voor voer of plantjes. En anders wellicht marktplaats ja.

Oh ja, nog een advies: gooi die algenmagneet weg. Daar komt heel makkelijk n steentje tussen komen die heel gemakkelijk een diepe kras in je ruit trekt. Geloof me, dat gebeurt echt heel gemakkelijk, ik spreek uit ervaring. Sindsdien gebruik ik een oud pasje. Dat werkt net zo goed en is een stuk veiliger je ziet dan een eventueel steentje veel sneller.

Je zou de dierenwinkel ( waar je ze gekocht heb) kunnen vragen om ze terug te nemen en dat je daar de uitbreiding van je vissenbestand wil kopen, ze doen het niet vaak, maar wie weet kan je een deal maken.
Anders op marktplaats, maar ik denk dat lastig wordt hoor.
Je zou de dierenwinkel kunnen vragen bepaalde vissen die ze niet hebben evt te bestellen die je hebben wil.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan