Mijn eerste aquarium van Tessahol99


Momenteel nog een enorm witte waas, hopelijk kan ik snel met betere foto’s komen.

Ah, een bak vol met zuurstof :)

Het hout vind ik prachtig, maar ik had het niet aangedurfd met een langvinnige betta. Misschien dat ik er soms te precies op ben :)

Zie ik nou een voerschaaltje staan? En wat voor drijfplantjes gebruik je hier?

Sorry voor alle vragen :)
 
Ah, een bak vol met zuurstof :)

Het hout vind ik prachtig, maar ik had het niet aangedurfd met een langvinnige betta. Misschien dat ik er soms te precies op ben :)

Zie ik nou een voerschaaltje staan? En wat voor drijfplantjes gebruik je hier?

Sorry voor alle vragen :)

Ik vind al die vragen alleen maar leuk :p

Het hout is niet scherp en alle scherpe stukken die ik tegenkwam heb ik beplant of afgeschuurd.

Dat schaaltje was voor het vullen van het water zonder de bodem teveel op te stuiven, is er momenteel alweer uit.

De drijfplantjes die ik heb zijn de amazone kikkerbeet, ik kan even niet op de latijnse benaming komen.
image.jpg
 
Ik vind al die vragen alleen maar leuk :p

Het hout is niet scherp en alle scherpe stukken die ik tegenkwam heb ik beplant of afgeschuurd.

Dat schaaltje was voor het vullen van het water zonder de bodem teveel op te stuiven, is er momenteel alweer uit.

De drijfplantjes die ik heb zijn de amazone kikkerbeet, ik kan even niet op de latijnse benaming komen. Bekijk bijlage 274859

Wij gebruiken tegenwoordig voerschaaltjes voor sommige soorten voer, dus daarom was ik nieuwsgierig :)

De plant ken ik, ik herkende hem alleen niet. Hij zag er bij ons vostrekt anders uit. Deed het ook niet echt goed. Daarom gebruiken wij nu vooral mosselplanten en drijvende bamboe. Ik vind het er prachtig uitzien bij jou, en ook precies wat een betta fantastisch zal vinden zo :)
 
Zoals ik het nu zie heb je filterzand gebruikt naast je oorspronkelijk grind. Let goed op. Voor je het weet slipt het dicht en zit je met bodemrot. Af en toe omharken dus.
 
Ik zou eerder over die stukken lij praten. Die zou ik er uit halen. hebben geen functie.
staan wel in zijn zwemrichting.

Die 4 cm zand geeft geen bodemrot.
 
Flnke vooruitgang, gaat hij blij mee zijn. Gaat dat zand en grind niet heel erg mengen? Zou ook de bosjes planten wat meer uit elkaar zetten, gaan je planten blijer van worden doordat de hele plant meer licht krijgt, in plaats van onderaan vrij weinig als het eenmaal wat groeit
 
Mooie bak hoor. Zo zie je maar dat ook een klein aquarium erg mooi kan zijn.
 

Terug
Bovenaan