Wat is er nieuw

Mijn eerste aquarium!!

mvrthe

Member
Lid geworden
9 oktober 2024
Leeftijd
34
Hallo allemaal,
Na een paar weken onderzoek doen en twijfelen ben ik eindelijk begonnen aan het inrichten van mijn aquarium!! Zijn er nog verbeterpunten of tips die jullie voor mij hebben?

IMG_6605.jpeg

Ik zou er wat visjes bij doen 😉:DD

En als ik daar een algenmagneet zie, snel de kliko in voor je glas vol krassen zit

Ik zou er wat visjes bij doen 😉:DD

En als ik daar een algenmagneet zie, snel de kliko in voor je glas vol krassen zit
Ik wacht nog even een paar weekjes indraaien voordat ik vissen toevoeg. En de magneet haal ik weg, dankjewel 🙏

Leuk bakje en ik zou nou eerst de planten even laten aanslaan en groeien.

Nice al zou ik er nog een paar liter water bij doen zodat je niet tegen het licht aan zit te kijken

weet je al welke vissen erin komen?

Algenmagneet moet best kunnen, dat gaat hier al jaren goed met meerdere aquaria. Maar het is geen aanrader om er zandkorrels tussen te krijgen. 🙂 Wat dat betreft is algen schrapen met een pasje of zo veiliger.

Verder mooie bak al! De enige tip die ik me zo gauw kan bedenken is: geniet van de verschillende kleuren zand zolang ze nog niet vermengd zijn geraakt, hehe.

Ik gebruik er een stekje filterfleece voor maar ja je moet altijd oppassen dat er geen zand/grind tussen komt.

Ruit schoonmaken gaat hier gewoon met een keukenschuursponsje, die groene laag werkt super en tast je glas niet aan.

Let op, niet gebruiken op plastic, dat schuurt wel!

Ik gebruik het al jaren en kan nogsteeds duidelijk door mijn glas kijken.
Bij twijfel natuurlijk altijd ff een stukje testen op een plekje wat je amper ziet.

Komt er op neer dat het glas een heel stuk harder is dan het schuursponsje, dus het glas zal altijd het schuursponsje wegschuren ipv andersom.
Alg is dan weer een heel stuk zachter dan schuurspons, dus alg verdwijnt als eerste.

Natuurlijk ook hiermee opletten dat je niet een stukje zand of grind meepakt, want dan krijg je wel weer krassen

Edit: Voor de zekerheid nog even wat gegoogelt, ik zie hier en daar schuursponzen afgeraden worden omdat ze vuil op kunnen pakken wat vervolgens kan gaan krassen. Let dus goed op dat je alleen alg en plantaardige resten van je ruit haalt!

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan