Mijn eheim 2 0 7 5 lekt water...


C

Canon

Guest
Beste aquarium leden.

Ik heb een Eheim 2075. Hiervan was de kop kapot, hij pompte moeilijk water.

Ik heb een nieuwe gekocht, en nu lekt hij.

Nu is de vraag, ligt het aan de kop, of aan de bak?

Ik heb een paar foto's en misschien kunnen jullie duidelijkheid scheppen.

Eerst wat foto's van de kop. Deze heb ik los gehaald, op aanrader van waar ik hem gekocht heb. om te kijken of de rubberen ring aanwezig is. Deze lijkt aanwezig?

Foto-VSUMI8R4.jpg


Foto-7I4IDQWI.jpg


Foto-LFHKSYQM.jpg


De bak van 2 jaar oud. Weet niet of er veel aan kapot kan gaan, maar dit is hem:
Foto-QF8KEDBW.jpg



En zo ziet het er dan uit... Vanmorgen weer een plas water rondom het filter...
Foto-OBXM3LK3.jpg
 
Heb het zelfde probleem gehad...

Telefoontje met de importeur van Eheim en zonder mokken werd er een nieuwe kop opgestuurd.
Afhankelijk van het serienummer, kan het een productiefout zijn.

Groeten,

Robert
 
zit er een rubber ring tussen de kop en pot

lijkt me sterk dat ze in een winkel je aanraden de hele kop uiteen te vijzen
 
Is moeilijk te zien of er rubberen ringen zitten maar leek me niet de bedoeling van de verkoper dat je echt de filterkop zelf moest open maken want eigenlijk heb je dan geen recht meer op de fabrieksgarantie.

Op de vierde foto moet ook een ovale rubberen ring zitten rond dat middelste onderdeel.

Ik mis eigenlijk de belangrijkste foto nog en dat is van de onderkant waar de filterkop mee op de filterbak zit.
 
Daar zeg je zo wat.
Het KOP rubber zal versleten zijn.
Eheim 7428770 ringen set . 1 groot 1 x 8cm ong.

Aquaplantsonline 13,15 euro.

Foto 3,in het witte? haarscheur,rechts?

Foto 2 Daar hoort de 8 cm rubber ring te zitten,in de rand.
Dus de pomp.


Hoe zijn de rubber ringen,van de slang adapter? Heel,geen haarscheurtjes?
 
Ha bertus ik kwam destijds het volgende tegen

Zoals ik mn huiswerk met mijn pomp had gedaan kwam ik ziijn pomp laatst ook tegen.
Dus fototje 2 zie je de spring veer. Nou dat kapje wat die veer naar onder drukt hoort een pakking tussen naar verloop van tijd zou die gaan lekken. Die pakking is tezien op foto 2

Dit klopt echter alleen als dus de kop lek is komt het water nou langs het wel bekende stroom kabeltje of tussen kop en pot ?

Mvg rogier
 
Bij de stroom kabel kan het niet lekken.
Foto 2,ja daar hoort een rubber ring te zitten,

En die zit er ook.

Water kan ook vanuit de koprubber lekken.
Als de 4 trekhaken niet strak genoeg aan trekken,kan hij daar op dat koprubber lekken.
Test met stukjes karton 0,5 m eronder zou uitsluitsel geven.
 
nee bij de stroomkabel daar komt het water het makkelijkste er langs was bij mij wel het geval.
klopt die pakking zit er kan echter wel versleten zijn via youtube vind je die pomp en daarbij word dat beschreven door iemand met een soort gelijk probleem.

ja dat kan het inderdaad ook wezen vandaar dat ik er ook bij vermeld dat t alleen helpt als de kop lekt en niet tussen filterpot en kop.
 
In het geval van een oude kop kan slijtage wel een mogelijke oorzaak zijn maar ts geeft aan dat het om een nieuwe kop gaat ivm problemen met de vorige kop.
Kans lijkt me groot dat er iets mis is met de bevestiging tussen de kop en filterhuis.
 
Water langs de stroomkabel is onzin.
Als dat zo is,staat die hele bak vol,en JA, DAN loopt het OOK bij de stroomkabel.
Maar dat is Niet de oorzaak.

Ik hou het ook op de slang pilaar.
Of de kop wordt niet strak genoeg aangetrokken.
Lekkage op kop rubber.

Kwestie van iets onder de haken,en iets strakker aantrekken.
 
@ bertus in dit filmpje word precies uitgelegd wat ik bedoel.

http://www.youtube.com/watch?v=WC5BAJocTZc

en als het dat dus niet is en wat seabait zegt en dat hij lekt tussen kop en filterhuis moet dat te verhelpen zijn door die rubber te vervangen lijkt mij.
 
Weet jij,hoeveel filters dat ik al gerepareerd heb?
En hoeveel ik er zelf heb staan?

DIE rubbers heb ik hier in mijn la liggen.

Eheim 7428770 ringen set . 1 groot 1 x 8cm ong.

Dat is de set.


Dit is 1 la.
d9NmMiwfBDOaq0GHUt2VeahsAKjHWNEb.jpeg


Vul dat nummer in op google, zie je het.
 
Bij WESdijk is hij het goedkoopst 12,995.
Zie je bij BESLIST.

op het filmpje,zie je dat het rubber niet goed zit,open plekken.
Misschien foute montage geweest.
 
En wij maar praten,en praten.

En TS is er niet.
 
hahaha inderdaad achja gezellig toch ^^

tjah dat kwam ik toevallig over zijn filter tegen toen mijne lekte dat lag bij die van mij echter aan de ringetjes van de slangen connector
 
Ja,die worden ook aan getast. en krijgen haarscheurtjes.

Kostten geen fluit.
 
klopt klopt ik kon er niet veel aan zien ook had de pomp al 6x uitmekaar gehad en schoongemaakt ineens lekte hij nietmeer tot ik de pomp ververste ik dacht tja kan alleen nog die rubbertjes wezen

3 euro of zo koste me dat
 
Excuses voor late reactie. Druk op het moment (naast de computer :) ).

Ik heb een nieuwe kop gekregen van aquaplantsonline (hulde voor hun service, wat echt gezegd mag worden).

Deze lijkt helemaal goed te zitten. De kop die ook op de foto's staat moet ik terug sturen.

Bedankt voor de reactie's iig! Normaal kijk ik dagelijks op het forum, maar nu even niet :).

M.v.g
 
Kunnen ze declareren bij Eheim,dan.
Jij bent geholpen.
 

Terug
Bovenaan